ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Θεατροϊστορίες από τα παιδιά μέσης εκπαίδευσης

Ο Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου και η Επίτροπος Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού υλοποίησαν την σχετική Δράση

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Διανύοντας το δεύτερο χρόνο σε συνθήκες πανδημίας, η οποία επηρέασε τη σχέση των παιδιών με το θέατρο και τις θεατρικές δραστηριότητες, ο Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου και η Επίτροπος Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού υλοποίησαν σχετική Δράση όπου τα παιδιά μέσης εκπαίδευσης κλήθηκαν να δημιουργήσουν πρωτότυπα βίντεο με θεματική που είχε ως αφετηρία ένα δόκιμο θεατρικό έργο που διάβασαν και τα ενέπνευσε. Απώτερος στόχος η καλλιέργεια θεατρικής κουλτούρας και η ενασχόληση με το θεατρικό κείμενο, ως βάση για την άσκηση του δικαιώματος ελεύθερης δημιουργικής έκφρασης.

Οι σχολικές υποχρεώσεις, το περιορισμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης της δράσης, αλλά και οι συνθήκες που επιβάλλουν τα μέτρα που λαμβάνονται για περιορισμό της εξάπλωσης του ιού, δεν απέτρεψαν το εφηβικό κοινό από το να δημιουργήσει με ποικιλόμορφη θεματολογία βίντεο με σύγχρονα και διαχρονικά μηνύματα. Οι έντεκα συμμετοχές που υποβλήθηκαν αξιολογήθηκαν από Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης , η οποία συνήλθε το Δεκέμβριο και αξιολόγησε τη θεατρικότητα, την πρωτοτυπία, τη σκηνοθεσία, το μήνυμα/στόχος, τη συμμετοχικότητα και τη συνεργασία, τη δημιουργικότητα και την τεχνική αρτιότητα του βίντεο.

Οι διοργανωτές απευθύνουν τα θερμά συγχαρητήριά τους σε όλα τα μέλη των συντελεστικών ομάδων που δημιούργησαν τα βίντεο, καθώς και στις σχολικές μονάδες και το εκπαιδευτικό προσωπικό για την ενθάρρυνση των παιδιών για συμμετοχή. Σε όλους/ες τους/τις συμμετέχοντες/ουσες θα παραχωρηθεί Κάρτα Θεατρόφιλου από τον Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου, ενώ το κάθε παιδί των δημιουργικών συντελεστικών ομάδων που διακρίθηκαν θα λάβει ως βραβείο ένα tablet με πληκτρολόγιο.

Για τη δημιουργική προσέγγιση, την άντληση θεματικών από θεατρικά έργα προσαρμοσμένα στις σημερινές ανάγκες των νέων, σε άρτια καταρτισμένα βίντεο, με εκφραστικότητα και πρωτοτυπία, πολύτιμη οικονομία, ανατροπές, καλές ερμηνείες, αλλά και ευστοχία μηνυμάτων απονέμονται τα ακόλουθα βραβεία:

1ο Βραβείο Γυμνασίων: Γυμνάσιο Αγλαντζιάς με βίντεο εμπνευσμένο από το έργο του Χαλ Σάλουεν «Αναμείνατε στο ακουστικό σας». Ομάδα συντελεστών: Οδυσσέας Πιερίδης Γ4, Ηλίας Χατζίδης Γ4, Διαμάντω Κωνσταντίνου Γ6, Ηλέκτρα Κεραμίδα Γ6, Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Ελένη Ζάνου.

1ο Βραβείο Λυκείων: βίντεο «Μπλε Λωτός» του Λυκείου Αρχ. Μακαρίου Γ΄, Δασούπολη, το οποίο βασίστηκε στο θεατρικό έργο «Ένα καπέλο γεμάτο βροχή» του Μάικλ Γκάτσο. Ομάδα συντελεστών: Ραφαήλ Ευσταθίου Β21, Δανάη Ιωαννίδου Β21, Χρίστος Θεοδώρου Β32, Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Βασίλης Καφαντάρης.

2ο Βραβείο Λυκείων: βίντεο «Checkmate – Το παιχνίδι των Θεών» του Λυκείου Αγίου Χαραλάμπους Έμπας, το οποίο βασίστηκε στο θεατρικό έργο «Μήδεια» του Ευριπίδη. Ομάδα συντελεστών: Στεπάν Μαρτσιελιούκ Γ01, Ρόντιον Οβσεπιάν Γ01, Ρεμπέκκα-Ελίζαμπεθ Όσμπορν Γ01, Χριστίνα Χαραλάμπους Γ01, Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Άντρη Ευμήδου.

3ο Βραβείο Λυκείων: βίντεο «Ποιος Ρωμαίος;» του Λυκείου Γιαννάκη Ταλιώτη Γεροσκήπου, το οποίο βασίστηκε στο θεατρικό έργο «Ρωμαίος και Ιουλιέττα» του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ σε μετάφραση Αλέξανδρου Κοσματόπουλου. Ομάδα συντελεστών: Μάρεκ Κολάρ Β02, Άννε-Μαρί Τινίκα Β02, Μαρία Πόποβα Β02, Μαρίνα Χαραλάμπους Β02, Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Άντρη Ευμήδου. Συμμετείχαν επίσης τα παιδιά Μαργαρίτα Καραμανή Β02, Λύδια Κέλλη Β02, Μαρία Μπαλάση Β02, Μάριος Περικλή Β02.

Λόγω των υφιστάμενων συνθηκών της πανδημίας, η προγραμματιζόμενη δράση για την απονομή των βραβείων θα διοργανωθεί σε μεταγενέστερο διάστημα.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Θέατρο-Χορός: Τελευταία Ενημέρωση

X