ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Πώς το iPhone έγινε ένα από τα προϊόντα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις όλων των εποχών

Η Apple έχει κυκλοφορήσει 42 μοντέλα του iPhone από το 2007 και πλέον είναι μία από τις πιο κερδοφόρες εταιρείες στον κόσμο

Money Review

Όταν η Apple ανακοίνωσε το iPhone το 2007, ο Steve Jobs το αποκάλεσε «επαναστατικό προϊόν» σε μια κατηγορία κινητών τηλεφώνων που, όπως είπε, έπρεπε να επαναπροσδιοριστεί.

Τώρα, σχεδόν δύο δεκαετίες και 42 μοντέλα αργότερα, το iPhone είναι ένα από τα πιο δημοφιλή τηλέφωνα στον κόσμο. Η Apple έχει πουλήσει πάνω από 2,3 δισεκατομμύρια συσκευές iPhone και έχει πάνω από 1,5 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες, σύμφωνα με έρευνα της Demand Sage.

Το αρχικό iPhone κυκλοφόρησε τον Ιούνιο του 2007 και πωλήθηκε αποκλειστικά με την AT&T για 499 δολάρια.

«Οι επενδυτές ήταν αισιόδοξοι για τον αντίκτυπο που θα μπορούσε να έχει η Apple», δήλωσε ο Gene Munster της Deepwater Asset. «Τα αρχικά στοιχεία που βγήκαν από την AT&T ήταν απογοητευτικά για τις πρώτες ημέρες των πωλήσεων. Θυμάμαι ότι μιλούσα με επενδυτές μετά από αυτό το πρώτο Σαββατοκύριακο και η γενική αίσθηση ήταν ότι αυτό το προϊόν, σύμφωνα με τα λόγια ενός επενδυτή, ήταν DOA (νεκρό κατά την άφιξη)».

Η Apple πούλησε 1,4 εκατομμύρια iPhones το 2007 με το 80% των πωλήσεων να προέρχεται από το τέταρτο τρίμηνο. Την ίδια χρονιά η Nokia, η κατασκευάστρια του εμβληματικού Nokia 3310, πούλησε 7,4 εκατομμύρια κινητά τηλέφωνα μόνο το τέταρτο τρίμηνο.

«Η Nokia θεωρούνταν ασταμάτητη, ανίκητη», δήλωσε ο δημοσιογράφος τεχνολογίας του CNBC Kif Leswing.

«Η επενδυτική κοινότητα το εξέλαβε σε μεγάλο βαθμό ως μια πολύ πιο δύσκολη αγορά που θα μπορούσε να “σπάσει” η Apple», δήλωσε ο Munster.

Τα πράγματα άρχισαν να αλλάζουν για την Apple το 2008, όταν λάνσαρε το App Store. Αυτό βοήθησε στην ώθηση ενός νέου κύματος σύγχρονων εταιρειών τεχνολογίας όπως η Uber και έφερε την Apple μπροστά από τους ανταγωνιστές της.

«Το App Store επέτρεψε στο τηλέφωνό σας να γίνει κάτι πολύ περισσότερο από μία απλή συσκευή», δήλωσε ο Munster. «Αυτό ήταν το κομμάτι, αυτή η διορατικότητα, που οι άλλοι κατασκευαστές τηλεφώνων δεν είχαν προβλέψει».

Η Apple είδε αυξημένες πωλήσεις των iPhone τα χρόνια που ακολούθησαν την εμφάνιση του App Store. Η εταιρεία πέτυχε ένα σημαντικό ορόσημο -περισσότερες από 50 εκατομμύρια πωλήσεις- το 2011, με τη βοήθεια του iPhone 4s. Η εταιρεία πούλησε 72 εκατομμύρια συσκευές εκείνη τη χρονιά. Μέχρι το 2015, η Apple πωλούσε πάνω από 200 εκατομμύρια συσκευές iPhone ετησίως.

«Δεν νομίζω ότι υπάρχει καμία αμφιβολία ότι το iPhone έθεσε το πρότυπο που πραγματικά σχεδόν όλα τα τηλέφωνα ακολούθησαν από τότε», δήλωσε ο Marc Weber του Computer History Museum. «Το App Store ήταν ένα τεράστιο βήμα και το Android ουσιαστικά ακολούθησε αυτό το μοντέλο με το Play Store».

Μια δεκαετία μετά την κυκλοφορία του iPhone, η Apple ήταν η πρώτη εισηγμένη αμερικανική εταιρεία που η κεφαλαιοποίησή της έφτασε το 1 τρισεκατομμύριο δολάρια και σήμερα είναι μια από τις πιο κερδοφόρες εταιρείες στον κόσμο.

Πρόσφατα η Apple ξεπέρασε τη Samsung, έναν από τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές της, ως ηγέτης στα smartphones παγκοσμίως για πρώτη φορά, θέση που κατείχε η Samsung από το 2010. Σύμφωνα με στοιχεία της International Data Corp. η Apple κατέχει λίγο πάνω από το 20% του παγκόσμιου μεριδίου αγοράς.

«Υπήρξε μια περίοδος από το 2008 έως το 2015 όπου η Apple έπρεπε να ανησυχεί για το τι θα κάνει η Samsung με το Android. Το μερίδιο αγοράς τους στην πραγματικότητα μειωνόταν παγκοσμίως», δήλωσε ο Munster. «Όμως, αυτό στο οποίο η Apple ήταν ο μετρ του είδους είναι η οικοδόμηση του οικοσυστήματος. Δεν μπορώ να φανταστώ ένα σενάριο όπου η Samsung μπορεί να δημιουργήσει μια σουίτα προϊόντων που θα διαταράξει το οικοσύστημα της Apple».

Πρόσφατα, η Apple ασχολήθηκε με τη μηχανική μάθηση και την τεχνητή νοημοσύνη για το iPhone, αλλά εταιρείες όπως η Microsoft, η Google και η Open AI έχουν αγκαλιάσει πιο ανοιχτά την τεχνολογία.

«Η AI θα είναι κρίσιμη για την ανθρωπότητα και θα είναι ένα κρίσιμο χαρακτηριστικό μέσα στα iPhone», δήλωσε ο Munster. «Η Apple χρησιμοποιεί την AI για να κάνει τα προϊόντα να λειτουργούν καλύτερα με την οργάνωση των φωτογραφιών, με τη βοήθεια της οργάνωσης των μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και ενδεχομένως να κάνει πράγματα γύρω από την οργάνωση κειμένου. Αλλά ως επί το πλείστον είναι ότι το iPhone δεν αποτυπώνει, δεν αποτυπώνει πραγματικά την πλήρη ευκαιρία. Μακριά από αυτό, όταν πρόκειται για την τεχνητή νοημοσύνη».

Moneyreview.gr με πληροφορίες από CNBC

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Money Review

Money Review: Τελευταία Ενημέρωση