ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Τι έπεται της πορείας για τις τετράμηνες εξετάσεις

Μόνιμο αγκάθι στην παιδεία η εξετάσεις ανά τετράμηνο

Μόνιμα εγκαταστημένα φαίνεται να είναι τα σύννεφα πάνω από την Παιδεία. Στον απόηχο της μεγάλης κινητοποίησης των μαθητών έξω από το Υπουργείο Παιδείας κατά των τετράμηνων εξετάσεων οι προβληματισμοί δίνουν και παίρνουν. Ο μεν υπουργός Παιδείας μέσω τηλεοπτικών του δηλώσεων παρουσιάζεται έντονος και απορημένος για τη στάση των μαθητών τονίζοντας μάλιστα πως δεν ξέρουν για ποιο λόγο προέβησαν σε πορεία διαμαρτυρίας, και η δε ΠΣΕΜ απαντά πως οι χιλιάδες μαθητές που αψήφησαν τους εκφοβισμούς και την τρομοκρατία των απουσιών, ξέρουν πολύ καλά για ποιο πράγμα αγωνίζονται. Σημειώνεται δε, πως την πορεία των μαθητών στήριξε η ΟΕΛΜΕΚ ενώ την αντίθεση τους εξέφρασαν μέσω ανακοίνωσης οι Οργ. Γονείς. Ωστόσο κάπου εδώ τίθεται το ερώτημα μέχρι που θα φτάσει αυτή η διαφωνία; Άλλωστε τα δεδομένα είναι εκεί. Από τη μια το Υπουργείο Παιδείας ετοιμάζεται να εφαρμόσει τις τετράμηνες εξετάσεις με την ευλογία της Παιδοβουλής, από την άλλη ΠΣΕΜ και ΟΕΛΜΕΚ είναι κάθετοι στην εφαρμογή τους, ενώ ΟΛΤΕΚ και Οργανωμένοι γονείς βρίσκονται κάπου στη μέση.

Τα γεγονότα                                        

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Ο κ. Χαμπιαούρης έχει στα χέρια του μια νομοθεσία για τις τετράμηνες εξετάσεις που ψηφίστηκε από την Βουλή το 2017, την οποία καλείτο να εφαρμόσει κατά τη σχολική χρονιά 2018- 2019 (φετινή). Έκτοτε οι μαθητές δεν είδαν με καλό μάτι την εν λόγω νομοθεσία προτάσσοντας πως η υλοποίηση της θα καταστήσει τα σχολεία εξεταστικά κέντρα. Εν συνέχεια ακολούθησε η τρίμηνη κρίση που ξέσπασε στον τομέα της παιδείας με τις εξετάσεις να μένουν για λίγο στο περιθώριο. Ωστόσο όταν τερματίστηκε η λεγόμενη κρίση στην Παιδεία, το Υπουργείο ανέφερε πως θα εφάρμοζε από τη τρέχων σχολική χρονιά κανονικά τις εξετάσεις παρά την όλη αποδιοργάνωσή που έγινε, με το θέμα να έρχεται εκ νέου στην επιφάνεια. Συγκεκριμένα, ο κ. Χαμπιαούρης παρότι δήλωνε έτοιμος να εισάγει τις τετράμηνες εξετάσεις δέχθηκε πιέσεις από ΟΕΛΜΕΚ, ΠΣΕΜ και γονείς να αναβάλει την εφαρμογή τους αφού κανείς δεν ήταν ενήμερος για το πως θα λειτουργούσε η όλη διαδικασία. Και κάπου εδώ ερχόμαστε στην ουσία, όταν η Επιτροπή Αξιολόγησης Μαθητή παρέδωσε το Ενιαίο Σχέδιο Αξιολόγησης (ΕΣΑ) στον υπουργό Παιδείας και αυτός με τη σειρά του ζήτησε από όλους τους αρμόδιους φορείς να το μελετήσουν και να εκφράσουν τις θέσεις τους. Η όλη φιλοσοφία του ΕΣΑ χαιρετίστηκε από όλους εμπλεκόμενους φορείς ωστόσο το κομμάτι των τετράμηνων εξετάσεων παρέμενε το αγκάθι σε αυτή τη νέα προσπάθεια. ΟΕΛΜΕΚ και ΠΣΕΜ δήλωσαν ξεκάθαρα πως τάσσονται κατά της εν λόγω νομοθεσίας με τους μαθητές μάλιστα να εφαρμόζουν προ ημερών δίωρη στάση από τα μαθήματα τους. Αξίζει να αναφερθεί πως παράλληλα ΟΕΛΜΕΚ, ΠΣΕΜ και Οργ. γονείς, ετοίμασαν η κάθε μια ξεχωριστά τις δικές τους αντιπροτάσεις για τον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών Μέσης Εκπαίδευσης σε μια προσπάθεια να βρεθεί μια λύση που να ικανοποιεί όλους του εμπλεκόμενους φορείς.

Κοινή πρόταση

Από εκεί και πέρα έχουμε μπροστά μας τη νέα συνάντηση των εμπλεκόμενων φορέων με την Επιτροπή Αξιολόγησης του Μαθητή. H συνάντηση αυτή είχε προγραμματιστεί αρχικά για την ερχόμενη Παρασκευή ωστόσο μετά από αίτημα των Οργ. γονέων και της ΟΕΛΜΕΚ θα γίνει την Τετάρτη 13 Φεβρουάριου. Αυτή η αναβολή δεν είναι διόλου τυχαία αφού τις τελευταίες βδομάδες ΟΕΛΜΕΚ, Οργ. γονείς, ΠΣΕΜ, ΟΛΤΕΚ και Σύνδεσμος Διευθυντών, κάνουν εντατικές προσπάθειες προκειμένου να συμφωνήσουν από κοινού σε μια πρόταση η οποία θα θεωρηθεί η χρυσή τομή για να μεταπείσουν το Υπουργείο Παιδείας να μην εφαρμόσει ως έχουν τις εξετάσεις ανά τετράμηνο. Όπως πληροφορείται η «Κ», παρά τις μικροδιαφωνίες έχει εξευρεθεί πρόσφορο έδαφος και δεν αποκλείεται κατά τη συνάντηση της Τετάρτης να δούμε από τους προαναφερόμενους φορείς να καταθέτουν κοινή πρόταση. Πώς θα εκλάβει αυτή την πρωτοβουλία το Υπουργείο Παιδείας και αν αυτή η πρόταση σταθεί ικανή να μεταπείσει τον κ. Χαμπιαούρη ούτως ώστε να προωθήσει τροποποίηση νόμου στη Βουλή θα διαφανεί κατά τις προσεχείς ημέρες.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η Ημερίδα με θέμα: «Μετανάστευση και Εκπαίδευση: Πολιτικές και πρακτικές σε μια περίοδο αστάθειας» ...
Δελτίο Τύπου
 |  ΠΑΙΔΕΙΑ
X