ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Μια χριστουγεννιάτικη ιστορία στο Παιδείας

Της ΚΟΥΛΑΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ

Είκοσι Δεκεμβρίου 2023. Ο Σωκράτης Σωκράτους, εκνευρισμένος, βρόντηξε την πόρτα στα παράφωνα δωδεκάχρονα που τραγουδούσαν τα κάλαντα έξω από το γραφείο του. «Πάρτε δρόμο, διαβολεμένα ζητιανάκια». Αυτά τα θρασύτατα αλητάκια επιμένουν να ζητούν μείωση της ύλης, εξήγησε τον λόγο της οργής του στον επιθεωρητή, Γρηγόρη Γαλαζοπόδη. Επί γης ειρήνη, ευσπλαχνία και χριστουγεννιάτικες ανοησίες. Κατάλαβες, Γρηγόρη; Δασκαλεμένα διαβολάκια από τους δασκάλους τους. Έχουν άποψη τα δωδεκάχρονα; Μας δουλεύουν; Κασετόφωνα των τεμπέληδων υπαλλήλων μου είναι. Βαριούνται οι δάσκαλοι να δουλέψουν, βαριούνται και τα δωδεκάχρονα να διαβάσουν. Νομίζουν ότι έτσι βγαίνουν τα λεφτά. Με βιντεάκια στις τάξεις, τραγουδάκια και θεατράκια. Η δουλειά απελευθερώνει, Γρηγόρη. Πόσες φορές να τους το πω να το εμπεδώσουν;

Ο Γρηγόρης Γαλαζοπόδης άκουγε αμίλητος. Γνώριζε καλά πως στον Σωκράτη Σωκράτους δεν άρεσαν τα Χριστούγεννα ούτε το συναφές πνεύμα. Επίσης, γνώριζε καλά πως ο Σωκράτους είχε ευαίσθητο νευρικό σύστημα και επικίνδυνη αίσθηση του χιούμορ. Εξ ου και έκρινε πως το σοφότερο ήταν να αγοράσει πακέτο περιορισμένου χρόνου ομιλίας, να αφήσει την αχρείαστη, χρονοβόρα επαλήθευση των δεδομένων και να περάσει στα ζητούμενα.

«Ποια η εντολή σας;», ρώτησε με στωική αταραξία.

Η θέρμανση στο γραφείο ήταν σχεδόν αφόρητη. Ο Σωκράτης Σωκράτους πλησίασε σταθερά προς το παράθυρο. Το άνοιξε. Άκουσε κι ένιωσε με συγκίνηση κι όχι με των δειλών τα παρακάλια και παράπονα τον εξαίσιο ήχο και τη δροσιά του πρωτευουσιάνικου αέρα. Κύμα από ψύχος εισέβαλε στο γραφείο. Ήταν έτοιμος. Από καιρό. Σε λίγο αποχαιρετούσε. Μα το όνομά του έχει ήδη γραφτεί σε κάθε σχολικό κτίριο. Οι παγωμένοι τοίχοι κάθε τάξης από τη μια άκρη του νησιού έως την άλλη αισθάνονται την ανάσα του. Ήταν έτοιμος. Ως άλλος Αντώνιος, ως άλλος Ιουστινιανός. Ηράκλειος, Τίμιος Σταυρός. Πιστός εν Χριστώ βασιλεύς. «Νενίκηκά σε, Σολωμών ή Κωνσταντίνε προκάτοχε». Ενδεχομένως, μπέρδεψε τα ονόματα, τη χρονική σειρά. Επειδή τον θύμωσαν. Τα αλητάκια με τα δασκαλεμένα κάλαντα. Αλλά δεν έχει σημασία. Σημασία έχει η εφαρμογή. Η γρήγορη εφαρμογή.

Έκλεισε το παράθυρο, κάθισε στη δερμάτινη καρέκλα του ξύλινου σκαλιστού γραφείου και έδωσε στον Γρηγόρη Γαλαζοπόδη την άψογη εντολή.

Είπε Αυτός κι ευθύς ο Γρηγόρης Γαλαζοπόδης έδεσε τα κορδόνια των ωραίων και θεσπέσιων αθλητικών του παπουτσιών και χύθηκε, ακροπατώντας τις κορφές του λόφου και βρέθηκε μεμιάς να στέκει στις εξώθυρες των σχολείων του χρυσοπράσινου νησιού. Οι διευθύνσεις έσπευσαν να προσφέρουν τη δέουσα υποδοχή και παρήγγειλαν από το κυλικείο το σπέσιαλ ρόφημα που διέθετε το κατάστημα, μα ο Γρηγόρης Γαλαζοπόδης έκανε σαφές πως δεν υπήρχε χρόνος για ροφήματα. Να κληθούν οι συντονιστές, είπε. Να ξεδιπλωθούν τα πλαίσια μάθησης. Να ελεγχθούν οι αξιολογήσεις. Να παρουσιαστούν οι καθηγητές που δεν κάλυψαν την ύλη.

Στους καθηγητικούς συλλόγους το καμπανάκι του συναγερμού σήμανε από στόμα σε στόμα. Τα μανίκια σηκώθηκαν. Ενότητα τρία εμείς ναι. Το στρες είναι τελικά μεταδοτικό. Το κεφάλαιο πέντε εσείς όχι. Η κρίση πανικού χρειάζεται αγωγή σε χαρτί από γιατρό και είναι με την κατάθλιψη σημείο των καιρών. Χάθηκε η διδακτική περίοδος τη μέρα της εκδρομής. Θυμάστε; Γι’ αυτό το τμήμα έκοψε πίσω. Οι ματιές καρφωμένες στον καθηγητή που το τμήμα του έμεινε πίσω. Να παρουσιασθεί μπροστά στον επιθεωρητή. Δεν προλαβαίνουμε, είπε ο καθηγητής. Δανειστήκαμε ώρες από τους συναδέλφους των μη εξεταζομένων.

Ο Γρηγόρης Γαλαζοπόδης με στωική αταραξία ανακοίνωσε πως στη σύσκεψη αποφασίστηκε ότι ο χρόνος είναι επαρκής. Κάρφωσε το βλέμμα στους ανεπαρκείς καθηγητές που δεν πρόλαβαν την ύλη και εξήγησε ότι δεν έχουν κατορθώσει να ακολουθήσουν τον ορθό ρυθμό της διδασκαλίας. Κάρφωσε το βλέμμα στους συντονιστές και εξήγησε ότι οι ανεπαρκείς καθηγητές χρειάζονται καθοδήγηση στον ορθό ρυθμό της διδασκαλίας. Κάρφωσε το βλέμμα στις διευθύνσεις και εξήγησε ότι οι ανεπαρκείς συντονιστές χρειάζονται έλεγχο στην κατεύθυνση του ορθού ρυθμού.

Οι καθηγητές των Φυσικών καθυστέρησαν να παρουσιαστούν στα γραφεία των διευθύνσεων. Ο Γρηγόρης Γαλαζοπόδης ζήτησε τα ονόματα αυτών, τα κατέγραψε για διπλό έλεγχο στο εγγύς μέλλον και εξήγησε πως η καθυστέρηση στην παρουσίαση θα θεωρηθεί ως άρνηση λήψης καθηκόντων και καταδεικνύει τον φόβο και την ανασφάλεια των ανεπαρκών καθηγητών των Φυσικών να ετοιμάσουν εξεταστικά δοκίμια τρία σε ένα. Εξήγησε πως η Βιολογία, η Φυσική και η Χημεία είναι ένα και το αυτό, αλλά σε πρώτη φάση θα τους δοθεί η ευκαιρία να ετοιμάσουν γραπτό δύο σε ένα, αλλά τον Ιούνιο θα πρέπει να επιτευχθεί το ζητούμενο του τρία σε ένα.

Οι διευθύνσεις των σχολείων αισθάνθηκαν πόνο στο στομάχι. Προσφέρθηκαν να απολογηθούν, φωνάζοντας κάποιους μαθητές με φωνή αηδονιού να πουν στον επιθεωρητή τα χριστουγεννιάτικα κάλαντα, έτσι ώστε να δείξουν τη σημαντική δουλειά που γίνεται στην ανάδειξη των ταλέντων των μαθητών, μα ο Γρηγόρης Γαλαζοπόδης έκανε σαφές το εξής: Όχι κάλαντα.

Παραμονή των Χριστουγέννων, ο Γρηγόρης Γαλαζοπόδης τηλεφώνησε στον Σωκράτη Σωκράτους για να του μεταφέρει τις τελευταίες πληροφορίες. Τα νέα ήταν ευχάριστα, καθώς οι νέοι του νησιού δεν γιόρταζαν όπως τις υπόλοιπες χρονιές, αλλά διάβαζαν στοχοπροσηλωμένοι.

Ο Σωκράτους κατέβασε το ακουστικό βαθιά ικανοποιημένος. Τα κατορθώματά του κάποια στιγμή θα καταγραφούν στην ιστορία. Έχει κλείσει τα στόματα όλων. Μεταφορικά και κυριολεκτικά. Μόνο κάτι αναρχικά πνευματάκια τού ξέφυγαν, κάτι άρρυθμες δασείες και ψιλές που απολαμβάνουν τη γραφή, παρουσιάζοντάς τον ως Σκρουτζ των Χριστουγέννων, καθώς δυσκολεύονται να απαρνηθούν τη μαγεία της πιο γλυκιάς εποχής του χρόνου.

Να δεις που κάποτε οι παραμυθάδες θα τρυπώσουν στα σχολεία, θα φορέσουν τη στολή κυριλέ δασκάλου και θα «πολεμούν» τους Σκρουτζ της γης χωρίς αληθινή πανοπλία.

 

Η κα Κούλα Στυλιανού είναι φιλόλογος.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Προσωπικότητες στην ''Κ'': Τελευταία Ενημέρωση