ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Πρόσω ολοταχώς για δυναμικά μέτρα οι μαθητές

Ανικανοποίητη η ΠΣΕΜ, ενώ πιο θετικό φαίνεται να είναι το κλίμα που παρατηρείται από γονείς και εκπαιδευτικές οργανώσεις για τα τετράμηνα

Δύο είναι τα μέτωπα στον τομέα της Παιδείας, όπως διαμορφώνονται, σε σχέση με τις εξετάσεις ανά τετράμηνο: στο πρώτο βρίσκεται η Παγκύπρια Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών (ΠΣΕΜ) και στο δεύτερο οι εκπαιδευτικές οργανώσεις, ΟΕΛΜΕΚ και ΟΛΤΕΚ, καθώς η Παγκύπρια Συνομοσπονδία Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης. Οι μαθητές, μετά την προγραμματισμένη συνάντησή τους με τον νέο Υπουργό Παιδείας, Πρόδρομο Προδρόμου, δηλώνουν ότι πλέον θα θέσουν επί τάπητος πιθανά δυναμικά μέτρα από τον Ιανουάριο, ενώ οι άλλοι τρεις φορείς επαναλαμβάνουν ότι επισημαίνονται σοβαρά προβλήματα, ωστόσο θα επανέλθουν με σχετικές εισηγήσεις.

Όπως ανέφερε στην «Κ» ο πρόεδρος της ΠΣΕΜ, Γιάννης Λαπήθιος, κατά την συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας, τέθηκε ξανά η πάγια θέση των μαθητών για την κατάργηση των εξετάσεων ανά τετράμηνο. Συγκεκριμένα, έγινε λόγος εκ μέρους τους για τροποποίηση της νομοθεσίας, λαμβάνοντας, ωστόσο, αρνητική απάντηση. Ως εκ τούτου, τόνισε ο κ. Λαπήθιος, θα μελετηθούν δυναμικές αντιδράσεις εκ μέρους των μαθητών τον Ιανουάριο 2020.

Όπως άλλωστε αναφέρεται και στην γραπτή δήλωση της ΠΣΕΜ, «δυστυχώς δικαιωθήκαμε για τα αρνητικά αποτελέσματα αυτού του θεσμού καθώς το άγχος, η πίεση, η βαθμοθηρία και η παραπαιδεία ενισχύθηκαν οδηγώντας την πλειοψηφία των μαθητών να μισήσουν το σχολείο. Τυχόν καλοί βαθμοί των μαθητών στις εξετάσεις δεν αποδεικνύουν την επιτυχία του θεσμού, καθώς είναι η εξετασιοκεντρική φιλοσοφία και η επικέντρωση στο βαθμό που είναι προβληματικές».

Επισημαίνουν προβλήματα

Η ΟΕΛΜΕΚ και η ΟΛΤΕΚ, διά των προέδρων τους, Κώστα Χατζησάββα και Παναγιώτη Λυσάνδρου, σε δηλώσεις τους στην «Κ», επανέλαβαν τις γνωστές τους θέσεις σε σχέση με τις εξετάσεις ανά τετράμηνο. Συγκεκριμένα, επανέλαβαν ότι οι εξετάσεις πρέπει να μεταφερθούν εντός του Ιανουαρίου, ώστε να υπάρχει περισσότερος χρόνος για τους μαθητές να προετοιμαστούν, καθώς και για τους καθηγητές για να καλύψουν την ύλη, χωρίς να υπάρχουν τα ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα που παρατηρήθηκαν κατά το πρώτο τετράμηνο εφαρμογής των εξετάσεων. Μάλιστα, όπως μας αναφέρθηκε, ένα βήμα προς την σωστή κατεύθυνση θα είναι οι γραπτές εξετάσεις να πραγματοποιούνται με κλειστά τα σχολεία, καθώς αρκετοί μαθητές επιλέγουν όπως, κατά τις ημέρες τις οποίες δεν παρακάθονται σε εξέταση, μην προσέλθουν στα σχολεία, αλλά μένουν στο σπίτι για επανάληψη ή καταφεύγουν στα φροντιστήρια.

Η ΟΕΛΜΕΚ, με ανακοίνωσή της την Πέμπτη 19/12, «υπογραμμίζει τις προχειρότητες και την ανετοιμότητα του ΥΠΠΑΝ να εφαρμόσει την νέα μορφή αξιολόγησης του μαθητή. Το γεγονός αυτό καταδεικνύεται μέσα από τις διαδοχικές εγκυκλίους του ΥΠΠΑΝ κατά τη διάρκεια του Α΄ τετραμήνου, που σε κάποιες περιπτώσεις, είτε αντικρούονταν μεταξύ τους, είτε αναιρούσε η μία την άλλη καθώς επίσης και σε άλλες ασάφειες, κενά και προβλήματα». Μάλιστα, το Κεντρικό Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΕΛΜΕΚ αναμένεται να καταθέσει, άμεσα, προτάσεις / εισηγήσεις, οι οποίες θα αποτελέσουν το πλαίσιο για διάλογο με το ΥΠΠΑΝ και τους εμπλεκόμενους φορείς, με στόχο τον καλύτερο δυνατό τρόπο αξιολόγησης των μαθητών.

Ανάλογη είναι και η στάση η οποία αναμένεται ότι θα τηρήσει και η Παγκύπρια Συνομοσπονδία Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης, όπως είπε στην «Κ» ο νέος πρόεδρός της, Χαράλαμπος Διονυσίου, ο οποίος εξέφρασε την εκτίμηση ότι πιθανόν να δημιουργηθεί ένα κοινό μέτωπο με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, υπέρ των εξετάσεων ανά τετράμηνο, επισημαίνοντας παράλληλα ότι πρέπει να γίνουν οι κινήσεις βελτίωσής τους. Η φιλοσοφία των οργανωμένων γονέων είναι ο σεβασμός στην νομοθεσία η οποία βρίσκεται σε ισχύ αυτή την στιγμή, ξεκαθάρισε ο κος Διονυσίου, προσθέτοντας ότι η ίδια θα είναι η στάση της Συνομοσπονδίας, ακόμα και σε περίπτωση που αποφασιστεί ότι η νομοθεσία πρέπει να αλλάξει.

Ο κος Διονυσίου επεσήμανε και μερικά άλλα προβλήματα που παρατηρήθηκαν κατά την διεξαγωγή των εξετάσεων του πρώτου τετραμήνου, όπως η έλλειψη επιτηρητών και αιθουσών, εξαιτίας του ότι τα σχολεία ήταν ανοιχτά και παραδίδονταν κανονικά μαθήματα. Τα προβλήματα αυτά θα είναι ακόμα περισσότερο εμφανή την νέα χρονιά, πρόσθεσε, όταν οι εξετάσεις ανά τετράμηνο θα αφορούν πλέον και τους μαθητές της Β’ τάξης.

Καλύτερος σχεδιασμός του χρόνου

Κληθείς να τοποθετηθεί επί των προσεγγίσεων των εμπλεκόμενων μερών, ο Υπουργός Παιδείας, δήλωσε στην «Κ» ότι εκ μέρους των εκπαιδευτικών οργανώσεων υπάρχει θετικό κλίμα. Αναφερόμενος, δε, στους μαθητές, είπε ότι δεν είναι εύκολο να αλλάξει η νομοθεσία και παρέπεμψε την αντιπροσωπεία της ΠΣΕΜ στα κοινοβουλευτικά κόμματα, σχετικά με το αίτημά τους για τροποποίηση της νομοθεσίας και κατάργηση των εξετάσεων ανά τετράμηνο.

Όσο για τυχόν προβλήματα που πιθανόν να εντοπιστούν κατά την αξιολόγηση της πρώτης φάσης εφαρμογής των εξετάσεων ανά τετράμηνο, από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, ο κος Προδρόμου είπε ότι θα ληφθούν υπ’ όψιν και την νέα χρονιά θα γίνει καλύτερος σχεδιασμός. Ως παράδειγμα, ανέφερε το μικρό χρονικό διάστημα κατά το οποίο κλήθηκαν οι μαθητές να κάνουν πολλά διαγωνίσματα.
Κληθείς να σχολιάσει την αναφορά των μαθητών για λήψη δυναμικών μέτρων, ο κος Προδρόμου ξεκαθάρισε ότι, αν επιλέξουν ότι δεν θα προσέρχονται στις τάξεις, για όσο χρονικό διάστημα το πράξουν, θα λαμβάνουν απουσίες.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η Ημερίδα με θέμα: «Μετανάστευση και Εκπαίδευση: Πολιτικές και πρακτικές σε μια περίοδο αστάθειας» ...
Δελτίο Τύπου
 |  ΠΑΙΔΕΙΑ
X