ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Η έλλειψη έμπνευσης φέρνει και μνήμη

Ο Γιάννης Κόκκινος που πρωταγωνιστεί στην ταινία «Rosemarie» του Άδ. Φλωρίδη μίλησε στην «Κ»

Του Απόστολου Κουρουπάκη

Του Απόστολου Κουρουπάκη

kouroupakisa@kathimerini.com.cy

Η Rosemarie είναι η φανταστική ηρωίδα μιας σαπουνόπερας και ως γνωστόν οι καθημερινές σειρές αυτού του τύπου είναι λίγο ιστορίες της διπλανής πόρτας και συνήθως σε αυτές οι σεναριογράφοι ρίχνουν λίγη χρυσόσκονη στους ήρωες για να τους εξυψώσουν. Ο εξωραϊσμός μπορεί να είναι εξωτερικός, αλλά πολλές φορές και ηθικός, λίγο να ταυτίζεται ο μέσος τηλεθεατής και λίγο να ονειρεύεται μια άλλη ζωή. Τι συμβαίνει, όμως, όταν ο συγγραφέας της σειράς μπλοκάρει; Αυτή είναι η αφορμή για την ταινία του Άδωνη Φλωρίδη, «Rosemarie», ο οποίος, εκτός από τη σκηνοθεσία, υπογράφει και το σενάριο. Στο 15ο φεστιβάλ «Cyprus Film Days» (Λεμεσός 2017) βραβεύτηκε με το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα και στο 58ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης η ταινία απέσπασε το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας του Ελληνικού προγράμματος που απονέμει η Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου (ΠΕΚΚ). Αυτή ήταν και η πρώτη φορά που η ΠΕΚΚ βράβευσε μια αμιγώς κυπριακή παραγωγή με τη συγκεκριμένη διάκριση.

Η έμπνευση είναι βασικό συστατικό της ταινίας του Φλωρίδη, η έλλειψή της οδηγεί τον πρωταγωνιστή του «Rosemarie», τον Κώστα, που υποδύεται εξαιρετικά ο Γιάννης Κόκκινος, σε ένα νέο διαμέρισμα, απ’ όπου θα προσπαθήσει να ανασυντάξει τις δυνάμεις του για να δώσει κάτι φρέσκο, κάτι που θα βγάλει από το τέλμα το σενάριο και θα ανεβάσει τα πεσμένα νούμερα της σειράς που γράφει. Από εκεί και πέρα τα υπόλοιπα που διαδραματίζονται στην ταινία είναι εξαιρετικά ισοζυγισμένα και η καθημερινότητα των ηρώων έρχεται να βάλει τον καθένα μας στη θέση του κεντρικού ήρωα, ίσως και όχι, πάλι. Μιλήσαμε με τον Γιάννη Κόκκινο για την ταινία και τον ρόλο του, ο οποίος μας είπε ότι αρχικά πήγε για άλλον ρόλο στις οντισιόν, αλλά τελικά ο ίδιος ο σκηνοθέτης του πρότεινε να πάρει τον πρωταγωνιστικό ρόλο, «ήταν για μένα μια ευχάριστη έκπληξη αυτή η επιλογή του Άδωνη, και όταν είδα τον αριστοτεχνικό τρόπο με τον οποίο ήταν γραμμένοι όλοι οι ρόλοι αυτή η έκπληξη έγινε ευτυχία. Σχετικά με το σενάριο ο Γιάννης Κόκκινος σημείωσε: «Οι διάλογοι ‘‘μιλιόντουσαν’’, δεν υπήρχε φιλολογικός λόγος, και πάντα αυτό μας βοηθάει πάρα πολύ ως ηθοποιούς, στην ταινία του Άδωνη το χάρηκα ιδιαίτερα». Πράγματι, ο λόγος της ταινίας είναι απλός και καθημερινός, όπως άνθρωποι της διπλανής πόρτας είναι και οι ήρωες της ταινίας. «Η ιδέα του Άδωνη είναι εξαιρετική, κατάφερε να τοποθετήσει κάθε σκηνή της ταινίας στη σωστή σειρά, είναι δικαιολογημένη σκηνοθετικά από την αρχή μέχρι το τέλος της. Τα διάφορα επίπεδα της ταινίας φαίνονται πάνω στους χαρακτήρες», λέει ο Γιάννης.

Οι άλλοι και εμείς

Οι χαρακτήρες της ταινίας είναι ζυγισμένοι και ο καθένας καταλαμβάνει τον χώρο που πρέπει στην ταινία, «Αυτό που κάνει ιδιαίτερη τη ‘Rosemarie’ είναι το πάντρεμα, αν θα μπορούσαμε να το πούμε έτσι, διαφορετικών και ιδιαίτερων χαρακτήρων που κατά κάποιο τρόπο ‘‘συγκατοικούν’’ στην πολυκατοικία που έχει μετακομίσει ο ήρωας που υποδύομαι», συμφωνεί ο Γιάννης, ο οποίος είναι ο κρίκος μιας κινηματογραφικής αλυσίδας, και που καταφέρνει να δέσει τους χαρακτήρες, παίρνει από αυτούς ό,τι χρειάζεται στον Κώστα και φτιάχνει τη δική του υπόθεση, μια υπόθεση ψεύτικη, που έχει πασπαλιστεί με συγκεκαλυμμένη αλήθεια.

Ο Άδωνης Φλωρίδης έχει συγκεντρώσει διαφορετικούς τύπους ανθρώπων και, κινηματογραφική αδεία, τους έκανε συγκάτοικους, τρόπον τινά, και ο Γιάννης μας λέει «Οι τύποι των γειτόνων μας κάποιες φορές σε αφήνουν αδιάφορο, είτε επειδή μπορεί να τους θεωρήσεις παρίες είτε γιατί νιώθεις ότι δεν έχουν κάτι να σου πουν. Ο Κώστας, ο σεναριογράφος, κατά κάποιο τρόπο ‘‘εισβάλλει’’ στη ζωή αυτών των ανθρώπων, και βγάζει τις προσωπικότητες στην επιφάνεια και τις πλασάρει στο κοινό, στο ευρύ κοινό, και χωρίς να το θέλει τον στοιχειώνουν και ποιος ξέρει τον απελευθερώνουν». Είναι αλήθεια ότι σε κάθε πολυκατοικία ή γειτονιά μπορείς να δεις τέτοιους ανθρώπους και αυτή την περίεργη κοινωνία ανθρώπων από το παρασκήνιο ο σκηνοθέτης τη βγάζει στο προσκήνιο. Ο σκηνοθέτης μας δείχνει ότι υπάρχουν και αυτοί οι άνθρωποι, και κάνουν πράγματα, ζουν και λειτουργούν, μέσα σε έναν κόσμο δικό τους, με τον Κώστα, να σπάει τα όριά τους.

Αν θα μπορούσαμε να παρομοιάσουμε την ταινία με ένα αντικείμενο θα ήταν ένα βαγόνι, που κινείται σε δύο παράλληλες ράγες, που κάπου όμως μπορεί και να τέμνονται, το βαγόνι θα πρέπει πάση θυσία να φτάσει στον προορισμό του. Έτσι και η ταινία «Rosemarie», ο Κώστας, ο κεντρικός ήρωας, δεν μπόρεσε να πάει παρακάτω, κινούμενος στις προκαθορισμένες ράγες, ήδη η έλλειψη έμπνευσης τον έβγαλε από την πορεία που επιτυχημένα είχε χαράξει. Προς ίδιον όφελος βγήκε από τις ράγες του, και εν τέλει ρίσκαρε να εκτροχιαστεί και ο ίδιος. «Όταν έψαχνα τον ρόλο έπρεπε να ισορροπήσω τα συστατικά στοιχεία του ρόλου μου, που δεν είναι μονοδιάστατα, έπρεπε να καταλάβω ότι πολλές φορές για πράγματα που σε βασανίζουν υπαίτιος είσαι μόνο εσύ και κανένας άλλος, κάνεις επιλογές, αναλαμβάνοντας και το ρίσκο των πράξεών σου, μετά θα πρέπει να μάθεις να τα διαχειρίζεσαι».

Η ταινία του Άδωνη Φλωρίδη είναι η απτή απόδειξη ότι και στην Κύπρο, την κινηματογραφικά μικρή, μπορεί να παραχθούν άρτιες και πρωτότυπες παραγωγές. Το έμψυχο υλικό υπάρχει, η τεχνογνωσία και οι τεχνικές δεν μας λείπουν, αρκεί να υπάρξουν οι άνθρωποι που θα πιστέψουν ότι μπορούν και φυσικά το κοινό εκείνο που θα τους στηρίξει.
 
Πληροφορίες: Προβολές στους κινηματογράφους K Cineplex, σε όλες τις πόλεις καθημερινά στις 22:00 μ.μ.
«Rosemarie», σκηνοθεσία/σενάριο Άδωνη Φλωρίδη. Παίζουν οι ηθοποιοί: Γιάννης Κόκκινος, Ανδρέας Βασιλείου, Μάριος Ιωάννου, Ανδρούλα Ηρακλέους, Νιόβη Χαραλάμπους, Χριστόφορος Χριστοφόρου, Γιόλα Κλείτου, Γιολάντα Χριστοδούλου, Μάριος Αριστοτέλους κ.ά.


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Σινεμά: Τελευταία Ενημέρωση

Η προβολή και παρουσίαση της ταινίας μικρού μήκους του Ανδρέα Σεϊτάνη θα γίνει το Σάββατο 2 Δεκεμβρίου
Kathimerini.com.cy
 |  ΣΙΝΕΜΑ
X