ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Πυρ ομαδόν κατά του Πρόεδρου Επιτρ. Παιδείας για διαγραφή θέματος

Διάγραψε θέμα για τα προβλήματα των εκπαιδευτικών για τα απογευματινά και βραδινά προγράμματα

ΚΥΠΕ

Πυρ ομαδόν κατά του Πρόεδρου της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας Κυριάκου Χατζηγιάννη από Βουλευτές των Κομμάτων ΑΚΕΛ, ΔΗΚΟ και Αλληλεγγύη, από μεν το ΑΚΕΛ επειδή διέγραψε εγγραφέν θέμα από την ημερήσια διάταξη της συνεδρίας.

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας απάντησε ότι πολλοί εφευρίσκουν τρόπους και παρεμβάλουν προσκόμματα ώστε να τελματωθεί η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που εν τη σοφία της ψήφισε η Βουλή.

Οι βολές κατά του κ. Χατζηγιάννη άρχισαν με δήλωση του Βουλευτή του ΑΚΕΛ Άντρου Καυκαλιά, ο οποίος είπε πως ο Πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας σε μια άνευ προηγουμένου ενέργεια αφαίρεσε από την ημερήσια διάταξη της συνεδρίας της Επιτροπής το θέμα, που ενέγραψε εκ μέρους της κοινοβουλευτικής του ομάδας για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί που απασχολούνται στα απογευματινά και βραδινά προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας και οι οποίοι, μετά την κατάργηση του ΙΔΑΒΕΠ, εργοδοτούνται με τη μορφή αγοράς υπηρεσιών.

Ο κ. Καυκαλιάς ανέφερε πως ο κ. Χατζηγιάννης διέγραψε, χωρίς να ενημερώσει τους εγγράψαντες το θέμα.

Ο κ. Καυκαλιάς σε ό,τι αφορά τη συζήτηση του θέματος για τη συμπλήρωση 30 μηνών υπηρεσίας στην εκπαίδευση μίλησε για ετσιθελισμό και απαράδεκτες μεθοδεύσεις της Κυβέρνησης. Πρόσθεσε πως υπάρχουν εκπαιδευτικοί - θύματα, εργαζόμενοι σε συνθήκες εργασιακού μεσαίωνα.

Ο Βουλευτής είπε πως η Κυβέρνηση κρύβεται και σε συνέργεια με τον Πρόεδρο της Επιτροπής Παιδείας, επιμένει να διαιωνίζει το πρόβλημα σε βάρος της παιδείας.

Ο Βουλευτής του ΔΗΚΟ Πανίκος Λεωνίδου εξέφρασε αγανάκτηση, επειδή όπως είπε ο Πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας καθοδηγούμενος από την ηγεσία του κόμματος του, αρνείται κατοχύρωση των εκπαιδευτικών που συμπλήρωσαν 30 μήνες, παρόλο που τόσο δημόσια όσο και με επιστολές του ζήτησε να θέσει προς συζήτηση την πρόταση νόμου που κατέθεσε προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα, και καλυπτόμενος πίσω από νομικίστικα προβλήματα, εμπαίζει τα μέλη της Επιτροπής Παιδείας.

Έκανε λόγο για κωλυσιεργία των κυβερνώντων, να καλύψουν την ανεπαρκή πολιτική τους, προσπαθούν να παραπλανήσουν αναμένοντας την επίλυση του προβλήματος στις αίθουσες των Δικαστηρίων.

Ο κ. Λεωνίδου εξήγησε ότι η πρόταση νόμου διαλαμβάνει όπως ο οποιοσδήποτε εκπαιδευτικός, είτε με διακοπτόμενη, είτε με συνεχή υπηρεσία 30 μηνών, δικαιούται να εγγραφεί στον κατάλογο των αντικαταστατών, που θα θεσπιστεί με βάση την πρόταση νόμου .

«Λέμε να δημιουργηθεί 3ος κατάλογος» και όσοι πληρούν τις προϋποθέσεις και έχουν συμπληρώσει 30 μήνες να μπορούν να συνεχίσουν να είναι προσφέρουν υπηρεσία ως αντικαταστάτες, χωρίς να επηρεάζουν τη σειρά κατάταξης των διοριστέων ή των διορισίμων.

Δεν είναι σκοπός να καταργήσουμε νομοθεσίες που ήδη ψηφίσαμε, εξήγησε.

Ο Βουλευτής της Αλληλεγγύης Μιχάλης Γιωργάλλας κάλεσε τον Υπουργό Παιδείας να αναθεωρήσει τη στάση του εκφράζοντας απογοήτευση επειδή για ακόμη μια φορά διαπιστώνουμε ότι το χρονίζον πρόβλημα της κατοχύρωσης της υπηρεσίας όσων συμπλήρωσαν 30 μήνες στην εκπαίδευση φαίνεται να μην απασχολεί σοβαρά το Υπουργείο Παιδείας.

Ο Βουλευτής της Αλληλεγγύης πρόσθεσε ότι η πολιτεία που έχει επενδύσει εκατομμύρια φτιάχνοντας δυστυχώς εκπαιδευτικούς διαφόρων εργασιακών επιπέδων και μέχρι σήμερα αδυνατεί να εξεύρει βιώσιμες λύσεις για να αντιμετωπίσει τις στρεβλώσεις και τις αδικίες που η ίδια δημιούργησε.

Ανέφερε επίσης ότι η Επιτροπή Παιδείας είναι υποχρεωμένη να αναλάβει πρωτοβουλίες για να επιλυθεί το πρόβλημα και κάλεσε τον Πρόεδρο της Επιτροπής Παιδείας Κυριάκο Χατζηγιάννη να διαφοροποιήσει τη στάση του και να δεχτεί την απαίτηση της πλειοψηφίας των μελών της Επιτροπής να εγγραφεί ως αυτεπάγγελτο θέμα η συζήτηση και αναζήτηση λύσεων για τη ρύθμιση του θέματος των 30μηνων.

Ο ανεξάρτητος Βουλευτής Παύλος Μυλωνάς ανέφερε ότι η Κυβέρνηση στην προσπάθεια της να διαφημίσει την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, δημιούργησε πολλά προβλήματα που πλήττουν εκπαιδευτικούς.

Αναφερόμενος στο νέο νομοσχέδιο που βρίσκεται στην Επιτροπή Παιδείας το οποίο προβλέπει ότι μετά από 24 μήνες υπηρεσίας στην εκπαίδευση με το καθεστώς του εκτάκτου ή του αντικαταστάτη θα απαγορεύεται η συνέχιση της υπηρεσίας με απαγορευτικό διάταγμα.
Ο κ. Μυλωνάς απηύθυνε έκκληση προς τον Υπουργό Παιδείας και τις πολιτικές δυνάμεις να συνυπολογίσουν ότι οι αποφάσεις επηρεάζουν ανθρώπους και οικογένειες.

Σε δήλωση του, ο κ. Χατζηγιάννης απάντησε στις επικρίσεις αναφέροντας ότι στη ζυγαριά τοποθετούνται από τη μια η ανθρωπιστική πλευρά και από την άλλη η ανάγκη να ολοκληρωθεί η μεταρρύθμιση.

Κάποιοι επιχειρούν να παρεμποδίσουν τη μεταρρύθμιση, συνέχισε αναφέροντας ότι οι εκπαιδευτικοί επεκτείνουν τις διεκδικήσεις τους και σε αυτούς που εργάζονταν στο παρελθόν για 30 μη συνεχόμενους μήνες. Πρόχειρες αποφάσεις και χωρίς να υπάρχει ολοκληρωμένη εικόνα για τον αριθμό και τις ανάγκες του Υπουργείου θα προκαλέσουν χάος, συνέχισε προσθέτοντας ότι το θέμα θα πρέπει να συζητηθεί με ηρεμία και σε συνάρτηση με τις ανάγκες που δημιουργούνται όπως μέσα από την ενίσχυση του ολοήμερου σχολείου.

Απαντώντας σε ερώτηση είπε ότι διαχρονικά η μόνιμη η προσπάθεια πολλών, είναι με διάφορους τρόπους να τορπιλίσουν τη μεταρρύθμιση, ώστε να μην δοθεί στους μαθητές ο εκπαιδευτικός που οι ίδιοι αποφάσισαν με το πλαίσιο που ψήφισαν.

Σε ό,τι αφορά το νομοσχέδιο για τερματισμό της απασχόλησης εκτάκτων και αντικαταστατών στους 24 μήνες, ο κ. Χατζηγιάννης είπε ότι αυτό κατατέθηκε τέλος Σεπτεμβρίου και στοχεύει να κλείσει τη στρόφιγγα παραγωγής αορίστου χρόνου , καθώς αυτό θα αποβαίνει σε βάρος της μεταρρύθμισης.

Πρέπει να διακόψουμε τη μαζική παραγωγή αορίστου χρόνου, συμπλήρωσε.

Ο κ. Χατζηγιάννης είπε επίσης ότι τροποποιήθηκε η ημερήσια διάταξη επειδή δεν προσκλήθηκε έγκαιρα το Υπουργείο Οικονομικών ώστε να μπορέσει να παραστεί στη συνεδρία και για αυτό κρίθηκε σκόπιμο το θέμα να αναβληθεί.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η Ημερίδα με θέμα: «Μετανάστευση και Εκπαίδευση: Πολιτικές και πρακτικές σε μια περίοδο αστάθειας» ...
Δελτίο Τύπου
 |  ΠΑΙΔΕΙΑ
X