ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Το να ηγείσαι μιας κρίσης

Με όλα αυτά που συμβαίνουν και περνάμε αυτές τις μέρες δεν θα εστιάσω στην ηγεσία και τα άλματα που χρειάζεται να ξεκινήσουν από όλους μας για να φθάσουν οι γυναίκες στις θέσεις που πραγματικά αξίζουν αλλά πως οφείλουμε να ηγηθούμε μιας κρίσης και πως ο τρόπος σκέψης μας οφείλει να προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα που έχουμε μπροστά μας. Δεν έχει σημασία αν είσαι άντρας ή γυναίκα και ηγείσαι, θεωρώ ότι η ψυχραιμία δεν είναι χαρακτηριστικό ενός εκ των δυο φύλων.

Ηγέτης είναι αυτός που μπορεί να κατανοήσει και να ερμηνεύσει την πραγματικότητα και να δώσει ελπίδα στην ομάδα. Επομένως, στις κρίσιμες ώρες οι στόχοι οφείλουν να είναι συνυφασμένοι με αυτά που συμβαίνουν, γιατί με αυτό τον τρόπο διαχειρίζεσαι τον πανικό και διατηρείς την ελπίδα. Σε κρίσιμες στιγμές όπως αυτήν που βιώνουμε αυτή τη στιγμή, οι κινήσεις των ηγετών θα έπρεπε να βασίζονται σε τρία χαρακτηριστικά: την εμπιστοσύνη, την αξιοπιστία και την ενσυναίσθηση. Η ομάδα τελεί υπό αγωνία και αβεβαιότητα, είναι αγχωμένη σε διάφορα επίπεδα για το τι έπεται, αν θα αρρωστήσουν, αν θα έχουν δουλειά, αν θα αρρωστήσουν άλλα μέλη της οικογένειας τους, αν άλλα μέλη της οικογένειας χάσουν την δουλειά τους κοκ.

Επομένως, όταν ηγείσαι μιας τέτοιας κρίσης χρειάζεται τα άτομα να σ εμπιστευθούν ότι θα κάνεις όλες τις απαραίτητες ενέργειες, τις δύσκολες συζητήσεις για να μπορείς να καθορίσεις το πλαίσιο. Χρειάζεται με όλους τους τρόπους να κατανοήσεις την συναισθηματική κατάσταση την οποία βιώνουν τα ίδια και να τους βεβαιώσεις ότι είναι λογικό να αισθάνονται όπως αισθάνονται. Επίσης, οι ηγέτες οφείλουν να ηγούνται με αξιοπιστία. Δεν είναι λίγες οι φορές που στην κρίση, η ομάδα μπορεί να θεωρήσει ότι ο ηγέτης ενδιαφέρεται για τον εαυτό του και όχι για την εταιρία αυτή καθ’ αυτή ή την ομάδα για αυτό και οφείλει να δρα και να συζητά με κριτήριο την αξιοπιστία. Στην κρίση οι ηγέτες χρειάζεται να επιδεικνύουν θέληση να θέσουν καινούριους στόχους με βάση τα νέα δεδομένα αλλά και την ίδια ώρα να μπορέσουν να μπουν στα παπούτσια της ομάδας να κατανοήσουν και να δείξουν με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους αυτή την κατανόηση στην ομάδα.

Ένας οργανισμός, μια εταιρία ακόμα και στην κρίση μπορεί να διατηρηθεί σε καλά επίπεδα χωρίς απώλειες, κάποιοι οργανισμοί μάλιστα είναι δυνατόν να κερδοφορήσουν. Σε κάθε περίπτωση στην κρίση η ηγεσία θα πρέπει να μπορεί να διατηρεί τα μυαλά της ομάδας συγκεντρωμένα και αυτό θα το επιτύχει θέτοντας αναθεωρημένους εφικτούς στόχους με βάση τα νέα δεδομένα, είναι επίσης η στιγμή να δώσει επιβεβαιώσεις για την σταθερότητα και την αξιοπιστία του οργανισμού, χρησιμοποιώντας την ιστορία του οργανισμού. Είναι σημαντικό η ηγεσία να εμψυχώσει την ομάδα και να την διατηρήσει σε επίπεδα κινητοποίησης με βάση τους νέους στόχους. Ο καθορισμός μιας ομάδας διαχείρισης της κρίσης είναι απαραίτητη πολλές φορές και το πρώτο μέλημα της είναι να στηρίξει τα άτομα με έντονο άγχος και αγωνία. Ο πανικός σημαίνει ενεργοποίηση της αμυγδαλής (του πρώτου εγκεφάλου μας, που ενεργοποιείται όταν βιώνουμε διάφορα συναισθήματα που απειλούν την ηρεμία μας). Πολλές έρευνες αποδεικνύουν ότι όταν ενεργοποιείται η αμυγδαλή οι αποφάσεις των ηγετών είναι συνήθως λανθασμένες γιατί αποφασίζουν με κριτήριο να ελέγξουν το αίσθημα που βιώνουν και όχι την κατάσταση.

Ο κορωνοϊος είναι η νέα κρίση που καλούμαστε όλοι να διαχειριστούμε από όποια θέση και αν βρισκόμαστε (γονιού, επαγγελματία), είναι η στιγμή όλοι να επιδείξουμε την ευθύνη που χρειάζεται μέσα από ψύχραιμες αποφάσεις και δράσεις για το καλό του συνόλου!

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
X