ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

H ιστορία του οίκου Dior με το βλέμμα του Paolo Roversi

Ο Ρόβερσι αφιέρωσε δεκαετίες, τελειοποιώντας το σκούρο, ονειρικό, φωτογραφικό στυλ του

ΠΗΓΗ: CNN

Το 1973, μια απροσδόκητη συνάντηση με τον Peter Knapp -τότε καλλιτεχνικό διευθυντή του περιοδικού Elle- οδήγησε τον Πάολο Ροβέρσι στο Παρίσι. Τότε ξεκίνησαν όλα.

Προτού γίνει ένας από τους πιο φημισμένους φωτογράφους μόδας και ο φωτογράφος της Rihanna για το εξώφυλλο και την καμπάνια του άλμπουμ της ANTI, ο Ρόβερσι αφιέρωσε δεκαετίες, τελειοποιώντας το σκούρο, ονειρικό, φωτογραφικό στυλ του. Ως έφηβος, δημιουργούσε φωτογραφίες σε ένα σκοτεινό θάλαμο που έφτιαξε ο ίδιος. Αργότερα ασχολήθηκε με το φωτορεπορτάζ και τελικά συνέθεσε ένα portfolio πορτρέτων αφού άνοιξε το δικό του στούντιο το 1970.

Μετά την άφιξη του στην πρωτεύουσα της γαλλικής μόδας ο ιταλός Ροβέρσι συνεργάστηκε με σπουδα΄θους σχεδιαστές μόδας πολυτελών οίκων γνωρίζοντας μεγάλη επιτυχία. Προσλήφθηκε από τον Comme des Garçons, τον Yohji Yamamoto και τον Romeo Gigli και εξέφρασε τη δημιουργική του ελευθερία στη φωτογράφηση των καταλόγων τους.

Το 1980 το βλέμμα του στράφηκε στον Dior. Εκείνη την ίδια χρονιά, εργάστηκε με τον γαλλικό οίκο για πρώτη φορά σε διαφημιστική εκστρατεία ομορφιάς. Από τότε, ο Roversi και ο Dior έχουν διατηρήσει μια συνεχή συνεργασία, οι καρποί της οποίας προβάλλονται στις σελίδες του βιβλίου Dior Images: Paolo Roversi.

Σχεδόν 40 χρόνια μετά την πρώτη φωτογράφιση καμπάνιας για τον οίκο ο φωτογράφος μόδας Πάολο Ροβέρσι δημοσιεύει το πρώτο του βιβλίο με εικόνες του ιστορικού, κομψού παρελθόντος.

Στις σελίδες της πολυτελούς έκδοσης Dior Images: Paolo Roversi φιλοξενούνται φωτογραφίες σχεδίων του οίκου Dior με διευθυντές δημιουργικού τους Yves Saint Laurent, John Galliano, Raf Simons και Maria Grazia Chiuri.

Πρωτότυπα σχέδια του Christian Dior και των δύο επόμενων διευθυντών δημιουργικού του οίκου, των Yves Saint Laurent και Marc Bohan, σε μία επιλογή εικόνων από φωτογράφιση που έγινε για το βιβλίο υπό τις οδηγίες της φίλης του φωτογράφου, στυλίστριας Γκρέις Κόντινγκτον περιλαμβάνονται επίσης στην έκδοση που κυκλοφόρησε από την Rizzoli Publishers.

"Μεγάλωσα στη Ραβέννα όπου τα μουσεία ή οι εκκλησίες ήταν πάντα πολύ κοντά, όλες εκείνες οι παραδόσεις των καλλιτεχνών ήταν μπροστά στα μάτια μου" έχει δηλώσει. "Έχω τρομερή νοσταλγία και μερικές φορές βγαίνει στο έργο μου. Αλλά μου αρέσει ο διάλογος με το παρελθόν" σημείωσε.

Αιθέριες εικόνες, παραμυθένιες αφηγήσεις

Μεταξύ των 100 πορτρέτων στο βιβλίο είναι και εκείνα της Κέιτ Μος και της Ναόμι Κάμπελ με φορέματα από το αρχείο του οίκου Dior. Οι εικόνες του Ροβέρσι είναι θολές, αιθέριες.

"Στο έργο μου, δεν υπάρχει κάτι ορθολογικό, λογικό. Πρόκειται για ένστικτο και συναισθήματα" διευκρίνισε. "Πάντα λέω ότι ο σχεδιαστής είναι ο συνθέτης της μουσικής και ο φωτογράφος παίζει το μουσικό όργανο - ή είναι ο ερμηνευτής του κομματιού" ανέφερε ο φωτογράφος μόδας στην εισαγωγή του βιβλίου που είναι φόρος τιμής στην 70χρονη ιστορία του γαλλικού οίκου υψηλής ραπτικής.

"Για μένα, η φωτογραφία είναι και οι πέντε αισθήσεις", είπε ο Ροβέρσι σε πρόσφατη συνέντευξή του στο CNN. "Δεν είναι μόνο το οπτικό μέρος. Είναι επίσης η οσμή, η αφή, η γεύση και ο ήχος. Μπορεί να ακούσετε μουσική, όταν κοιτάζετε μια φωτογραφία ή να αισθανθείτε τον άνεμο. Είναι ένα παράθυρο στη φαντασία" συμπλήρωσε.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Μόδα: Τελευταία Ενημέρωση

X