ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Χωρίς plan Β η πρόσκληση για διάλογο στην παιδεία

Ακόμα και Δεκαπενταύγουστο η επιστολή Υπουργού Παιδείας προς τους εκπαιδευτικούς

Της Μαρίας Ηρακλέους

Της Μαρίας Ηρακλέους

Δύο εβδομάδες και κάτι έχει μπροστά του το Υπουργείο Παιδείας ώστε να καταφέρει να λύσει το γόρδιο δεσμό που θα επιτρέψει την ομαλή έναρξη των σχολείων τον Σεπτέμβριο.

Είναι σαφές ότι τα περιθώρια στενεύουν ως εκ τούτου δεν αποκλείεται αύριο, ή ακόμη και ανήμερα της αργίας του Δεκαπενταυγούστου, ο Υπουργός Παιδείας να στείλει την επιστολή- πρόσκληση για νέο διάλογο με τους εκπαιδευτικούς. Πηγές από το Υπουργείο Παιδείας εκφράζουν πάντως αισιοδοξία ότι αυτή τη φορά ο διάλογος θα οδηγήσει σε θετικά αποτελέσματα, ενώ εκφράζεται η εκτίμηση ότι υπάρχουν γέφυρες επικοινωνίας και ότι η χρυσή τομή δεν θα αργήσει να βρεθεί με το Υπουργείο να επιλέγει να διατηρεί χαμηλούς τόνους και να αποφεύγει δηλώσεις οι οποίες ενδεχομένως να οδηγήσουν σε αντιπαραθέσεις.

Πάντως το σενάριο οι εκπαιδευτικοί να μην προσέλθουν σε διάλογο είναι ανοικτό και αυτό στην περίπτωση που ούτε και αυτή την φορά δεν αλλάξει κάτι σε σχέση με τις διαδικασίες που ακολουθούνται για την λήψη αποφάσεων στην παιδεία. Δηλαδή, εμμένουν στην θέση πως οτιδήποτε αγγίζει τους όρους εργασίας των εκπαιδευτικών, θα πρέπει να παραπεμφθούν στην μικτή επιτροπή εκπαιδευτικής υπηρεσίας και όχι στο Υπουργικό Συμβούλιο.

Άγνωστο είναι δε το πώς πρόκειται να κινηθεί η κυβέρνηση σε περίπτωση νέου ναυάγιου στην προσπάθεια γεφύρωσης των διαφορών, καθώς σχέδιο Β δεν φαίνεται να υπάρχει, τουλάχιστον σε επίπεδο Υπουργείου, χωρίς να αποκλείεται το σενάριο για μια εκ νέου παρέμβαση του Προέδρου Αναστασιάδη.

Επιμένουν στη διαδικασία του διαλόγου

Οι μέχρι τώρα εξελίξεις στο μέτωπο της παιδείας δεν αφήνουν πάντως μεγάλα περιθώρια αισιοδοξίας στις τάξεις των εκπαιδευτικών οι οποίοι τοποθετήθηκαν σχετικά τόσο με δηλώσεις τους όσο και με αναρτήσεις τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Μιλώντας στην «Κ» ο πρόεδρος της ΠΟΕΔ Φίλιος Φυλακτού επαναλαμβάνει τη θέση πως όσα θέματα αγγίζουν τους όρους εργασίας των εκπαιδευτικών τότε αυτό δεν έχει θέση συζήτησης σε κανένα άλλο σώμα πέραν της ΜΕΠΕΥ και υπογραμμίζει ότι αίτημα των εκπαιδευτικών είναι ο σωστός διάλογος σε σωστές διαδικασίες.

«Δεν ξέρουμε με ποια βάση θα συζητήσουμε τώρα. Ανάλογα με την βάση της επιστολής θα τοποθετηθούμε, αλλά αν δεν αλλάξει κάτι τότε δεν θα προσέλθουμε στο διάλογο» επισημαίνει χαρακτηριστικά.

Από εκεί και πέρα από την στιγμή που θα έχουν ενώπιον τους την επιστολή, ΠΟΕΔ ΟΕΛΜΕΚ και ΟΛΤΕΚ θα την μελετήσουν, θα την αξιολογήσουν και αναλόγως θα ενεργήσουν. Ξεκαθαρίζοντας ότι αν δεν τύχουν ενημέρωσης για τις εντολές από πλευράς Προέδρου της Δημοκρατίας προς τον Υπουργό Παιδείας αλλά και ξεκάθαρες θέσεις του Υπουργείου, τότε και αυτή η προσπάθεια για διάλογο είναι μάλλον καταδικασμένη σε νέα αποτυχία.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση