ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Άρχισε η διαμάχη στην παιδεία

Στα μαχαίρια κυβέρνηση-ΑΚΕΛ για την πρόσβαση των μαθητών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Σε ρυθμούς αντιπαραθετικούς βρίσκεται ήδη το ΑΚΕΛ με το υπουργείο Παιδείας σχετικά με την προσβασιμότητα των μαθητών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Το ΑΚΕΛ δια του επικεφαλής του γραφείου Παιδείας Χρίστου Χριστοφίδη, κατήγγειλε την Παρασκευή το υπουργείο, ότι στερεί από μία μεγάλη μερίδα μαθητών δεν έχει πρόσβαση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση λόγω οικονομικών και άλλων προβλημάτων. Κατήγγειλε μάλιστα το υπουργείο ότι παρουσιάζει μία παραποιημένη εικόνα, αποκρύβοντας την αλήθεια. Όπως είπε ο κ. Χριστοφίδης «εδώ και ενάμιση μήνα, είναι το γεγονός ότι ένα ποσοστό μαθητών μας, οι πιο φτωχοί, έχουν πεταχτεί εκτός εκπαιδευτικού συστήματος. Το κράτος περιμένει από δωρεές να καλύψει τις όποιες ανάγκες, ενώ χιλιάδες παιδιά στερούνται το βασικό ανθρώπινο δικαίωμα της πρόσβαση στην εκπαίδευση».

Δημιουργεί εντυπώσεις το ΑΚΕΛ

Τις καταγγελίες του ΑΚΕΛ απέκρουσε το απόγευμα του Σαββάτου ο υπουργός Παιδείας, σημειώνοντας πως το ΑΚΕΛ αγνοεί τις πραγματικότητες και τα γεγονότα. «Το Υπουργείο όχι μόνο δεν αγνόησε, αλλά φρόντισε να καλύψει αμέσως ανάγκες και ελλείψεις» ανέφερε ο υπουργός Παιδείας Πρόδρομος Προδρόμου υπογραμμίζοντας πως «μέσα από εξοικονομήσεις και χωρίς να επιβαρύνει πρόσθετα τον προϋπολογισμό του κράτους χρηματοδότησε περίπου το ήμισυ των αναγκών που καλύφθηκαν, παρά το γεγονός ότι η αντιμετώπιση κοινωνικών ανισοτήτων και υλικών ελλείψεων δεν είναι πρωτίστως δική του αρμοδιότητα».

«Το ΑΚΕΛ» συνέχισε «όχι απλώς κάνει λάθος, αλλά προσπαθεί να δημιουργήσει την ακριβώς αντίθετη εντύπωση από την πραγματικότητα». «Το Υπουργείο Παιδείας όχι μόνο δεν «παραμέρισε» εκείνους που το είχαν ανάγκη, αλλά μερίμνησε έμπρακτα και όχι με λόγια ή αφορισμούς» ανέφερε χαρακτηριστικά σημειώνοντας πως αν το υπουργείο δεν είχε κινητοποιηθεί για να γράψει τις ανάγκες που υπάρχουν, τότε δεν θα είχε εκδηλωθεί και το ανάλογο ευγενές ενδιαφέρον για προσφορές.

Το υπουργείο προχωρά βλέποντας και κάνοντας

Το ΑΚΕΛ πάντως δια του κ. Χριστοφίδη επανήλθε επιμένοντας στις καταγγελίες ότι εκατοντάδες παιδιά βρίσκονται εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας γιατί δεν διαθέτουν την αναγκαία πρόσβαση στην τεχνολογία λόγω της οικονομικής και κοινωνικής τους κατάστασης. «Όλα αυτά τα παιδιά» σημείωσε «στερούνται ένα βασικό ανθρώπινο δικαίωμα: την ελεύθερη πρόσβαση στην εκπαίδευση».

«Η ουσία του θέματος» υποστήριξε ο κ. Χριστοφίδης «είναι ότι ενάμισι μήνα μετά το κλείσιμο των σχολείων παιδιά βρίσκονται αποκλεισμένα από την εκπαιδευτική διαδικασία, το υπουργείο αυτοσχεδιάζει συνεχώς για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, το υπουργείο βρίσκεται για ακόμα μια φορά σε σύγκρουση με την εκπαιδευτική κοινότητα».

Σημείωσε μάλιστα πως ενώ στην περίπτωση της επιδημίας καταρτίστηκε ένας κεντρικός σχεδιασμός με τη συμμετοχή εξειδικευμένων επιστημόνων και ειδικών, στην περίπτωση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, προχωρούμε με το «βλέποντας και κάνοντας». «Η εξ αποστάσεως διδασκαλία έχει επιστημονική βάση και τεράστια εξειδίκευση τα τελευταία χρόνια. Το ΥΠΠΑΝ θα έπρεπε να ζητήσει τη στήριξη των ειδικών για τον προγραμματισμό της εξ αποστάσεως διδασκαλίας και να επιτύχει το συντονισμό και τη συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς εταίρους. Το υπουργείο Παιδείας, ως όφειλε, έπρεπε να είχε ήδη μεριμνήσει να καλύψει τις ανάγκες για την υλοποίηση αυτού του σχεδιασμού, διαθέτοντας και τα απαραίτητα κονδύλια» ανέφερε.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Πολιτική: Τελευταία Ενημέρωση