ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Η εγγραφή εμπορικού σήματος μπορεί να ενδυναμώσει κάθε επιχείρηση στην ψηφιακή εποχή

Δελτίο Τύπου

Η κατοχύρωση εμπορικών σημάτων κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική στην ψηφιακή εποχή, ιδιαίτερα για τις μικρές επιχειρήσεις και νέους επιχειρηματίες, καθώς είναι καθοριστικής σημασίας για την προστασία της επωνυμίας και της πνευματικής ιδιοκτησίας μιας εταιρείας.

Η κατοχύρωση εμπορικού σήματος αποτελεί στρατηγικής σημασίας βήμα για μικρές επιχειρήσεις και startups, προκειμένου να εξασφαλίσουν την εταιρική ταυτότητά τους, να ενισχύσουν την αναγνωρισιμότητα του brand τους, να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα καθώς και ένα ισχυρό νομικό όπλο για την επιχειρηματική ανάπτυξή τους στην εποχή της ψηφιοποίησης, όπου σχεδόν όλοι και όλα είναι online.

«Πρόκειται για ένα προληπτικό βήμα το οποίο αποσκοπεί στην οικοδόμηση μιας ανθεκτικής και νομικά προστατευμένης επιχειρηματικής ταυτότητας», αναφέρει η κ. Yanna Raevskaya, Διευθύντρια του Νομικού Τμήματος της Prospectacy Ltd.

Η κ. Raevskaya χειρίστηκε με επιτυχία μια μεγάλη νομική διαμάχη εναντίον του τεχνολογικού κολοσσού Apple Inc., ο οποίος είχε προσπαθήσει να εμποδίσει τη νεοφυή εταιρεία ανάπτυξης παιχνιδιών Apella Games με έδρα την Κύπρο από το να καταχωρίσει το όνομα και το λογότυπό της στο Γραφείο Πνευματικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO), με το επιχείρημα ότι το σήμα ήταν οπτικά, φωνητικά και εννοιολογικά παρόμοιο με αυτό της Apple. Όπως επεσήμανε, η έγκαιρη καταχώριση είναι υψίστης σημασίας για μια σειρά από λόγους.

«Με τη μη κατοχύρωση του εμπορικού σήματος, οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο να επενδύσουν χρόνο και πόρους στην οικοδόμηση ενός brand που μπορεί να χρειαστεί να αλλάξει εάν κάποιος άλλος διεκδικήσει προηγούμενα δικαιώματα για παρόμοιο σήμα. Ως εκ τούτου, η καταχώρηση του εμπορικού σήματος όσο το δυνατόν νωρίτερα είναι ο πιο συνετός και οικονομικά αποδοτικός τρόπος για να αποφευχθεί το κόστος του rebranding στη συνέχεια», επισημαίνει η κα Raevskaya. «Με άλλα λόγια, είναι πιο ακριβό να είναι κανείς απροστάτευτος», τόνισε

 Επιπλέον, η έγκαιρη καταχώριση του εμπορικού σήματος δίνει σε μια επιχείρηση την απαραίτητη ώθηση για τη διασφάλιση της θέσης της στην αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου. Η εξασφάλιση του εμπορικού σήματος προστατεύει τα brands από πράξεις παραβίασης πνευματικών δικαιωμάτων στη σημερινή τεράστια και άκρως ανταγωνιστική αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου, μειώνοντας τον κίνδυνο απομίμησης των προϊόντων ή υπηρεσιών μιας επιχείρησης από τρίτους.  

Αυτό ισχύει και για τους influencers που προωθούν προϊόντα και υπηρεσίες μέσα από διάφορα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ένα εμπορικό σήμα μπορεί επίσης να αποτελέσει σημαντικό περιουσιακό στοιχείο για μια επιχείρηση, συμβάλλοντας στην αύξηση της συνολικής της αξίας.

Τα κατοχυρωμένα εμπορικά σήματα είναι ένας έξυπνος τρόπος για την οικονομική αξιοποίηση του brand προς όφελος της εταιρείας. Συγκεκριμένα, μια επιχείρηση μπορεί να επιλέξει να πουλήσει το εμπορικό της σήμα, να το μισθώσει ή να το εκχωρήσει με άδεια χρήσης για να εξασφαλίσει μια σταθερή αύξηση εσόδων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της πρακτικής είναι η φινλανδική Rovio Entertainment, η εταιρεία που δημιούργησε το παιχνίδι Angry Birds, η οποία παραχωρεί άδεια χρήσης του brand της και των χαρακτήρων που έχει δημιουργήσει σε κατασκευαστές προϊόντων και παραγωγούς περιεχομένου. Το 2022, η μονάδα αδειοδότησης εμπορικών σημάτων του ομίλου αντιπροσώπευε περίπου το 3% των εσόδων του ομίλου.

Επιπρόσθετα, σε περίπτωση που η επιχείρηση επεκταθεί περαιτέρω, η αξία του εμπορικού σήματός της θα αυξηθεί επίσης, καθιστώντας τη σημαντικό κομμάτι του χαρτοφυλακίου άυλων περιουσιακών στοιχείων.

Online Παρουσία και Digital Branding

Η καταχώρηση του εμπορικού σήματος μιας εταιρείας είναι ζωτικής σημασίας για τη διαχείριση της παρουσίας της στην αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου, διασφαλίζοντας τη διαφορετικότητά της και συμβάλλοντας στην ευρύτερη προσπάθεια προώθησης της καινοτομίας και της ποικιλομορφίας.

Παράλληλα, δεδομένου ότι η ψηφιακή εποχή εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τους αλγόριθμους των μηχανών αναζήτησης, η παρουσία του εμπορικού σήματος σε online περιεχόμενο βελτιώνει την κατάταξη της εκάστοτε εταιρείας στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης (SEO), καθώς λειτουργεί ως λέξη-κλειδί για τη διαδικτυακή προβολή.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μιας εταιρείας μπορούν επίσης να επωφεληθούν από την καταχώρηση του εμπορικού σήματος, θέτοντας ισχυρά θεμέλια για τη νομική εξασφάλιση του ονόματος και λογότυπου ενός brand, και αποτρέποντας πιθανά περιστατικά σύγχυσης ή αποδόμησης της επωνυμίας της.

H καταχώριση εμπορικού σήματος ενισχύει και διασφαλίζει την εμπορική ταυτότητα μιας επιχείρησης, κτίζοντας μια μοναδική και αναγνωρίσιμη παρουσία. Επιτρέπει στα προϊόντα και τις υπηρεσίες μιας επιχείρησης να ξεχωρίσουν, ενισχύοντας τη διαφοροποίησή της στην αγορά και καθιστώντας τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της πιο αναγνωρίσιμα.

Δεδομένης της περιορισμένης διάρκειας προσοχής που χαρακτηρίζει την ψηφιακή εποχή, ένα διαχρονικό και αναγνωρίσιμο εμπορικό σήμα είναι ζωτικής σημασίας για τη δημιουργία μόνιμης εντύπωσης στους πελάτες.

«Η καταχώριση ενός εμπορικού σήματος πρέπει να τεθεί ως προτεραιότητα από την αρχή, ιδίως στην ψηφιακή εποχή, καθώς μπορεί να λειτουργήσει ως ψηφιακός πρεσβευτής για τις μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις, καθώς και για τους επιχειρηματίες», αναφέρει η κα Raevskaya. «Σε αυτή την άκρως κορεσμένη ψηφιακή αγορά, είναι σημαντικό να ξεχωρίζει κανείς, και η εξασφάλιση ενός εμπορικού σήματος παρέχει αυτονομία σε ένα brand. Ένα εμπορικό σήμα μπορεί επίσης να στηρίξει οικονομικά μια μικρή επιχείρηση στα αρχικά της στάδια και να προστατεύσει το brand της στο σημερινό σκληρό ψηφιακό κόσμο».

Κατοχύρωση εμπορικού σήματος

Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχουν τρεις επιλογές για την κατοχύρωση εμπορικού σήματος («TM»):

  • Κατοχύρωση εθνικού εμπορικού σήματος μέσω των τοπικών αρχών μιας συγκεκριμένης επικράτειας (στην περίπτωση της Κύπρου αυτή η αρχή είναι το Τμήμα Πνευματικής και Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας του Εφόρου Εταιρειών Κύπρου). Τα εθνικά σήματα ισχύουν μόνο στη χώρα όπου έχουν εκδοθεί και είναι έγκυρα για δέκα χρόνια από την ημερομηνία εγγραφής (με δυνατότατα ανανέωσης). 
  • Κατοχύρωση κοινοτικού εμπορικού σήματος μέσω του Γραφείου Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO). Το εμπορικό σήμα της ΕΕ ισχύει σε όλες τις χώρες της ΕΕ είναι έγκυρο για δέκα χρόνια από την ημερομηνία εγγραφής (με δυνατότατα ανανέωσης).

  • Κατοχύρωση διεθνούς εμπορικού σήματος μέσω του Παγκόσμιου Οργανισμού Διανοητικής Ιδιοκτησίας (WIPO), μέσα από το οποίο οι εταιρείες έχουν τη δυνατότητα να αιτηθούν για προστασία του σήματός τους σε συγκεκριμένες χώρες παγκοσμίως. Το Διεθνές Εμπορικό Σήμα είναι έγκυρο για δέκα χρόνια

Οι μικρές επιχειρήσεις και οι νέοι επιχειρηματίες που ενδιαφέρονται να καταθέσουν αίτηση για εμπορικό σήμα καλό είναι να συμβουλευτούν εξειδικευμένους συμβούλους οι οποίοι μπορούν να τους καθοδηγήσουν στη βάση των αναγκών τους καθώς των συγκεκριμένων προϊόντων/υπηρεσιών που προσφέρουν.

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Δελτίο Τύπου

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση