ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Οταν οι γυναίκες βγαίνουν μπροστά

Στην πρόσφατη βραβευμένη με Emmy μίνι σειρά «Big Little Lies»

Η Νικόλ Κίντμαν ήταν, όπως συνήθως, εντυπωσιακή. Υποψήφια για το βραβείο της καλύτερης ηθοποιού σε μίνι σειρά, στην πρόσφατη 69η απονομή των τηλεοπτικών βραβείων Εmmy, η 50χρονη καλλιτέχνις είχε διαλέξει ένα κόκκινο φόρεμα Calvin Klein και αταίριαστα, σε «πρώτη ανάγνωση», φούξια ψηλοτάκουνα σανδάλια του ίδιου οίκου. Ομως η είδηση δεν ήταν οι ενδυματολογικές της επιλογές, αλλά τα ευχαριστήρια λόγια της στη σκηνή του Microsoft Θεάτρου στο Λος Αντζελες. Η νίκη της για την ερμηνεία της Σελέστ, μιας γυναίκας που φαινομενικά τα έχει όλα αλλά πίσω από τις κλειστές πόρτες κακοποιείται από τον σύζυγό της, στη σειρά «Big Little Lies», ήταν για κάποιους αναμενόμενη και για πολλούς αναγκαία.

«Ευχαριστούμε εκείνους που αγκάλιασαν τη σειρά, τη δύναμη της τηλεόρασης. Μείναμε έκπληκτοι από το γεγονός ότι μπήκαμε στα σαλόνια σας και οι άνθρωποι μιλούσαν για τη σειρά. Και όσο κι αν η σειρά είχε αξία ως θέαμα, έθιξε επίσης κάποια θέματα», αναφώνησε εκείνο το βράδυ η, γεννημένη στη Χαβάη, ηθοποιός. «Ηταν μια καταπληκτική χρονιά για τις γυναίκες. Θέλω να πω το εξής, φέρτε τις γυναίκες μπροστά και κάντε τις ηρωίδες των δικών τους ιστοριών».

Η σειρά, που εξετάζει την ενδοοικογενειακή βία, έγινε επίσης αφορμή για δύο καλές φίλες (και σταρ) να δουλέψουν μαζί, μπροστά αλλά και πίσω από τις κάμερες. Συμπαραγωγοί αλλά και συμπρωταγωνίστριες στο «Big Little Lies» ήταν η Κίντμαν και η Ρις Γουίδερσπουν, ενώ ακόμη μία συμπρωταγωνίστριά τους, η Λόρα Ντερν, κέρδισε ένα Εmmy δεύτερου γυναικείου ρόλου.

Αν η έλευση των «Σοπράνος» στα τέλη του ’90 ανέδειξε τις δυνατότητες μιας «εξαιρετικής» τηλεόρασης, ικανής να ανταγωνιστεί τη μεγάλη οθόνη, η μετέπειτα εδραίωσή της μέσα από blockbuster σειρές που δεν φέρουν απαραίτητα την ταμπέλα της «τηλεοπτικής» παραγωγής, αλλά συνδρομητικών δικτύων, οδήγησε και στην ανανέωση του ερμηνευτικού ρεπερτορίου. Οταν το «mainstream» Χόλιγουντ (ανα)παράγει σίκουελ περιπέτειας, γυρνώντας την πλάτη σε επαγγελματικές κατηγορίες όπως είναι γυναίκες ηθοποιοί που «μεγαλώνουν», η «νέα» μικρή οθόνη δίνει ευκαιρίες ζωής.

Φόντα και Τόμλιν μαζί
Κάπως έτσι η «ατσαλάκωτη» Κλερ Αντεργουντ (Ρόμπιν Ράιτ) χρίεται 47η πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών στο «House of Cards», η Τζέιν Φόντα και η Λίλι Τόμλιν ανακαλύπτουν ότι οι σύζυγοί τους δεν είναι μόνο συνεταίροι 20 ετών αλλά και εραστές, στην κωμική σειρά «Grace and Frankie», και η Σούζαν Σαράντον μεταμορφώνεται σε Μπέτι Ντέιβις και η Τζέσικα Λανγκ σε Τζόαν Κρόφορντ στον πρώτο κύκλο του «Feud», μια σειρά δραματοποιημένων πραγματικών ιστοριών.

Σταρ του σινεμά κάνουν σήμερα μια παράκαμψη στην κινηματογραφική τους πορεία για να δώσουν πνοή σε περίπλοκους χαρακτήρες, όπως η Ναόμι Γουότς, η οποία πρωταγωνιστεί στη σειρά «Gypsy» ενσαρκώνοντας μια ψυχαναλύτρια που διεισδύει επικίνδυνα στη ζωή των ασθενών της, στην (πού αλλού;) Νέα Υόρκη. Τα πρώτα δύο επεισόδια της σειράς είχαν την υπογραφή της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον, σκηνοθέτιδος του «50 αποχρώσεις του Γκρι». Δεν λείπουν και οι «καθαρόαιμοι» χαρακτήρες δράσης, όπως η διπολική πράκτορας της CIA Κάρι Μάθισον (Κλερ Ντέινς), στο «Homeland», ή ακόμα η δυναμική Ολίβια Πόουπ (Κέρι Ουάσιγκτον), η οποία κινεί υπογείως τα πολιτικά νήματα στην Ουάσιγκτον στο «Scandal» – σειρά γραμμένη από την ιδιαίτερα πετυχημένη παραγωγό και σεναριογράφο Σόντα Ράιμς, «μητέρα» και του «Grey’s Anatomy». Συγχρόνως, το φρέσκο κύμα ρεαλισμού δίνει την ευκαιρία στη Λένα Ντάναμ, δημιουργό των «Girls» της εποχής των millennials, να περπατήσει σε πιο «κακόφημους δρόμους» απ’ ό,τι η Κάρι Μπράντσο και οι κολλητές της στο «Sex and the City».

Αν η πρόσφατη βραδιά των Emmy έδειξε ότι ένα κομμάτι του Χόλιγουντ είναι πλέον γυναικεία υπόθεση, αυτό οφείλεται εν μέρει στη βράβευση του «The Handmaid’s Tale». Η σειρά, που ψηφίστηκε ως καλύτερη δραματική σειρά –το στιβαρότερο βραβείο των Emmy–, είναι βασισμένη στο βιβλίο της πολυβραβευμένης Καναδής συγγραφέως Μάργκαρετ Aτγουντ. Το «The Handmaid’s Tale», στο οποίο πρωταγωνιστεί η Ελίζαμπεθ Μος, εξελίσσεται σ’ ένα ζοφερό μέλλον όπου οι γόνιμες γυναίκες γίνονται «δούλες» αναπαραγωγής ενός απολυταρχικού καθεστώτος.

Ανισότητες
Η ανισότητα που επικρατεί στο Χόλιγουντ απέχει αρκετά από τη δυστοπία της Ατγουντ, όμως ασυμφωνίες όπως, π.χ., εκείνες των εισοδημάτων μεταξύ ανδρών και γυναικών παραμένουν τρανταχτές. Σύμφωνα με το Vanity Fair, ο πιο καλοπληρωμένος σταρ της χρονιάς που πέρασε ήταν ο Μαρκ Ουόλμπεργκ, με έσοδα 68 εκατ. δολάρια (χάρις και στη συμμετοχή του σε ταινίες όπως η αλυσίδα «Transformers»), ενώ η ηθοποιός με τα υψηλότερα εισοδήματα –25,5 εκατ. δολάρια– αναδείχθηκε η Εμμα Στόουν, «πρώτο» γυναικείο όνομα στην τεράστια επιτυχία «La La Land».

Στο μεταξύ, η Κίντμαν και η Γουίδερσπουν δεν αποκλείεται να αναλάβουν τη δεύτερη σεζόν της σειράς που εδραίωσε τη σχέση τους. «Πρόκειται για μια φιλία η οποία δημιούργησε ευκαιρίες», είπε η Νικόλ, κρατώντας μαζί με τη Ρις άλλο ένα Εmmy, για την καλύτερη ειδική μίνι σειρά. «Δημιούργησε ευκαιρίες λόγω απογοήτευσης, γιατί δεν είχαμε προτάσεις για πολύ καλούς ρόλους. Οπότε τώρα, καλύτερους ρόλους για τις γυναίκες, παρακαλώ!».

Σινεμά: Τελευταία Ενημέρωση