ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Μέσα στο 2017 τέλος εποχή για το λιμάνι Λάρνακας

Δικαιολογημένες χαρακτηρίζει ο υπ. Μεταφορών τις όποιες αντιδράσεις υπάρχουν

Του Απόστολου Τομαρά

Του Απόστολου Τομαρά

tomarasa@kathimerini.com.cy


Απάντηση σε όσους υποστηρίζουν ότι υπάρχουν προβλήματα με τις εταιρείες υδρογονανθράκων στο λιμάνι Λεμεσού δίνει με συνέντευξή του στην «Κ» ο υπουργός Μεταφορών. Ο Μάριος Δημητριάδης κάνει λόγω για κίνητρα που δεν συνάδουν με το συμφέρον της Δημοκρατίας. Για το λιμάνι Λάρνακας εκτιμά ότι πριν από το τέλος του 2017 θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία αποκρατικοποίησης.

–Η διαδικασία με το λιμάνι και τη μαρίνα της Λάρνακας προχωράει;
–Η διαδικασία έχει αρχίσει επίσημα στις 23 Νοεμβρίου και ευελπιστούμε ότι θα μπορέσει να ολοκληρωθεί πριν από το τέλος του 2017. Θεωρώ αυτό το έργο ως ιδιαίτερα σημαντικό για τη πόλη της Λάρνακας και θέλω να διαβεβαιώσω τους κάτοικους της πόλης ότι το Υπουργείο θα κάνει ό,τι είναι δυνατό για την επιτυχή προώθηση του έργου αυτού.

–Έχουν ακουστεί διάφορα παράπονα από τον επιχειρηματικό κόσμο της Λάρνακας ιδιαίτερα όσο αφορά το πλαφόν. Θεωρείτε ότι είναι δικαιολογημένα;
–Η κάθε τάξη των άμεσα επηρεαζόμενων προσπαθεί να εξυπηρετήσει τα δικά της συμφέροντα και το θεωρώ φυσιολογικό. Θα πρέπει όμως να υπογραμμιστεί ότι η ξεκάθαρη εντολή της πόλης είναι για μια ανάπτυξη με καθαρά τουριστικό προσανατολισμό και αυτή είναι η πρόθεσή μας. Όποιες εμπορικές χρήσεις παραμείνουν θα πρέπει να συνάδουν με τις υπόλοιπες αν θέλουμε το έργο να έχει πιθανότητες επιτυχίας. Όσο αφορά το πλαφόν έχουν γίνει ρυθμίσεις εμπορικής φύσης για τους σημερινούς χρήστες, ενώ να σημειώσω ότι υπάρχει σε εξέλιξη και η προετοιμασία για την ανέγερση νέου κρηπιδώματος στην περιοχή Βασιλικού, το οποίο θα εξυπηρετεί το οχληρό φορτίο της Κύπρου.

–Παράπονα και μουρμουρητά καταγράφονται όμως και για το λιμάνι Λεμεσού.
–Είναι γεγονός ότι σε μια αλλαγή αυτού του μεγέθους παρουσιάζονται διάφορες αντιδράσεις και προβλήματα στη μεταβατική περίοδο μέχρι να επέλθει η συνειδητοποίηση του νέου καθεστώτος. Ως Υπουργείο προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε οποιεσδήποτε ανησυχίες αλλά αντιλαμβάνεστε ότι μια τόσο μεγάλη αλλαγή θα αλλάξει σίγουρα τον τρόπο που λειτουργούμε στον λιμενικό χώρο. Θα ήθελα όμως να υπογραμμίσω ότι είναι μια συμφωνία η οποία είναι ξεκάθαρα προς το συμφέρον του κράτους και των καταναλωτών και πιστεύω ότι αυτό θα διαφανεί εντός σχετικά σύντομου χρονικού διαστήματος μετά που θα αναλάβουν οι Διαχειριστές.

–Μπορούν να εξυπηρετηθούν οι εταιρείες υδρογονανθράκων στο λιμάνι Λεμεσού;
–Αυτός είναι ένας άλλος μύθος, ο οποίος ακούγεται κατά διαστήματα και λυπούμαι να παρατηρήσω ότι κρύβονται πίσω κίνητρα που δεν έχουν να κάνουν με τα συμφέροντα της Κυπριακής Δημοκρατίας. Το λιμάνι Λεμεσού έχει τεράστιους άδειους χώρους στους οποίους μπορούν να εξυπηρετηθούν αυτές οι ανάγκες. Μάλιστα, ο Διαχειριστής του πολλαπλού τερματικού έχει ετοιμάσει και σχετικό σχέδιο με συγκεκριμένο χώρο στον οποίο θα μπορούν να εξυπηρετούνται οι εταιρείες για τουλάχιστον τα επόμενα χρόνια. Σε περίπτωση που υπάρξουν επιπρόσθετες ανάγκες υπάρχει σχεδιασμός ο οποίος βρίσκεται σε εξέλιξη με τη βοήθεια εμπειρογνώμονα τον οποίο έχει προσλάβει το Υπουργείο. Το θέμα που παρουσιάστηκε με τη Total αφορά την αδειοδότηση μιας πλατφόρμας η οποία προϋπήρχε της σύμβασης και έχει συγκεκριμένη ημερομηνία λήξης. Με την ευκαιρία αυτή να διευκρινίσω επίσης ότι κανένας δεν έχει το αποκλειστικό δικαίωμα παροχής υπηρεσιών στις εταιρείες υδρογονανθράκων αλλά στους Διαχειριστές έχουν παραχωρηθεί οι υπηρεσίες διαχείρισης φορτίου, το οποίο ήταν σκοπός της όλης σύμβασης, καθώς και οι χώροι του λιμανιού τους οποίους διαχειρίζονται γι’ αυτό τον σκοπό. Θα ήταν παράλογο από τη μία να τους παραχωρείς τη διαχείριση αυτή και από την άλλη να τους ανταγωνίζεσαι με κάθε τρόπο. Να σημειώσουμε επίσης ότι επειδή συχνά ακούω για τους Διαχειριστές σαν να είναι ένα ξένο σώμα ότι είναι οι συνέταιροι της κυβέρνησης στη διαχείριση του λιμανιού της Λεμεσού, η οποία θα εισπράττει ένα σημαντικό μέρος των εσόδων τους (πάνω από 50%) και έτσι πρέπει να αντιμετωπίζονται.

–Με όλα αυτά τα επικριτικά δημοσιεύματα που εμφανίζονται κατά καιρό πώς νιώθετε;
–Πιστεύω ακράδαντα ότι από τη στιγμή που όλες οι ενέργειες του Υπουργείου είναι για τη διασφάλιση των συμφερόντων της Κυπριακής Δημοκρατίας δεν υπάρχει οτιδήποτε μεμπτό. Σίγουρα λαμβάνουμε υπόψη όλους τους άμεσα επηρεαζόμενους αλλά η πραγματικότητα είναι ότι σε μερικές περιπτώσεις στο παρελθόν έχουν δημιουργηθεί πρακτικές οι οποίες σίγουρα δεν ήταν οι καλύτερες και πρέπει να αλλάξουν.

–κ. Υπουργέ, σε ποιο στάδιο βρίσκεται η νομοθετική ρύθμιση που αφορά τη διαχείριση του εναέριου μας χώρου;

–Η νομοθεσία βρίσκεται αυτή τη στιγμή στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής η οποία βρίσκεται σε διαβούλευση με όλους τους επηρεαζόμενους. Ευελπιστώ ότι εντός των επόμενων λίγων εβδομάδων θα μπορέσουμε να καταλήξουμε στο τελικό κείμενο που θα ψηφιστεί στη Βουλή ώστε να προχωρήσει αυτή η πολύ σημαντική μεταρρύθμιση με ευεργετικά αποτελέσματα για τα εθνικά συμφέροντα.

Εντοπίζετε εμπόδια στην ψήφιση του νομοσχεδίου;
–Πιστεύω ότι όσο αφορά το λειτουργικό μέρος υπάρχει ταύτιση με όλους τους επηρεαζομένους. Εκεί που υπάρχει κάποια διαφορετική άποψη είναι το θέμα της διασφάλισης των εργασιακών δικαιωμάτων. Να σημειώσω ότι είναι σημαντικό οι εργαζόμενοι που θα μεταφερθούν στη νέα εταιρεία να νιώθουν άνετα με τη μεταφορά αυτή, αφού η νέα εταιρεία δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς αυτούς.

 

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Απόστολου Τομαρά