ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

FT: Το Κίεβο θέλει η συμφωνία για τα σιτηρά να επεκταθεί και σε άλλα προϊόντα

«Η συμφωνία αφορά την εφοδιαστική, την κίνηση πλοίων στη Μαύρη Θάλασσα», εξήγησε ο Τάρας Κάσκα, υφυπουργός Οικονομίας της Ουκρανίας

Kathimerini.gr

Η κυβέρνηση της Ουκρανίας θέλει η συμφωνία η οποία οδήγησε στη χαλάρωση του ναυτικού αποκλεισμού των λιμανιών της από τη Ρωσία και στην επανέναρξη των εξαγωγών σιτηρών μέσω της Μαύρης Θάλασσας και του Βοσπόρου να επεκταθεί για να συμπεριλάβει και άλλα προϊόντα, όπως ιδίως τα μέταλλα, αναφέρει σε σημερινό της δημοσίευμα η εφημερίδα Financial Times.

«Η συμφωνία αφορά την εφοδιαστική, την κίνηση πλοίων στη Μαύρη Θάλασσα», εξήγησε ο Τάρας Κάσκα, υφυπουργός Οικονομίας της Ουκρανίας, στην οικονομική εφημερίδα. «Ποια η διαφορά μεταξύ των σιτηρών και του σιδηρομεταλλεύματος;», διερωτήθηκε ο κ. Κάσκα.

Στο μεταξύ, τρία νέα φορτία με δημητριακά αναχώρησαν με πλοία σήμερα το πρωί από την Ουκρανία και ένα άλλο φορτηγό πλοίο κατευθύνεται κενό φορτίου προς τις ουκρανικές ακτές, στο πλαίσιο σειράς τακτικών δρομολογίων για τον ανεφοδιασμό των αγορών αγροτικών προϊόντων, ανακοίνωσε το τουρκικό υπουργείο Άμυνας.

Τα τρία πλοία, φορτωμένα με αραβόσιτο, κατευθύνονται στην Ιρλανδία, την Αγγλία και την Τουρκία, διευκρίνισε το υπουργείο με ανακοίνωσή του.

Ταυτόχρονα ένα φορτηγό πλοίο, το Fulmar με σημαία των Μπαρμπέιντος, πλέει προς το λιμάνι του Τσερνομόρσκ για να φορτώσει δημητριακά, ανέφερε το υπουργείο. Τα πλοία παρακολουθούνται από το Κέντρο Κοινού Συντονισμού που δημιουργήθηκε στην Κωνσταντινούπολη στο πλαίσιο της διεθνούς συμφωνίας που υπογράφηκε στις 22 Ιουλίου στην Κωνσταντινούπολη.

Η Ρωσία και η Ουκρανία υπέγραψαν δύο χωριστές συμφωνίες, που επικυρώθηκαν από την Τουρκία και τα Ηνωμένα Έθνη και επιτρέπουν τις εξαγωγές ουκρανικών δημητριακών που είχαν σταματήσει μετά τις 24 Φεβρουαρίου εξαιτίας του πολέμου, καθώς και εξαγωγές ρωσικών αγροτικών προϊόντων, παρά τις δυτικές κυρώσεις.

Το Navistar, υπό σημαία Παναμά, αναχώρησε από την Οδησσό για την Ιρλανδία με 33.000 τόνους αραβοσίτου· το Rojen, υπό σημαία Μάλτας, κατευθύνεται προς την Αγγλία από το Τσερνομόρσκ με 13.000 τόνους.

Το Κέντρο Κοινού Συντονισμού είχε διευκρινίσει στη διάρκεια της νύκτας πως οι προορισμοί των πλοίων είναι το Ρινγκασκίντι στην Ιρλανδία και το Τίσπορτ στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Τέλος το τουρκικό φορτηγό πλοίο Polarnet, που βρισκόταν στο Τσερνομόρσκ, κατευθύνεται προς το Καρασού, τουρκικό λιμάνι στη Μαύρη Θάλασσα, με 12.000 τόνους αραβοσίτου. Αυτό το τελευταίο πλοίο «θα επιθεωρηθεί από την κοινή ομάδα επιθεώρησης βόρεια της Κωνσταντινούπολης» πριν φθάσει στο Καρασού, διευκρίνισε το υπουργείο.

Το τουρκικό υπουργείο Άμυνας διευκρίνισε επίσης με ανάρτηση το Twitter πως «η ομάδα του Κέντρου Κοινού Συντονισμού τελείωσε την επιθεώρηση του Fulmar, το οποίο θα φορτώσει στο ουκρανικό λιμάνι Τσερνομόρσκ».

Οι επιθεωρήσεις αυτές έχουν απαιτηθεί από τη Ρωσία, η οποία θέλει να βεβαιωθεί ότι τα πλοία δεν μεταφέρουν οτιδήποτε άλλο από τα εγκεκριμένα φορτία δημητριακών.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Κόσμος: Τελευταία Ενημέρωση

X