ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Πάμε περίπτερο

Η επιστροφή των πολιτών με τις επιβαλλόμενες προφυλάξεις στο περίπτερο τις Κυριακές, ως μια κίνηση στήριξης πολιτισμού και δημοκρατίας

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Μέχρι την κρίση του 2013 το περίπτερο ή, αν θέλετε, το mini - market της γειτονιάς ήταν στο επίκεντρο της ενημέρωσης, αλλά και της κοινωνικής ζωής της χώρας. Γύρω από αυτή τη δραστηριότητα 1200 μικρών επιχειρήσεων στηριζόταν η διανομή του Τύπου, εγχώριου και διεθνούς, αλλά και η τροφοδότηση των νοικοκυριών με βασικά αγαθά, όπως το γάλα και το νερό. Με την επιτυχία τους ως επίκεντρου της καθημερινότητας του μέσου Κύπριου, περίπτερα έγιναν μικρά σουπερμάρκετ, κάποια έκαναν καθ’ υπερβολή και παρανόμως, spin - off σε καφετέριες ή και ποτοπωλεία. Κάποια πουλούσαν μέχρι και κρέας, ενώ κάποια άλλα εξελίχθηκαν ως βασικό μέρος της κοινωνικής ζωής και συναθροίσεων αλλά και ανταλλαγής απόψεων.

Ιστορίες αντρών ή γυναικών που έφυγαν από το σπίτι για να πάνε περίπτερο... και δεν επέστρεψαν ποτέ στην οικία τους, έγιναν αστικοί μύθοι. Το 2013, και μετά την καταστροφή της χώρας η λειτουργία των σουπερμάρκετ τις Κυριακές θεωρήθηκε πολιτικά ως μια κίνηση τόνωσης της αγοράς και ενίσχυσης των θέσεων εργασίας. Την ίδια ώρα σήμανε όμως και την πτώση της επιρροής του περιπτέρου στην καθημερινότητα των καταναλωτών.

Περίπτερα έκλεισαν, για πολλούς αυτή ήταν και μια διορθωτική κίνηση της αγοράς, και αυτά τα 800 που έμειναν είδαν τους τζίρους τους να μειώνονται. Με την πτώση των περιπτέρων επιταχύνθηκε και η πτώση του Τύπου, βασικού πυλώνα της ελεύθερης έκφρασης και της δημοκρατίας. Σ’ αυτό συνέτεινε και η υπεροπτική στάση των υπεραγορών απέναντι στον Τύπο, στάση απάθειας χωρίς καμία προσπάθεια πραγματικής προώθησής του και επίδειξης σεβασμού σε μια εξουσία στην οποία στηρίχθηκαν για τα επιτύχουν το άνοιγμα των υπεραγορών τις Κυριακές.

Στις ΗΠΑ και στις πλείστες των ευρωπαϊκών χωρών ο Τύπος προωθείται στα ταμεία των υπεραγορών ως ηθική υποχρέωση πολιτισμού και στήριξης της πολυφωνίας και της διάδοσης των απόψεων. Αυτό δεν έγινε ποτέ στην Κύπρο. Ίσως είναι και θέμα κουλτούρας. Ίσως και αποτέλεσμα της υπολειτουργίας της ένωσης εκδοτών της χώρας. Σήμερα, όμως, έχουμε την ευκαιρία. Η επιστροφή στο περίπτερο τώρα που είναι πραγματικό περίπτερο και όχι κεκαλυμμένο σουπερμάρκετ πρέπει αφενώς να γίνεται με τις ενδεδειγμένες προφυλάξεις και το 'social distancing', είναι ομως και μια ευκαιρία να επιστρέψουμε στα βασικά. Στην ποιοτική ενημέρωση και στην διασκέδαση ως μία από τις μικρές χαρές της ζωής.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΗΠΑ  |  Ευρώπη  | 

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: Τελευταία Ενημέρωση