ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Κανονικά η παράδοση του λιμένα Λεμεσού τη Δευτέρα

Ο Μ.Δημητριάδης αποτιμά στην το έργο που επιτελέσθηκε για αναβάθμιση λιμενικής βιομηχανίας

Του Απόστολου Τομαρά

Του Απόστολου Τομαρά

tomarasa@kathimerini.com.cy

Μερικές ώρες πριν ολοκληρωθεί ομαλά η μετάβαση στο νέο περιβάλλον στο λιμάνι Λεμεσού ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών μιλάει για το μεγαλεπήβολο, όπως το χαρακτηρίζει, εγχείρημα της κυβέρνησης. Σε συνέντευξή του στην «Κ» ο Μάριος Δημητριάδης εμφανίζεται σίγουρος για την ομαλή μετάβαση εκτός συγκλονιστικού απροόπτου που θα προκαλέσει μικρή καθυστέρηση. Αναφέρει ότι τα όποια προβλήματα είχαν προκύψει με την είσοδο των ιδιωτών έχουν επιλυθεί. Συνάμα παραδέχεται ότι μπορεί να εμφανιστούν προβλήματα στην αρχή, τα οποία, ωστόσο, όπως λέει, θα επιλυθούν στην συνέχεια. Το επόμενο στοίχημα για την κυβέρνηση έχει να κάνει με το λιμάνι Λάρνακας.

–Τι σημαίνει για την Κυπριακή Δημοκρατία και το Υπουργείο σας η Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2016;
–Σηματοδοτεί μια μεγάλη μεταρρύθμιση, η οποία πιστεύω ότι θα αποφέρει σημαντικά οφέλη για την κυπριακή οικονομία.
–Η παράδοση του λιμένα της Λεμεσού θα γίνει κανονικά τη Δευτέρα 30 Ιανουαρίου;
–Η παράδοση του λιμανιού στους νέους διαχειριστές του θα γίνει, εκτός απροόπτου, όπως έχει προγραμματιστεί.
Γιατί το λιμάνι είναι κλειστό το Σαββατοκύριακο;
–Για να γίνει με ομαλό τρόπο η μετάβαση. Πρέπει να ακολουθηθούν συγκεκριμένες διαδικασίες, οι οποίες θα επιτρέψουν στους διαχειριστές να προετοιμαστούν και να αναλάβουν επίσημα, τη διαχείριση, τη Δευτέρα 30 Ιανουαρίου. Αυτό όπως αντιλαμβάνεστε, απαιτεί χρόνο.
–Το λιμάνι είναι κλειστό για κάθε είδους χρήση;
–Το λιμάνι θα είναι κλειστό για όλες τις χρήσεις. Υπάρχει όμως το ενδεχόμενο, να γίνουν κάποιες εργασίες.
Από τον περασμένο Απρίλιο που υπογράφηκε η ανάθεση διαχείρισης μέχρι και σήμερα έχει δοκιμασθεί η λειτουργία του λιμανιού στο νέο περιβάλλον;
–Η τελική δοκιμή θα γίνει ουσιαστικά με την επίσημη ανάληψη της διαχείρισης των εργασιών. Μέχρι τώρα, οι διαχειριστές, δεν είχαν δικαίωμα εκτέλεσης εργασιών. Πρέπει να επισημάνω πως τις πρώτες μέρες είναι λογικό πως θα υπάρξουν κάποια προβλήματα, κάτι που συμβαίνει άλλωστε, όταν πραγματοποιούνται αυτής της εμβέλειας αλλαγές. Πρόκειται για φυσιολογική εξέλιξη. Τα όποια προβλήματα είμαι βέβαιος ότι στην πορεία θα ξεπεραστούν.
–Το πρόβλημα που είχε δημιουργηθεί με το Τελωνείο και τους διαχειριστές υφίσταται;
–Το θέμα έχει επιλυθεί.
–Το σύστημα διεκπεραίωσης εργασιών θα λειτουργήσει ομαλά;
–Πιστεύω πως ναι. Αν παρουσιαστούν κάποια προβλήματα στην αρχή, θα τεθούν σε εφαρμογή εναλλακτικά πλάνα. Υπάρχει πλάνο Β΄ και Γ΄.
–Τα οποία τι προνοούν;
–Τα εναλλακτικά πλάνα αφορούν τους νέους διαχειριστές. Αυτοί θα τα θέσουν σε εφαρμογή, εάν και εφόσον, φυσικά, κριθεί απαραίτητο.
Από τέλος Ιανουαρίου όμως θα εφαρμοσθούν και νέα αναθεωρημένα λιμενικά τέλη.
–Πρέπει να πω πως τις τελευταίες μέρες παρατηρείται σύγχυση στην αγορά, καθώς πολλοί εμπορευόμενοι θεωρούν ότι θα ισχύουν τόσο τα παλιά όσο και τα νέα τέλη. Αυτό, δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Τα νέα τέλη δημοσιοποιήθηκαν εδώ και αρκετούς μήνες, πολλά εκ των οποίων μάλιστα, θα είναι μειωμένα. Υπήρχουν φυσικά και κατηγορίες, στις οποίες θα υπάρξει αύξηση. Στις περισσότερες από αυτές τις κατηγορίες τα τέλη ήταν προηγουμένως επιδοτούμενα, οπότε πρόκειται για φυσιολογική εξέλιξη. Στις θαλάσσιες υπηρεσίες, τομέα, στον οποίο, θα έχουμε αύξηση και αναβάθμιση των πλωτών μέσων, θα υπάρξει αύξηση τελών. Σε γενικές γραμμές, ωστόσο, τα τέλη θα είναι μειωμένα.
–Τα νέα τέλη εξυπηρετούν το στόχο να γίνει το λιμάνι ανταγωνιστικό στην ευρύτερη περιοχή;
–Το λιμάνι έχει τη δυνατότητα να γίνει ανταγωνιστικό, καθώς οι νέοι διαχειριστές θα κάνουν το παν για να αυξήσουν τον κύκλο εργασιών. Υπάρχει προοπτική, υπάρχουν όμως και πολλά άλλα που πρέπει να γίνουν, ώστε να γίνει το λιμάνι πιο ανταγωνιστικό. Κάποια από, αυτά δεν αφορούν μόνο τους νέους διαχειριστές. Εν κατακλείδι, εκτιμώ πως υπάρχουν πολύ καλές προοπτικές για αύξηση του όγκου εργασιών του λιμανιού.
–Νιώθετε ικανοποιημένος από την εξέλιξη με το λιμάνι που φθάνει στο τέλος της; Νιώθετε δικαιωμένος;
–Πρόκειται σαφώς για ένα μεγαλεπήβολο έργο. Αναμένουμε βεβαίως κάποια προβλήματα, τα οποία όπως έχω προαναφέρει, θα ξεπεραστούν, μαζί και οι ανησυχίες που έχουν εκφραστεί κατά καιρούς, σε ό,τι αφορά το νέο καθεστώς. Η αγορά θα ρυθμιστεί από μόνη της. Είμαι βέβαιος πως θα υπάρξει αγαστή συνεργασία μεταξύ του ιδιωτικού τομέα και όλων αυτών που εμπλέκονται στη λιμενική βιομηχανία. Ο ιδιωτικός τομέας θα βρει τον τρόπο να αυξήσει τον κύκλο εργασιών. Σε ό,τι αφορά το δεύτερο σκέλος της ερώτησής σας, δεν είναι θέμα προσωπικής δικαίωσης. Αυτό που έχει σημασία είναι, να προκύψουν οφέλη για την οικονομία.
–Μετά τη Λεμεσό σειρά έχει η Λάρνακα;
–Είμαστε ακόμα στη φάση της εκδήλωσης ενδιαφέροντος, με καταληκτική ημερομηνία τις 3 Μαρτίου. Προχωρούμε κανονικά και σύντομα θα ενημερώσουμε τις Δημοτικές Αρχές Λάρνακας για την πορεία της διαδικασίας, που βρίσκεται σε εξέλιξη. Υπάρχει φυσικά, αρκετή δουλειά που πρέπει να γίνει. Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο, το οποίο θα αλλάξει τον τρόπο λειτουργίας του Λιμανιού. Είμαι, όπως πάντα, αισιόδοξος, ότι στο τέλος θα τα καταφέρουμε, για το καλό της πόλης και επαρχίας της Λάρνακας.

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Απόστολου Τομαρά