ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 
Τελευταία Ενημέρωση: 22:05
26°
Kλασικά και αγαπημένα Jazz, blues, swing, easy listening τραγούδια επιλεγμένα από την «Κ».
ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
Ιάσονας Σενέκκης

Ποιος φταίει για τις κακές καιρικές συνθήκες στην οδική ασφάλεια;

Του Ιάσονα Σενέκκη

Του Ιάσονα Σενέκκη

Οι καιρικές συνθήκες των τελευταίων ημερών έχουν μετατρέψει τους δρόμους των πόλεων αλλά και τους αυτοκινητόδρομους σε ιδιαίτερα δύσκολες πίστες για τους Κύπριους οδηγούς. Η προσοχή όλων πρέπει να είναι ιδιαίτερα αυξημένη για να αποφευχθούν δυσάρεστα συμβάντα.

Μέσα στο χειμερινό αυτό τοπίο όμως συνέβη κάτι πολύ πιο ενδιαφέρον από τις συνηθισμένες συμβουλές για οδήγηση σε βροχερές συνθήκες, που μπορεί ο κάθε οδηγός να βρει με μια απλή έρευνα στο διαδίκτυο. Έτσι το προγραμματισμένο άρθρο με ανάλυση και συμβουλές για βρεγμένο οδόστρωμα, καινούργιους υαλοκαθαριστήρες, φώτα ομίχλης κτλ αναβάλλεται.

Έντεκα λεπτά και τριάντα δευτερόλεπτα. Τόσο μίλησε χτες ζωντανά σε μεσημεριανή εκπομπή ο Διευθυντής Τροχαίας Αρχηγείου Αστυνομίας για τα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα στην Κύπρο.

Σε αυτά τα έντεκα λεπτά και τριάντα δευτερόλεπτα είπε πολλά. Ανέλυσε πολλούς και διάφορους παράγοντες πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων, ευχήθηκε να μην υπάρξουν αλλά θύματα μέχρι το τέλος του χρόνου και παρακάλεσε τους οδηγούς να συμμορφωθούν. Αναφέρθηκε στην κατανάλωση αλκοόλ και ναρκωτικών ουσιών. Έριξε μερίδιο ευθύνης στους τουρίστες και τους μετανάστες για την διαφορετική κουλτούρα οδήγησης που φέρνουν μαζί τους ερχόμενοι στην Κύπρο. Παρέθεσε τα νομοθετικά εμπόδια που σταματούν την Κύπρο από την εγκατάσταση συστημάτων υψηλής τεχνολογίας για τον εντοπισμό οδηγών που χρησιμοποιούν το κινητό ενώ οδηγούν, όπως συμβαίνει σε ανεπτυγμένες (βλ. Αυστραλία) και θα συμβεί σε γειτονικές χώρες (βλ. Ευρώπη). Ακούστηκαν πάρα πολλές φορές οι αόριστες και απρόσωπες, για την οδική ασφάλεια, λέξεις κουλτούρα, νοοτροπία και παιδεία και φυσικά ο μόνιμος ένοχος για όλα τα κακά στους δρόμους της Κύπρου, ο ανθρώπινος παράγοντας.

Ιδιαίτερα αξιοσημείωτη ήταν η δήλωση του κυρίου Γεωργίου πως η Αστυνομία είναι η τελευταία που φταίει για τα θανατηφόρα τροχαία και ότι αυτή χειρίζεται την τροχαία κίνηση, ενώ το οδικό δίκτυο ανήκει στα δημόσια έργα και τις τοπικές αρχές. Αξιοσημείωτη γιατί συνδυάστηκε με μια σημαντική παράλειψη που αναδεικνύει πόσο σοβαρή είναι η έλλειψη αντικειμενικότητας στην αντιμετώπιση του προβλήματος και η ανυπαρξία οποιασδήποτε διάθεσης αυτοκριτικής. Σε αυτά τα έντεκα λεπτά και τριάντα δευτερόλεπτα δεν ακούστηκε ούτε μια φορά η λέξη αστυνόμευση.

Όσα μέτρα και αν παρθούν, χωρίς την ραγδαία αύξηση της αστυνόμευσης για την μαζική και καθολική επιβολή του νόμου στους δρόμους της Κύπρου, τα αποτελέσματα θα είναι απογοητευτικά. Ακόμα και αν ψηφιστούν κάποια στιγμή τα πολυταλαιπωρημένα νομοσχέδια για αύξηση των ποινών και των προστίμων, ακόμα και αν η αλλαγή οδηγικής κουλτούρας και συμπεριφοράς γίνει εθνικός στόχος και προτεραιότητα, με τους υφιστάμενους ρυθμούς και πρακτικές αστυνόμευσης δεν υπάρχει φως στο τούνελ.

Νομοθεσίες και ποινές υπάρχουν και τώρα, όπως πολύ σωστά ανέφερε και ο κύριος Γεωργίου δηλώνοντας ότι παρόλα αυτά οι πολίτες συνεχίζουν να παρανομούν. Συνεχίζουν να παρανομούν γιατί οι νόμοι εφαρμόζονται. Δεν επιβάλλονται. Η νομοθεσία που αφορά τα όρια ταχύτητας ισχύει μετά από κάποιο φανταστικό όριο που έχει καρφωθεί στο μυαλό των οδηγών και της αστυνομίας. Η νομοθεσία για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ εφαρμόζεται κυρίως τις νύχτες, αφού την ημέρα τα αλκοτέστ είναι ελάχιστα ή ευκαιριακά. Η νομοθεσία για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των ποδηλατών ψηφίστηκε μετά από πύρινες συζητήσεις και προσπάθειες, για να εξαφανιστεί και να μην εφαρμοστεί ποτέ. Είναι άξιον απορίας λοιπόν από ποιον αναμένει η καθ’ ύλην αρμόδια υπηρεσία να επιβάλει και να εφαρμόσει τις νομοθεσίες.

Η πιο λυπηρή όμως διαπίστωση είναι ότι βελτιωνόμαστε, έστω και πολύ αργά. Μια διαπίστωση που είναι εντελώς λανθασμένη όσον αφορά τα τελευταία οκτώ χρόνια. 394 νεκροί σε 8 χρόνια δεν είναι βελτίωση. 50 νεκροί ετησίως κατά μέσο όρο, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα θύματα που χάνουν τη μάχη για τη ζωή μετά τις 30 ημέρες από το ατύχημα, δεν μπορεί να αφήνουν κανένα ικανοποιημένο. Ήρθε η ώρα της αυτοκριτικής και της συνεργασίας για να σωθούν αθώες ζωές. Οφείλουν όλοι, από τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο πολίτη, να κοιτάξουν στον καθρέφτη και να αναρωτηθούν γιατί επιμένουμε να σκοτωνόμαστε στους δρόμους; Τι κάνουμε λάθος; Μέχρι πότε θα μετράμε κηδείες; Μέχρι πότε θα φταίνε όλοι οι άλλοι, η κακιά στιγμή και η ατυχία για τα κακά που μας βρίσκουν;

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ Συνδεθείτε

ΑΛΛΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ

ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ