ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Ας μιλήσουμε για υποκρισία λοιπόν

Της Ελένης Ξένου

Της Ελένης Ξένου

twitter

Υποκρισία χαρακτήρισε ο υπουργός Μεταφορών την προσπάθεια μερικών να πολιτικοποιήσουν την απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου για αποχαρακτηρισμό της εκκλησιαστικής γης από μνημείο πίνακα Β΄. Διότι κάτι τέτοιο, όπως είπε, δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, δηλαδή, ο αποχαρακτηρισμός έγινε διότι έπρεπε να συμμορφωθεί το Υπουργικό με τις πρόνοιες του Συντάγματος και όχι γιατί αντέδρασε ο Αρχιεπίσκοπος, ο οποίος, να θυμίσουμε, πως απείλησε ότι θα μπει με τα τρακτέρ στη Γεροσκήπου για να διώξει το Τμήμα Αρχαιοτήτων.

Σύμφωνα, λοιπόν, με το Σύνταγμα για να κηρυχθεί εκκλησιαστική περιουσία σε Αρχαίο Μνημείο απαιτείται η γραπτή συναίνεση της Εκκλησίας και στην προκειμένη περίπτωση είναι περιττό να αναφέρουμε ότι ο Προκαθήμενος μας όχι μόνο δεν προτίθετο να δώσει τέτοια συγκατάθεση αλλά έφτασε μέχρι στο σημείο να εξαπολύει απειλές προκειμένου να «συνεφέρει» το κράτος. Και τώρα μπορεί πλέον ανενόχλητος να προχωρήσει στην ανάπτυξη της «ιεράς» γης από τον Ούγγρο Επενδυτή, ο οποίος θα τη μετατρέψει σε Πόλη του Παραδείσου (Eden City).

Κατά τον κ. Δημητριάδη, ωστόσο, το θέμα είναι πολύ πιο απλό και έγκειται στη συμμόρφωση του κράτους με τους θεσμούς. Άρα γι’ αυτό και ο κ. Δημητριάδης αναρωτιέται «γιατί κάποιοι οι οποίοι προσπαθούν να παρουσιαστούν ότι είναι προστάτες των θεσμών, σε αυτή την περίπτωση ξεκάθαρα λένε ότι θα έπρεπε να παραβιάσουμε τους θεσμούς. Βρίσκω (είπε) ότι υπάρχει μια υποκρισία σε αυτή την περίπτωση». Ας μιλήσουμε, λοιπόν, για το θέμα της υποκρισίας κ. Δημητριάδη. Όχι με τον τρόπο που μιλάτε εσείς οι πολιτικοί, οι οποίοι αρέσκεστε στον εμπαιγμό της νοημοσύνης μας, αλλά με τον τρόπο που θα μιλούσε οποιοσδήποτε σκεπτόμενος πολίτης.

Και αυτός ο σκεπτόμενος πολίτης όταν είναι να μιλήσει για υποκρισία θα μιλήσει επί της ουσίας. Και η ουσία βρίσκεται στην ατολμία του κράτους να τα βάλει με την Εκκλησία ώστε να διαχωρίσει την θέση του είτε από τις πεπαλαιωμένες πρόνοιες του Συντάγματος είτε από τις πεπαλαιωμένες αντιλήψεις του Προκαθήμενού μας. Με απλά λόγια ο σκεπτόμενος πολίτης παρακολουθεί τον Αρχιεπίσκοπο από καιρού εις καιρόν να προσβάλει από θεσμούς μέχρι ανθρώπινα δικαιώματα, να επιδίδεται σε ρατσιστικά παραληρήματα και σε ηθικολογικές τάχα μου επεμβάσεις και κανείς από τους εκάστοτε κυβερνώντες δεν τον βάζει στη θέση του, ούτε και τον καλεί να «σοβαρευτεί».

Αντιθέτως όλοι, από βουλή μέχρι κυβέρνηση τηρούν σιγή ιχθύος, κι αν αυτή η σιγή κ. Δημητριάδη δεν είναι ονομάζεται υποκρισία τότε τι μπορεί κατά τη γνώμη σας να ονομαστεί; Διότι αν όντως κόπτεστε τόσο πολύ για τους θεσμούς και για την προστασία των νόμων και των διεθνών συμβάσεων τότε ο πρώτος που θα έπρεπε να τεθεί στο στόχαστρό σας είναι ο ίδιος ο Προκαθήμενος, ο οποίος θέλω να ελπίζω πως γνωρίζετε πολύ καλά πώς και πότε και γιατί «παραβιάζει» κάθε ηθικό κανόνα και κατακρεουργεί κατ’ επανάληψη τον σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα. Αντ’ αυτού εσείς σιωπάτε αντί να προστατέψετε το ήθος και τους θεσμούς ενώπιον των πολιτών που παρακολουθούν μια Εκκλησία (διά στόματος του Μακαριότατου της) να εξαπολύει ρατσιστικά κηρύγματα και να διαλύει κάθε χριστιανική και πολιτισμική αξία.

Για ποιά υποκρισία μιλάτε κ. Δημητριάδη λοιπόν; Διότι αν είναι να ανοίξουμε αυτό το κεφάλαιο τότε μάθετε πως ο σκεπτόμενος πολίτης κάθε φορά που προκύπτουν θέματα σχέσης κράτους και Εκκλησίας, την υποκρισία τη χρεώνει πάντα στο κράτος, το οποίο με τη στάση που τηρεί δημιουργεί εύλογα ερωτήματα που αφορούν στη διαπλοκή του συστήματος με το οικονομικό κατεστημένο της Εκκλησίας. Γι’ αυτό να είστε προσεχτικοί όταν μιλάτε για υποκρισία. Διότι αν κάποιος είναι υποκριτής στην προκειμένη περίπτωση αλλά και σε κάθε περίπτωση που αφορά στις αμφιλεγόμενες επιχειρηματικές πράξεις του Προκαθήμενου και στις μεσαιωνικές του αντιλήψεις, είναι το ίδιο το κράτος, το οποίο παρά να διαχωρίσει τη θέση του, είτε σιωπά είτε υπεραμύνεται της ατολμίας του. Κι αν αυτό δεν είναι υποκρισία κ. Δημητριάδη τότε τι είναι;

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Ελένης Ξένου

Ελένη Ξένου: Τελευταία Ενημέρωση

X