ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Θα συνεχιστεί η αύξηση αφίξεων και εσόδων

Η Κύπρος παραμένει ένας σταθερός και ασφαλής προορισμός, δηλώνει ο Γιώργος Λακκοτρύπης

Συνέντευξη στη Νατάσα Τσιακολή

Τις καλύτερες επιδόσεις όλων των εποχών, αγγίζοντας τα 3,2 εκατομμύρια αφίξεις κατάφερε να καταγράψει η Κύπρος το 2016, στοχεύοντας σε συγκεκριμένες τουριστικές αγορές και ενισχύοντας τις επαφές με αεροπορικές εταιρείες και μεγάλους οργανωτές ταξιδιών.

Την αισιοδοξία του ότι θα συνεχιστεί αυτή η θετική τάση σε αφίξεις και σε έσοδα το 2017 εξέφρασε στο πλαίσιο της συνέντευξής του στην «Κ» ο υπουργός Ενέργειας, Βιομηχανίας, Εμπορίου και Τουρισμού κ. Λακκοτρύπης. Όπως ανέφερε «αυτό καταδεικνύουν τόσο οι κρατήσεις και οι τοποθετήσεις πτήσεων για την Κύπρο από υφιστάμενες και νέες αεροπορικές εταιρείες, όσο και τα αποτελέσματα επαφών με οργανωτές ταξιδιών».

–Πώς μπορεί να θωρακιστεί η Κύπρος από τον κίνδυνο επηρεασμού της σε περίπτωση γεωπολιτικής αστάθειας;

–Παρά τη γεωπολιτική αστάθεια στην οποία βρίσκεται συνεχώς η ευρύτερη περιοχή μας, η Κύπρος εξακολουθεί να παραμένει ένας σταθερός και απολύτως ασφαλής προορισμός για τους τουρίστες. Αυτό ισχύει, μάλιστα, ακόμα και από την άποψη της καθημερινής ασφάλειας των επισκεπτών μας, αφού οι περιπτώσεις απώλειας περιουσίας και επηρεασμού της σωματικής τους ακεραιότητας είναι ουσιαστικά ανύπαρκτες. Φυσιολογικά, λοιπόν, τα πιο πάνω αποτελούν έναν από τους βασικότερους λόγους για τους οποίους επιλέγεται το νησί μας ως τουριστικός προορισμός μεταξύ των γειτονικών μας χωρών. Ως εκ τούτου, πέραν των προληπτικών μέτρων που λαμβάνουμε ως κράτος είτε κατά της τρομοκρατίας είτε για την αστυνόμευση των τουριστικών περιοχών είτε για άλλα διεθνή ζητήματα όπως το Brexit, φροντίζουμε επίσης η ασφάλεια που προσφέρεται στην τουριστική Κύπρο να προβάλλεται δεόντως στο εξωτερικό. Συγκεκριμένα αναφέρω σχετικά την επιτυχή λειτουργία και δράση της συντονιστικής Πλατφόρμας για την ασφάλεια των τουριστών, που ιδρύθηκε από τον ΚΟΤ με τη συμμετοχή φορέων από τον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα και μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς.

–Ζητούμενο για το 2017, μετά την επιτυχημένη χρονιά πέρυσι, είναι να αυξηθεί η ανταγωνιστικότητα και η ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος. Ωστόσο, ακόμη και παράγοντες της βιομηχανίας λένε πως η Κύπρος είχε και μια δόση τύχης. Τι προβλέπεται να αλλάξει φέτος;

–Είναι γεγονός ότι σε όλους τους τομείς της οικονομίας, τα κράτη επηρεάζονται θετικά ή αρνητικά από γεγονότα που επισυμβαίνουν σε γειτονικές ή ακόμα και μακρινές χώρες με τις οποίες έχουν οικονομικές αλληλεξαρτήσεις, άμεσα ή έμμεσα. Έτσι και η Κύπρος, στοχεύοντας συγκεκριμένες τουριστικές αγορές και ενισχύοντας τις επαφές με αεροπορικές εταιρείες και μεγάλους οργανωτές ταξιδιών, μπορέσαμε να έχουμε τα τελευταία δύο χρόνια πολύ θετικά αποτελέσματα. Πέρυσι, υπενθυμίζω, καταγράψαμε τις καλύτερες επιδόσεις όλων των εποχών, αφού μας επισκέφθηκαν 500 χιλιάδες περισσότεροι τουρίστες από ό,τι το 2015, αγγίζοντας τα 3,2 εκατομμύρια αφίξεις. Ενθαρρυμένοι, λοιπόν, από αυτά τα αποτελέσματα, η κυβέρνηση λαμβάνει συνεχώς μέτρα για αύξηση της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού μας προϊόντος και, κατ’ επέκταση, ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος προς την Κύπρο. Ενδεικτικά σημειώνω την εκπόνηση νέας εθνικής στρατηγικής, τη δημιουργία Υφυπουργείου Τουρισμού, την αύξηση της συνδεσιμότητας, τη δημιουργία Κέντρων Θεωρήσεων Εισόδου σε χώρες που είναι εξαγωγείς τουριστών. Είμαστε, πάντως, αισιόδοξοι ότι κατά το 2017 θα συνεχιστεί η θετική τάση σε αφίξεις και σε έσοδα. Αυτό καταδεικνύουν τόσο οι κρατήσεις και οι τοποθετήσεις πτήσεων για την Κύπρο από υφιστάμενες και νέες αεροπορικές εταιρείες, όσο και τα αποτελέσματα των επαφών μας με οργανωτές ταξιδιών.

–Θα ακολουθήσουμε τις προτάσεις της μελέτης των Ισπανών; Θα προκύψει ή αναμένουμε και άλλη έκθεση;

–Η εταιρεία THR μας έχει παραδώσει στις 23 Δεκεμβρίου 2016 το τελικό κείμενο της μελέτης που της έχει ανατεθεί για τη στρατηγική τουρισμού. Πρόκειται για μια ογκωδέστατη και πολύ εμπεριστατωμένη εργασία, στην οποία οι σύμβουλοί μας συμπεραίνουν ότι η Κύπρος, αφού προβεί σε συγκεκριμένες ενέργειες, έχει τις δυνατότητες και όλα τα εχέγγυα για να αυξήσει τη συνεισφορά του τουρισμού στην οικονομία της, στο ΑΕΠ, στα κρατικά έσοδα, στις θέσεις απασχόλησης κ.λπ. Απαιτείται εξειδικευμένη και διεξοδική ανάλυση της μελέτης σε τεχνοκρατικό επίπεδο, με τη συνεργασία εκπροσώπων τόσο του κρατικού όσο και του ιδιωτικού τομέα. Επισημαίνω, ότι η κυβέρνηση έχει αποφασίσει τη δημιουργία Υφυπουργείου Τουρισμού, το οποίο θα αναλάβει τη συνολική και ολοκληρωμένη διαχείριση όλων των θεμάτων που άπτονται του τομέα. Σύμφωνα με το σχετικό νομοσχέδιο που έχει κατατεθεί στη Βουλή των Αντιπροσώπων και συζητείται ήδη στην Επιτροπή Οικονομικών και Προϋπολογισμού, στις αρμοδιότητες του Υφυπουργείου περιλαμβάνεται και η υλοποίηση της εθνικής στρατηγικής τουρισμού.

–Ποιο είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που εντοπίζετε στον τουρισμό σήμερα;

–Ένα διαχρονικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο τουρισμός στον τόπο μας είναι η εποχικότητα, καθώς το μοντέλο που εφαρμόζαμε μέχρι πρότινος στηριζόταν στο περιοριστικό δίπτυχο «ήλιος και θάλασσα». Δηλαδή, ενώ είχαμε μεγάλες ή και σχεδόν απόλυτες πληρότητες τους καλοκαιρινούς μήνες, αυτές εξανεμίζονταν τους χειμερινούς που δεν υπήρχαν ουσιαστικές αφίξεις. Η μελέτη που ετοίμασαν οι σύμβουλοί μας για τη νέα εθνική στρατηγική τουρισμού, καταγράφει πως η Κύπρος διαθέτει επιπρόσθετα μοναδικά συγκριτικά πλεονεκτήματα, τα οποία και μπορεί να αξιοποιήσει για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται η σταθερότητα και ασφάλεια, η σχεδόν ολόχρονη ηλιοφάνεια που μόνο η χώρα μας έχει στην Ευρώπη, η εξαιρετική κυπριακή φιλοξενία, το υψηλό επίπεδο υπηρεσιών που προσφέρονται και οι πολλές εμπειρίες και αξιοθέατα που μπορεί να απολαύσει ένας τουρίστας, όπως τα μοναδικά πολιτιστικά μας μνημεία. Τονίζω ότι στα μέτρα που λαμβάνουμε ήδη για επιμήκυνση της περιόδου, πέραν της αναβάθμισης του τουριστικού μας προϊόντος με σημαντικά έργα υποδομής όπως τα γήπεδα γκολφ, το δίκτυο με μαρίνες και το ολοκληρωμένου τύπου καζίνο θέρετρο, ο ΚΟΤ σε οποιεσδήποτε συνεργασίες συνάπτει με οργανωτές ταξιδιών ή και αεροπορικές γραμμές, παρέχει κίνητρα μόνο ή κυρίως για τη χειμερινή περίοδο ή και τους μήνες κοντά στην περίοδο αυτή (shoulder months). Επιπρόσθετα, ο ΚΟΤ εφαρμόζει επιχειρησιακό πλάνο που, μεταξύ άλλων, αφορά σε προώθηση εναλλακτικών μορφών τουρισμού και δημιουργία και καθιέρωση νέων εμπειριών, όπως τις διαδρομές γαστρονομίας και οίνου, τις πολιτιστικές και εκκλησιαστικές διαδρομές, την εισαγωγή του κυπριακού προγεύματος κ.λπ.

X