ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Επιχείρηση Κοφτήριο

Του Ανδρέα Ανδρέου

Του Ανδρέα Ανδρέου

Η πιο καλοκουρδισμένη επιχείρηση του κράτους αυτή τη στιγμή είναι οι έλεγχοι ταχύτητας στην περιοχή του νέου ΓΣΠ. Η δυτική και η νότια πλευρά του σταδίου και από τις δύο πλευρές των δρόμων παράγουν αρκετό ημερήσιο εισόδημα να φάνε πολλά στόματα της κρατικής μηχανής. Και δεν είναι πως ο κόσμος τρέχει σαν τρελός. Με 50 χλμ. την ώρα όριο ταχύτητας στη νότια πλευρά του ΓΣΠ και με 65 χλμ. την ώρα όριο στη δυτική, όση διαπραγμάτευση και να κάνεις με το πεντάλ της βενζίνης ένα κίνδυνο να πάθει άνοια ο κινητήρας τον διατρέχεις. Και για να μην παρεξηγηθώ. Οι έλεγχοι ταχύτητας πρέπει να γίνονται, αλλά είναι κάποια πράγματα που πρέπει να επανεξεταστούν. Παραθέτω τα ακόλουθα ως τροφή για σκέψη.

Πρώτον, να αναθεωρηθεί το όριο ταχύτητας στα 65 χλμ. την ώρα στη νότια πλευρά του σταδίου από 50 χλμ. ανά ώρα που είναι σήμερα. Ο δρόμος είναι τεσσάρων λωρίδων και δεν υπάρχει κανένας λόγος να είναι το όριο τόσο χαμηλό, πέραν από το να παγιδεύονται οι οδηγοί και να τρώνε εξώδικα και να φορτώνονται βαθμούς ποινής. Αν η αιτιολόγηση είναι η προστασία του κόσμου που συρρέει στο στάδιο, όταν υπάρχουν αγώνες, τότε να μου επιτραπεί να μιλήσω για αστειότητα δεδομένου ότι όταν υπάρχουν αγώνες δεν τηρείται κανένα μέτρο ασφάλειας σε ακτίνα δύο χιλιομέτρων από το στάδιο, μιας και ο καθένας παρκάρει όπου θέλει, όπως θέλει και διασταυρώνει από όπου θέλει και βανδαλίζει ό,τι θέλει χωρίς η αστυνομία να διενεργεί κανένα έλεγχο ή να ασκεί κάποιο τιμωρητικό μέτρο.

Δεύτερον, αν η αστυνομία θέλει πραγματικά να ασκεί έλεγχο κατά της επικίνδυνης οδήγησης, ας στήνεται στα ίδια σημεία που στήνεται με οκτώ βάρδιες κατά τη διάρκεια των ωρών 8 π.μ. με 10 μ.μ. για να εισπράττει ρευστό, αλλά από τις 12 π.μ. μέχρι τις 4 π.μ. Τότε θα καταφέρει να μαζέψει αυτούς που κάνουν κόντρες μεταξύ τους, αναπτύσσοντας ιλιγγιώδεις ταχύτητες μεταξύ των δύο κυκλικών κόμβων, αλλά και αυτούς που προσπαθούν να κάνουν ανάποδα τιμόνια πάνω στον κυκλικό κόμβο και που τελικά καταλήγουν πάνω στα κολωνάκια (στιλλούθκια) των ποδηλατοδρόμων. Αλήθεια είναι κανείς που διερωτάται πώς έτσι ξαφνικά 10-15 κολωνάκια είναι διπλωμένα σύριζα κάποιο πρωινό;

Τρίτον, αν η αστυνομία θέλει πραγματικά να προστατεύει τον κόσμο, ας αυξήσει τις περιπολίες της εντός των γειτονιών τις μεταμεσονύχτιες ώρες. Δεν ξέρω αν κάποιος πρέπει να κλαίει ή να γελά, αλλά παρουσιάστηκε και το φαινόμενο, οι μεν αστυνομικοί να είναι στημένοι και να ελέγχουν αν οι οδηγοί πάνε με 56 χλμ. ανά ώρα για να τους γράψουν ως επικίνδυνους οδηγούς, και λίγα μέτρα πιο πέρα κλέφτες να εισέρχονται σε σπίτι, να το κατακλέβουν, να παίρνουν και το αυτοκίνητο των ιδιοκτητών και να εξαφανίζονται χωρίς να τους παίρνει κανένας είδηση… Φυσικά, όσα μέτρα και να πάρει η αστυνομία είναι κατανοητό από όλους μας ότι αυτά δεν αναιρούν τις δικές μας υποχρεώσεις για προστασία των περιουσιών μας. Απλώς η συχνή και τυχαία παρουσία της αστυνομίας σίγουρα είναι ανασταλτικό μέτρο.

Ο ρόλος της αστυνομίας είναι πολυδιάστατος και είναι αντιληπτό πως τα μέσα που διαθέτει δεν είναι απεριόριστα. Όμως αντί να ασχολείται με πράγματα ήσσονος σημασίας και να αποκτά αντιπάθειες ανάμεσα στην κοινωνία, θα μπορούσε ο ρόλος της να είναι καθαρά εποικοδομητικός και καίριας σημασίας.

Και φέρνω σαν παράδειγμα τη θετική της συμβολή στην άμβλυνση του κυκλοφοριακού σε κάποια σημεία της πόλης τις ώρες της έντονης κυκλοφοριακής συμφόρησης. Βλέπουμε πως η υποβοήθηση της κυκλοφορίας σε κάποια σημεία πραγματικά βοηθά. Γιατί δεν επεκτείνει αυτό το μέτρο και σε άλλα σημεία, όπως ας πούμε στον ανισόπεδο κόμβο στη βιομηχανική περιοχή του Στροβόλου, στα «Φώτα του Ορφανίδη», στα «Φώτα του Κώστα Θεοδώρου» κ.λπ. έτσι ώστε να μη θέλουν χιλιάδες κόσμου κάθε πρωί πέραν της μιας ώρας να πάρουν τα παιδιά τους σχολείο και να πάνε μετά στις δουλειές τους. Όλα αυτά μέσα στο άγχος και μέσα στα νεύρα. Αναμένω να δουν τα πιο πάνω θέματα θετικά και όχι να ρίχνεται το φταίξιμο από το ένα τμήμα στο άλλο.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Ανδρέα Ανδρέου

Ανδρέας Ανδρέου: Τελευταία Ενημέρωση

X