ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Οι Γερμανοί ξανάρχονται στην Κύπρο

Κομβικής σημασίας η φετινή τουριστική χρονιά για τη γερμανική αγορά

Του Απόστολου Τομαρά

Του Απόστολου Τομαρά

tomarasa@kathimerini.com.cy

Τεράστια περιθώρια για νέα δυναμική είσοδο του τουριστικού προϊόντος της Κύπρου στη γερμανική αγορά άφησε πίσω της η διεθνή έκθεση του Βερολίνου κατά την οποία μετά από πολλά χρόνια η Κύπρος συγκέντρωσε το έντονο ενδιαφέρον των γερμανών τουριστικών πρακτόρων. Σε μια πρώτη αποτίμηση της φετινής παρουσίας της Κυπριακής Δημοκρατίας κοινή είναι η διαπίστωση φορέων του τουρισμού και ξενοδόχων ότι για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια ο εγχώριος τουρισμός βρέθηκε και πάλι στο επίκεντρο της ευρωπαϊκής τουριστικής αγοράς. Ειδικότερα τα ενθαρρυντικά μηνύματα από την έκθεση του Βερολίνου προήλθαν από τους Γερμανούς οι οποίοι δείχνουν να θεωρούν την Κύπρο ως ένα ιδιαίτερα προσφιλή τουριστικό προορισμό για το 2017.

Παράγοντας της τουριστικής βιομηχανίας που συμμετείχε στην έκθεση μας έλεγε ότι για πρώτη φορά μετά την περίοδο κάμψης της γερμανικής αγοράς (2001 – 2014) οι Γερμανοί τουρίστες χτυπούν και πάλι την πόρτα της Κύπρου με προοπτικές τα επόμενα χρόνια η συγκεκριμένη αγορά να επιστρέψει στα επίπεδα του 2000 τροφοδοτώντας ετησίως το εγχώριο τουριστικό προϊόν με πάνω από 250 χιλιάδες τουρίστες σε ετήσια βάση. Ένα ενδιαφέρον που σε βάθος πενταετίας ή εξαετίας, όπως εκτιμάται, από παράγοντες του τουρισμού μπορεί να καταστήσει τη Γερμανία τουριστική αγορά του μισού εκατομμυρίου επισκεπτών. Ωστόσο, το έντονο ενδιαφέρον που λέγεται ότι επιδείχθηκε στην έκθεση του Βερολίνου προκαλεί και προβληματισμούς, μιας και με τα σημερινά δεδομένα η τουριστική βιομηχανία δεν μπορεί να καλύψει την ζήτηση λόγω μη επάρκειας κλινών. Ένα θέμα που χρήζει ιδιαίτερης προσοχής και διαχείρισης από πλευράς ξενοδόχων, όπως τονίζεται αρμοδίως από τους τουριστικούς φορείς.

Οι προβλέψεις

Για το καλοκαίρι του 2017 οι εκτιμήσεις θέλουν τη γερμανική αγορά να παρουσιάζει αύξηση άνω του 10%. Σε αριθμούς οι υπολογισμοί που γίνονται από πλευράς ξενοδόχων ανεβάζουν τους Γερμανούς τουρίστες στους 180.000 μια διαφορά της τάξης των 60.000 σε σχέση με το 2015 που η γερμανική τροφοδότησε τον εγχώρια αγορά με 120.000 επισκέπτες. Τόσο οι αρμόδιοι φορείς όσο και οι επαγγελματίες ποντάρουν στους Γερμανούς για δυο λόγους. Πρώτον για την τουριστική νοοτροπία τους η οποία δεν κινείται αυστηρά τους μήνες Ιούνιο και Ιούλιο αλλά επεκτείνεται στην αρχή και το τέλος της τουριστικής περιόδου. Δεύτερον στα τεράστια περιθώρια που υπάρχουν από πλευράς μεγεθών, στοιχείο που μπορεί να κάνει πράξη την επιδιωκόμενη πολιτική άρσης του τουριστικού διπολισμού βρετανικής και ρωσικής αγοράς.

Ζητούνται κλίνες

Παρά τα καλά νέα που ήλθαν από την έκθεση του Βερολίνου οι τουριστικοί παράγοντες καλούνται να διαχειριστούν, τουλάχιστον για φέτος, το αυξημένο ενδιαφέρον σε κλίνες. Με βάση την εικόνα που υπάρχει κυρίως στην ελεύθερη περιοχή Αμμοχώστου αλλά και την Πάφο ο αριθμός των νέων κλινών δεν αναμένεται να υπερβεί τις πέντε με έξι χιλιάδες. Αύξηση που δεν δύναται, όπως εκτιμάται, να καλύψει το ενδιαφέρον που φαίνεται να υπάρχει γενικότερα από την ευρωπαϊκή αγορά. Το στίγμα του προσανατολισμού που υπάρχει έδωσε στην «Κ» ο υπουργός Ενέργειας Εμπορίου Βιομηχανίας και Τουρισμού Γιώργος Λακκοτρύπης. «Μας ενδιαφέρει η Γερμανική αγορά όπως και η αύξηση της ροής τουριστών για να υπάρχει διασπορά προέλευσης τουριστών. Θα πρέπει να γίνει προσεχτική διαχείριση από πλευράς ξενοδόχων προκειμένου να μη δημιουργηθούν προβλήματα». Εκτός από τους Γερμανούς ενθαρρυντικές είναι οι ενδείξεις για τη φετινή χρονιά και από άλλες αγορές της Ευρώπης. Εκτός από τις μεγάλες Αγγλία και Ρωσία θετικές ενδείξεις υπάρχουν και από μικρότερες όπως της Πολωνίας, της Τσεχίας, της Ολλανδίας, της Ελβετίας αλλά και σκανδιναβικών χωρών.

Οι ξενοδόχοι

Και από πλευράς ξενοδόχων τα μηνύματα από το Βερολίνο χαρακτηρίζονται θετικά. Και εδώ εντοπίζεται προβληματισμός για των αριθμό των νέων κλινών σε σχέση με τη ζήτηση που διαφάνηκε. Για τους επαγγελματίες του τουρισμού το επόμενο διάστημα θα είναι ένας αγώνας δρόμου προκειμένου να αυξηθεί όσο γίνεται ο αριθμός των κλινών. Την ίδια ώρα οι προοπτικές που φαίνονται να διανοίγονται σε συνάρτηση και με γειτονικές αγορές προκαλούν εγρήγορση και σχεδιασμούς σε βάθος χρόνου. Ο πρόεδρος του ΠΑΣΥΞΕ Χάρης Λοϊζίδης που βρέθηκε στην έκθεση του Βερολίνου τόνισε στην «Κ» την ανάγκη να συνεχιστούν οι προσπάθειες που ξεκίνησαν το 2015 και 2016 και κατά την τρέχουσα χρονιά προκειμένου να εδραιωθεί το τουριστικό προϊόν του τόπου στις διεθνείς αγορές.

Ευνοϊκές συγκυρίες

Στη διεθνή έκθεση του Βερολίνου με την ονομασία ITB Berlin - International Travel Trade Show διεφάνη ότι για την τουριστική αγορά της Μεσογείου εκτός από την Κύπρο και η Ελλάδα θα συνεχίσει με θετικό πρόσημο και το 2017. Στο Βερολίνο καταγράφηκε προσπάθεια από πλευράς Τουρκίας να επανέλθει σε ρυθμούς ανόδου μετά τα πλήγματα που υπέστη το προϊόν της χώρας από τα τρομοκρατικά χτυπήματα με αιχμή μια νέα τιμολογιακή πολιτική. Η Ισπανία που είναι από τους βασικούς ανταγωνιστές Κύπρου και Ελλάδας φάνηκε στο Βερολίνο ότι θα αντιμετωπίσει προβλήματα. Βασικός λόγος η αναπροσαρμογή των τιμών προς τα πάνω.

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Απόστολου Τομαρά