ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Η νέα τάξη πραγμάτων

Του Σταύρου Χριστοδούλου

Τα Ιουλιανά

Τα Ιουλιανά

Το νέο, όπως ήταν αναμενόμενο άλλωστε, προκάλεσε αίσθηση στη μικρή μας πόλη. «Η Ρενέ Κυπαρίσσι ανοίγει το σπίτι της για τα επινίκια» ενημέρωσε την Ιουλία η οικολόγος (με την ευρεία έννοια) Μαργαρίτα Πεύκου Hazelwood. «Τουτέστιν;» ρώτησε συγκρατημένα η χήρα. «Για κοζερί, τραγούδι από τις αδελφές Καμπάνα και κοκτέιλ από τη mixologist Σβετλάνα Αλεξάντροβα». Ακολούθησε μια παρατεταμένη σιωπή. Ήταν αρκετά τα θέματα που έπρεπε να επεξεργαστεί η Ιουλία Παλαιολόγου Ουίλσον.

Η φωνή της ακούστηκε απ’ άκρη σ’ άκρη της Κωστή Παλαμά… «Κατ’ αρχάς, τι πάει να πει επινίκια; Ποιανού τη νίκη γιορτάζει άραγε η Ρενέ; Εν συνεχεία, από πού κι ώς πού γνωρίζει η χήρα Κυπαρίσσι τι εστί κοζερί; Θα τη μηνύσω για λογοκλοπή! Επιπλέον, οι αδελφές Καμπάνα πώς κολλούν στο υπερθέαμα και τέλος, πώς μου διέφυγε ότι η ΔΙΚΗ ΜΟΥ Σβετλάνα προσφέρει υπηρεσίες ως mixologist;» ωρυόταν η Ιουλία.

«Πρόκειται για μια πρωτοφανή νέα τάξη πραγμάτων» ψιθύρισε προβληματισμένη η χήρα Ουίλσον κι ανέτρεξε σε μια πρόσφατη ανάρτηση του εικαστικού Γλαύκου Κουμίδη, η οποία της ξύπνησε βαθιές μνήμες. «Διάβασέ μας, καλή μου» απευθύνθηκε στην Καλαμαρού και η συνταξιούχος φιλόλογος ανάγνωσε το απόσπασμα από το διήγημα «Άσπροι σκλάβοι» του Κύπριου συγγραφέα, σύγχρονου του Παπαδιαμάντη, Κωνσταντίνου Γ. Ελευθεριάδη: «Και δι’ αυτό με μεγάλην χαράν της η κ. Μαχαλλεπίδου ανεκάλυψε μίαν ημέραν ότι η μικρά χωρική ήξευρε να υφαίνει. Αμέσως μία παλαιά βούφα της μητρός της κ. Μαχαλλεπίδου ανεσύρθη από το κελάρι όπου εφυλάττετο, νήματα διαφόρων χρωμάτων ηγοράσθησαν και η μικρά σκλάβα, όταν ετελείωνε τας υπηρεσίας της, ειργάζετο συνεχώς και αδιακόπως εις την βούφαν προς όφελος των κυρίων της, οίτινες δεν την έδερον τώρα ολιγώτερον από πριν, ούτε την έτρεφον καλύτερον…».

«Ιδού τα χάλια μας. Μόλις έναν αιώνα μετά, η όχι και τόσο μικρά σκλάβα φτιάχνει Gyn and Tonic επ’ αμοιβή» σχολίασε η Ιουλία καθώς εισερχόταν στην οικία της Ρενέ Κυπαρίσσι. Ακολουθούσε η Ευγενία, η οποία παρέδωσε στην οικοδέσποινα ένα χαρτοκιβώτιο γεμάτο κοτοπουλάκια, λέγοντας: «Η αλεπού έξυπνα και πονηρά τα πουλάκια πιάνει και γελά». Κανείς δεν γέλασε με το ξαναζεσταμένο αστείο του Φούλη, πλην όμως σκασίλα της Καλαμαρούς. Εισήλθε στον κήπο με τον αέρα της νικήτριας των εκλογών, ενώ πίσω της βάδιζε με κατεβασμένα μούτρα η Κουλλίτσα Κυριακού.

Όταν έμειναν μόνες, η Ιουλία απευθύνθηκε στη Ρενέ, δείχνοντας προς την εταζέρα: « Ώστε περί αυτού πρόκειται;» ρώτησε. «Δεν καταλαβαίνω…» πήγε να ξεφύγει η Ρενέ. Πήρε στα χέρια της η χήρα Ουίλσον την ασημένια κορνίζα - παραγγελία στον Αλούπα από τον μακαρίτη τον Κυπαρίσσι για να τοποθετήσει τη φωτογραφία του με τον Σπύρο Κυπριανού. Χρόνια μετά, η Ρενέ την αντικατέστησε με μια φωτογραφία της με τη Γιώτα Παπαδοπούλου. «Φωτογενής η Ροντίκα» σάρκασε η Ιουλία. Και προτού προλάβει η άλλη ν’ αντιδράσει, σχολίασε την αντικατάσταση του πίνακα του Κισσονέργη πάνω από την εταζέρα με έργο της Αντιγόνης Παπαδοπούλου! «Και καλά να δεχτώ την κρυφή ψήφο. Την έρμη την τέχνη δεν τη λυπήθηκες; Είσαι αδίστακτη, Ρενέ Κυπαρίσσι» είπε και βγήκε στον κήπο.

Έξω στον κήπο οι εορτασμοί για την ολική επαναφορά του Μάριου Καρογιάν κορυφώνονταν με μια τραγουδιστική εξτραβαγκάντζα. Η σκέψη της Ρενέ να τιμήσει την ιδεολογία «αρφούι μου», που πρώτος ο Μάριος εισήγαγε στην πολιτική ζωή του τόπου, με ένα ρεσιτάλ των αδελφών Καμπάνα, κέρδισε τις εντυπώσεις. Όχι μόνο γιατί οι δίδυμες Γλύκα και Ξινούλα Καμπάνα είναι δημοφιλείς όσο και οι ηγερίες των κοσμικών αδελφές Δημητρίου, αλλά και επειδή τραγουδούν εξαίσια. Οι κυρίες απόλαυσαν αθάνατες επιτυχίες των αδελφών Κατσάμπα και των αδελφών Τζαβάρα, ενώ η Ρενέ μοίραζε κονκάρδες με τη φωτογραφία της Ροντίκα και την ιδιόχειρη αφιέρωση «αρφούα σας».

Μόνο η κόκκινη χήρα παρακολουθούσε τα τεκταινόμενα εντελώς ανέκφραστη. Η Κουλλίτσα Κυριακού φορούσε ένα κατακόκκινο ταγιέρ Louis Feraud –αγορά του 1993 από τη L’Aiglon έπειτα από επιμονή της κυρίας Αίγλης– και παρέμεινε με τα μαύρα γυαλιά ηλίου παρά το ότι είχε πέσει πια η νύχτα. «Τι έπαθε η Κουλλίτσα;» ρώτησε η Καλαμαρού, καθώς ένα δάκρυ αυλάκωνε τη La Prairie στο ασάλευτο πρόσωπο της φιλενάδας τους. « Έπαθε Ειρήνη» μουρμούρισε η Ιουλία.

«Όταν δάκρυσε η Ειρήνη». Αυτό θα αναγνώσει ο ιστορικός του μέλλοντος στις υποσημειώσεις των βουλευτικών εκλογών 2021 με αφορμή τη συνέντευξη της Ειρήνης Χαραλαμπίδου στην Κάτια Σάββα. «Συγκλονισμένη για την εκλογική πανωλεθρία του ΑΚΕΛ;» αναρωτήθηκε η οικολόγος (με την ευρεία έννοια) Μαργαρίτα Πεύκου Hazelwood, ενώ έβλεπε την αριστερή (με την καλή έννοια) Κουλλίτσα Κυριακού να παλεύει με τα φουρτουνιασμένα συναισθήματα. «Όχι καλέ. Η Ειρήνη συγκινήθηκε για τον θρίαμβο… της Ειρήνης, που ήρθε πρώτη σε σταυρούς». «Όχι για την ήττα του ΑΚΕΛ;». «Ποιο ΑΚΕΛ, μάνα μου; Η Ειρήνη είναι αυτόφωτη, αυτοφυής και… αυτοσυγκινούμενη».

Έτοιμες ήταν οι κυρίες να αποχωρήσουν, αλλά όπως σοφά τραγούδησε η μεταμοντέρνα μούσα των μπουζουκιών Λένα Ζευγαρά: «Μην κάνεις όνειρα, γιατί ο Θεός γελάει». Η Ρενέ Κυπαρίσσι, σε ένα κρεσέντο δημιουργικής έμπνευσης, έδωσε το σύνθημα και δεκάδες πολύχρωμα μπαλόνια με το φωτογενές πορτραίτο της Ροντίκα Καρογιάν γέμισαν τον ουρανό του Αγίου Ανδρέα. «Και αυτή η νίκη ανήκει στο βαθύ ΔΗΚΟ» σχολίασε η Ιουλία Παλαιολόγου Ουίλσον και οι κυρίες κούνησαν επιδοκιμαστικά τα κεφάλια τους.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Τα Ιουλιανά

Τα Ιουλιανά: Τελευταία Ενημέρωση

X