ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

The “Que te la pongo” Syndrome

Του Σταύρου Χριστοδούλου

Τα Ιουλιανά

Τα Ιουλιανά

Η Ιουλία Παλαιολόγου Ουίλσον με υπερηφάνεια ανακοίνωσε στις φίλες της ότι το σαφάρι rapid test, στους ιερούς ναούς της μείζονος περιοχής πρωτευούσης, απέδωσε καρπούς. Η πορεία προς τον λαό είχε ως αποτέλεσμα τη συμπλήρωση του μαγικού αριθμού 8 για ένα αξιοπρεπές καρέ ποκεριζέ όπως παλαιά. Γιατί εκτός από την πάλαι ποτέ σιδηρά κυρία της Θεολογίας εντοπίσθηκε επίσης μία συνταξιούχος καθηγήτρια οικοκυρικών που οι φήμες την ήθελαν να έχει εγκαταλείψει τον μάταιο χαρτοπαιχτικό τούτο κόσμο, καθώς και η Χαρά Ευτυχίου, τέως κάτοικος Λεμεσού, νυν Αγίων Ομολογητών και διαχρονικά φιλάνθρωπος, φιλάσθενος, φιλανθής και φιλόζωος!

Η έκτακτη σύγκληση του διευρυμένου καρέ έλαβε χώρα στον κήπο της Ρενέ Κυπαρίσσι, όπου η χορωδία οικιακών βοηθών του Αγίου Ανδρέα υποδέχτηκε τις κυρίες με αθάνατες επιτυχίες του Αττίκ. Σεμνά και ταπεινά, όπως προέβλεπε το διάταγμα, οι αλλοδαπές τραγούδησαν υποδειγματικά το «μαραμένα τα γιούλια κι οι βιόλες, μαραμένα και τα γιασεμιά», προκαλώντας ρίγη συγκίνησης στο υπέργηρο κοινό τους. «Πάνε τόσα χρόνια… Πώς είσαι καλή μου;» ρώτησε η Ευγενία η Καλαμαρού τη χήρα Ευτυχίου και εκείνη, προτού αρχίσει να μοιράζει χαρτιά, μουρμούρισε ανόρεχτα: «Χαρά αγνοείται». Δεν ειπώθηκε οτιδήποτε άλλο, καθώς όλες γνώριζαν την πηγή της κατάθλιψης. Η πληθωρική Χαρά, μακριά από τη γενέθλια πόλη της, βιώνει το “Que te la pongo” Syndrome. Εγκλωβισμένη στην αφόρητη ανία της πρωτεύουσας, θρηνεί μέσα της για όλα τα “εδώ Λεμεσός” που σβήνουν σ’ ένα παρελθόν λουσμένο στη χρυσόσκονη.

«Να πούμε κάτι να ευθυμήσομεν κοπέλες» είπε η Ιουλία σε μια απέλπιδα προσπάθεια να σώσει την κατάσταση. «Μάθατε ότι ο Χατζηγιάννης θα προτείνει νόμο όπου οι γονείς θα φέρουν ευθύνη και υποχρέωση για την ψυχική υγεία των παιδιών τους;» πετάχτηκε η αριστερή (με την καλή έννοια) Κουλλίτσα Κυριακού. «Ποιος Χατζηγιάννης;» αναρωτήθηκε η τάχα μου έκπληκτη Καλαμαρού. «Ο γνωστός και μη εξαιρετέος Κυριάκος, με το πλούσιο παρελθόν» σχολίασε η Ιουλία και θύμισε στο καρέ τις μεγάλες κοινοβουλευτικές του στιγμές. Όπως τότε που έφερε στην Επιτροπή Παιδείας μια κυρία, με το εξωτικό όνομα Στέλλα Εσμεράλντα, ως εκπρόσωπο του μη εγγεγραμμένου στην Κύπρο ιδρύματος «Drug-Free World», το οποίο φερόταν να διασυνδέεται με την Εκκλησία της Σαϊεντολογίας. Ή τότε που κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή για τον… εκνευριστικό ήχο (!) που έκαναν οι ιμάντες στο αεροδρόμιο της Λάρνακας. Και βεβαίως, την κορυφαία του στιγμή, όταν έγραψε: «Στην εκδήλωση της Αμμοχώστου δεν παρευρέθηκα επειδή απουσίαζα στον ΟΑΣΕ στο εξωτερικό. Κάλεσα την Τουρκία να παραδώσει την πόλη!». Οι κυρίες γέλασαν, ενώ η Ρενέ σέρβιρε τη σοκολατίνα από το Νούφαρο. Μόνο το πρόσωπο της Χαράς Ευτυχίου παρέμεινε ανέκφραστο. «Η Λευκωσία δεν έχει πλάκα» ψιθύρισε, ενώ έκλεινε με ποκεριζέ.

«Εν αντιθέσει με την περιοχή της Αμμοχώστου, η οποία δεν σταματά να μας εκπλήσσει» είπε Ιουλία και τους διάβασε ανάρτηση της ακαδημαϊκού και υποψήφιας βουλεύτριας του ΔΗΣΥ Χριστίνας Χατζησωτηρίου: «ΖΗΣΕ ανάγοντας την ίδια σου την ύπαρξη σε μετουσιωμένη αυτόφωτη πηγή νοηματοδότησης των προαιώνιων διπόλων μεταξύ ελευθερίας και εξάρτησης, ολοκλήρωσης και συμβιβασμού, θέλησης και χαμηλής αντίστασης. ΖΗΣΕ ανάγοντας την ίδια σου την ύπαρξη σε νικητήριο άγγελμα επί των ετερόφωτων ανδρείκελων - φερεφώνων του κάθε λογής κατεστημένου». Άλαλα τα χείλη των χαρτοπαιχτριών! Μόνο η Ευγενία η Καλαμαρού σχολίασε συγκρατημένα: «Η αγαπητή Χριστίνα, πάντως, διαθέτει ένα κάποιο στιλ...».

«Αφού φτάσαμε στο περί στιλ και άλλων δαιμονίων, δείτε και αυτό» είπε η Ιουλία και τους έβγαλε τον τελευταίο άσο από το μανίκι της. Μια φωτογραφία της υπουργού Ενέργειας Νατάσας Πηλείδου, από επίσκεψή της σε εργοτάξιο της παλιάς Αγλαντζιάς. Οι κυρίες απόμειναν για λίγο σιωπηλές, προσπαθώντας να κατανοήσουν αυτό που έβλεπαν. Την αμήχανη σιωπή έσπασε εντέλει το αντίπαλον δέος της δεσποινίδος Ουρανίας Κοκκίνου, εκπλήσσοντας ευχάριστα την ομήγυρη με την ευρυμάθειά της: «Από τις ημέρες του στιλιστικού ολοκαυτώματος της Αντιγόνης Παπαδοπούλου, μέχρι το στιλιστικό έπος της Έμιλυς Γιολίτη μεσολαβεί μια άβυσσος. Αυτή την απόσταση επιχείρησε να καλύψει η συμπαθής κατά τα άλλα Νατάσα, με ένα στιλέτο που φτιάχτηκε για να πατήσει πάνω σε πιο φωτογενή πατώματα».

Εν τω μεταξύ η Χαρά Ευτυχίου να έχει κατεβασμένα τα μούτρα στα μη περαιτέρω. «Εδώ γΕΛΑΜ» χαριτολόγησε η οικοδέσποινα, προσπαθώντας να τους ανεβάσει λίγο το κέφι. «Τουτέστιν;» ενδιαφέρθηκε να μάθει η κρεμ ντε λα κρεμ της αγγλόφωνης Δεξιάς. «Ανέβασαν στα social media φωτογραφίες καθημερινών ανθρώπων με δηλώσεις του τύπου “Είναι καιρός να ξυπνήσουμε και να βάλουμε ένα τέρμα στα διεφθαρμένα κόμματα” (Αντιγόνη) ή “Είμαι προβληματισμένος για όλα αυτά που συμβαίνουν στη χώρα μου” (Αλέξανδρος)». «Και πού είναι το κακό μάνα μου;» εξεμάνη η Φώφη Κούταλου. «Για κακό δεν ξέρω, αλλά το νόστιμο είναι πως οι Αλέξανδροι και οι Αντιγόνες των αναρτήσεων είναι fake πρόσωπα! Δηλαδή μοντέλα, τα οποία αλίευσε το ΕΛΑΜ από stock photos!». «Chapeau» αναφώνησε το καρέ και για πρώτη φορά καταδέχτηκε η Χαρά Ευτυχίου να χαμογελάσει.

«Έχω νέα» τους ανακοίνωσε η Ρενέ Κυπαρίσσι, κραδαίνοντας το νέο διάταγμα του υπουργείου Υγείας. «Μας επιτρέπουν να λικνιστούμε ελεύθερα!». Ήταν σαν ν’ ανασήκωσε κάποιος μια μαύρη κουρτίνα και να φωτίστηκε η ατμόσφαιρα. Η Χαρά Ευτυχίου, έτσι ξαφνικά, ίσιωσε το κορμί της, τίναξε τα μαλλιά της πίσω και παρέα με τη χορωδία οικιακών βοηθών Αγίου Ανδρέα ξεσάλωσαν με το «κετελαπόγκο».

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Τα Ιουλιανά

Τα Ιουλιανά: Τελευταία Ενημέρωση