ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Φεστιβάλ Καννών: Μπάνερ, καπνοί και… αποθέωση στην Κρουαζέτ

Το Φεστιβάλ Καννών, εκτός από τη λάμψη του, είναι γνωστό και για τα απρόοπτα

Kathimerini.gr

Του Αιμίλιου Χαρμπή

Το Φεστιβάλ Καννών, εκτός από τη λάμψη του, είναι γνωστό και για τα απρόοπτα. Κάποτε ο Ζαν-Λικ Γκοντάρ, μαζί με τους συνοδοιπόρους του, εισέβαλε στην Κρουαζέτ διακόπτοντας τη διοργάνωση, προκειμένου να κηρύξει την εξέγερση του Μαΐου. Το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε δεν είχαμε ακριβώς εξέγερση, αλλά δυναμική διαμαρτυρία, με ένα γκρουπ περίπου δώδεκα ακτιβιστριών να καταλαμβάνει το κόκκινο χαλί πριν από την προβολή του «Holy Spider», του νέου φιλμ του Ιρανού Αλί Αμπασί. Στα χέρια τους οι διαδηλώτριες, που αργότερα έγινε γνωστό πως αποτελούν μέλη της φεμινιστικής οργάνωσης «Les Colleuses», κρατούσαν ένα πελώριο μπάνερ, το οποίο έγραφε τα ονόματα 129 γυναικών, οι οποίες δολοφονήθηκαν στη Γαλλία μέσα στο διάστημα που μεσολάβησε από την προηγούμενη διοργάνωση. Ντυμένες στα μαύρα και κρατώντας πυρσούς μαύρου καπνού, στάθηκαν στα σκαλιά μπροστά από το περίφημο Palais des Festivals ανενόχλητες, αφού οι δυνάμεις ασφαλείας, που είναι πάντα ισχυρές στον συγκεκριμένο χώρο, πήραν προφανώς εντολές να μην παρέμβουν. Αυτό φυσικά έδωσε τη δυνατότητα η διαμαρτυρία να καταγραφεί αναλυτικά από τους καμεραμέν, ανάμεσα στους οποίους αρκετοί αναγνώρισαν και τον πολυβραβευμένο Γάλλο ντοκιμαντερίστα, Ραϊμόν Ντεπαντόν.

Στις Κάννες βέβαια αυτό το Σαββατοκύριακο, εκτός από ακτιβισμό, είχαμε και ταινίες, καθώς το φεστιβάλ μπαίνει πια στην τελική ευθεία του. Η ταινία του Αμπασί που αναφέραμε και παραπάνω, η οποία αφηγείται την ιστορία ενός σίριαλ κίλερ, απέσπασε αρκετά θετικά σχόλια. Το ίδιο και εκείνη της Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι («Forever Young»), η οποία περιγράφει τις περιπέτειες ενός νεανικού θεατρικού θιάσου και θεωρείται σε μεγάλο βαθμό αυτοβιογραφική. Τις εντονότερες αντιδράσεις ωστόσο, είτε θετικές είτε αρνητικές, τις έχει προκαλέσει μέχρι στιγμής το «Τρίγωνο της θλίψης» του Ρούμπεν Εστλουντ. Το φιλμ του Σουηδού σκηνοθέτη, που γυρίστηκε εν μέρει στην Ελλάδα, σόκαρε αλλά και ευχαρίστησε το κοινό, το οποίο του χάρισε ένα ολόκληρο οκτάλεπτο αποθέωσης με τη λήξη της προβολής, το μεγαλύτερο που έχει έως τώρα απολαύσει ταινία στη φετινή Κρουαζέτ. Με τη γνώμη του κοινού πάντως δεν φαίνεται να συμφωνούν αρκετοί από τους επαγγελματίες σχολιαστές των μίντια, οι οποίοι καταδίκασαν την κοινωνική σάτιρα του Εστλουντ ως «εύκολη» και «επιτηδευμένα προκλητική». Σε κάθε περίπτωση, το ελληνικό ενδιαφέρον στις Κάννες κορυφώνεται αύριο Τετάρτη, οπότε και θα κάνει πρεμιέρα το «Dodo», η νέα ταινία του Πάνου Χ. Κούτρα.

[Photo by Vianney Le Caer/Invision/AP]

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Σινεμά: Τελευταία Ενημέρωση

X