ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Ο αθλητισμός της... καρέκλας

Στους Ολυμπιακούς Αγώνες του μέλλοντος, ενδέχεται να υπάρχουν ηλεκτρονικά παιχνίδια στρατηγικής

Kathimerini.gr

«LoL», «CS:GO», «Hearthstone», «Dota 2», «overwatch»... Για τους περισσότερους, ίσως, να αποτελούν άγνωστες λέξεις. Πρόκειται, όμως, για τα eSports, δηλαδή ηλεκτρονικά παιχνίδια στρατηγικής... Οι φίλοι του αθλητισμού θα χρειαστεί να τα μάθουν, πάντως, καθώς στους Ολυμπιακούς Αγώνες του μέλλοντος, ενδέχεται, αυτά ή κάποια παρόμοια να αποτελούν... αθλήματα, μιας διοργάνωσης, η οποία αρχικά εμπνεύστηκε από τους Αγώνες της Αρχαίας Ολυμπίας και σιγά σιγά μετατρέπεται σε... Games.

Από τον Αβακα των αρχαίων Βαβυλωνίων και τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων έχουν περάσει χιλιάδες χρόνια και η τεχνολογία των ηλεκτρονικών υπολογιστών έχει κάνει άλματα από το πρώτο βιντεοπαιχνίδι, το Bertie the Brain, που παρουσιάστηκε στην Καναδική Εκθεση του 1950. Οι πρώτες ομάδες με επαγγελματίες παίκτες εμφανίστηκαν κάπου στις παρυφές του 2000, αλλά τα τελευταία χρόνια επικρατεί... φρενίτιδα με εκατομμύρια παίκτες και θεατές και έναν τζίρο δισεκατομμυρίων.

Και, κάπου εδώ, μπαίνει η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή. Οι θνητές αδυναμίες των «Αθανάτων» είναι γνωστές και οι ασχολούμενοι με την εισροή κεφαλαίων στα ταμεία του σατό της Λωζάννης βλέπουν... δόξης στάδιον λαμπρόν. Επίσημη εκδοχή; Το νεανικό κοινό. Η αρχή θα γίνει με τη συμμετοχή των eSports στους Ασιατικούς Αγώνες του 2022 και, ίσως, στην πατρίδα του αναβιωτή των σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων, του Πιερ ντε Κουμπερτέν, στο Παρίσι το 2024, να ολοκληρωθεί η μετάβαση από το όραμα του βαρώνου στα... Games.

Εφόσον επιτευχθεί αυτό, οι Ολυμπιονίκες του μέλλοντος, σήμερα, δεν βρίσκονται στα στάδια και στις παλαίστρες, αλλά σε δωμάτια μπροστά σε υπερσύγχρονους υπολογιστές. Ο αριθμός των υποψηφίων διεκδικητών του κότινου, σύμφωνα με εκτιμήσεις, αγγίζει τα 250.000.000 παίκτες, έναν αριθμό που θα ζήλευε κάθε ολυμπιακό άθλημα. «Σε 20 χρόνια θα είναι το μεγαλύτερο άθλημα στον κόσμο», δήλωσε στο Reuters ο Μπρέικαν Ντάρελ, διευθύνων σύμβουλος της Logitech.

Οι πρωταθλητές προπονούνται 8-10 ώρες την ημέρα, τραυματίζονται και υποφέρουν από τενοντίτιδες, ακολουθούν ειδική διατροφή, διαθέτουν προπονητές, ψυχολόγους και, φυσικά, υπάρχει και ντόπινγκ. Με ουσίες, αλλά και με... χακάρισμα. Το τελευταίο είναι το μόνο που προβληματίζει τον πρόεδρο της ΔΟΕ, Τόμας Μπαχ, ο οποίος σε δηλώσεις του, αφού εγκωμίασε τη βιομηχανία των eSports, ζήτησε να υπάρξουν εγγυήσεις ότι «οι παίκτες είναι καθαροί από ουσίες, ακολουθούν τους τεχνικούς κανόνες και, φυσικά, σέβονται ο ένας τον άλλον».

Η βιομηχανία των eSports αποτελεί έναν κλάδο που δεν γνωρίζει κρίση. Η ερευνητική εταιρεία Newzoo αναφέρει ότι η παγκόσμια αγορά παιχνιδιών, σε σχέση με το προηγούμενο έτος, θα έχει άνοδο μέχρι και 10,7%. Μόνο τα έσοδα από τα eSports μέχρι το 2020 αναμένεται να ξεπεράσουν τα 2 δισ. ευρώ. Και εάν οι αριθμοί φαίνονται λίγο υπερβολικοί, αξίζει να αναφέρουμε ότι τον τελικό του πρωταθλήματος League of Legends (LoL), ο οποίος διεξήχθη στο Ολυμπιακό Στάδιο του Πεκίνου, το 2008, τον παρακολούθησαν online 60.000.000 θεατές, ενώ το γήπεδο ήταν ασφυκτικά γεμάτο.

Σε ολόκληρο τον κόσμο διεξάγονται τουρνουά με μεγάλα χρηματικά έπαθλα. Οι παίκτες είναι ινδάλματα και οι μπλούζες με τα ονόματά τους πωλούνται δεκάδες ευρώ. Ιδιοκτήτες παραδοσιακών αθλητικών ομάδων αγοράζουν ή δημιουργούν ομάδες eSports. Πρόσφατα, ο Γιόνας Γερέμπκο, παίκτης του NBA απέκτησε ομάδα, το ίδιο και ο ιδιοκτήτης των Dallas Cowboys, ενώ η Airbus σκέφτεται να επεκταθεί και εκεί.

Και στην Ελλάδα, τι γίνεται; Σύμφωνα με στοιχεία υπάρχουν 500.000 λογαριασμοί, διεξάγονται πρωταθλήματα και ο Παναθηναϊκός με τον Αρη διαθέτουν ήδη τμήματα. Νομικό πλαίσιο δεν υφίσταται και, φυσικά, δεν διαθέτουμε κάτι αντίστοιχο με την KeSPA, που αποτελεί μέλος της Κορεατικής Ολυμπιακής Επιτροπής.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Αθλητισμός: Τελευταία Ενημέρωση