ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Ανάλυση: Περίπατος και ταλαιπωρία

Είναι ασαφής η έκβαση αυτού του σχεδίου, αλλά όλοι έπρεπε να περιμένουν το χάος της πρώτης ημέρας. Λογικό αφού ακόμη και κινητό αν αλλάξει κάποιος μπερδεύεται

Kathimerini.gr

ΠΑΣΧΟΣ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗΣ

Αποτελεί τεράστια πρόκληση για την Αθήνα το σχέδιο «Μεγάλος Περίπατος» που ανακοίνωσε ο δήμαρχος της πόλης κ. Κώστας Μπακογιάννης. Είναι τόσο μεγάλη που απλώς ελπίζουμε ότι μελετήθηκε επαρκώς· όχι μόνο σε ό,τι αφορά την κίνηση των αυτοκινήτων, αλλά και σε ό,τι αφορά τις αντιδράσεις που κάθε μεγάλη αλλαγή επιφέρει.

Δεν είναι μόνο οι κατεστημένες συνήθειες που δύσκολα αλλάζουν· ας σκεφθούμε μόνο πόσα έσουραν στον κ. Στέφανο Μάνο όταν ως υπουργός χωροταξίας έκανε το 1978 τον πρώτο πεζόδρομο της Αθήνας, στην οδό Βουκουρεστίου. Είναι και το γεγονός ότι οι οδηγοί αυτής της πόλης ταλαιπωρήθηκαν πολύ και συνεχίζουν να ταλαιπωρούνται από τις σχεδόν καθημερινές διαδηλώσεις που έχουν τις ίδιες επιπτώσεις με την κατασκευή των έργων για τον «Μεγάλο Περίπατο» δηλαδή τα μποτιλιαρίσματα. Κάποιος κακοπροαίρετος μπορεί να πει ότι αυτό που κάνουν οι συνδικαλιστές με τις ντουντούκες, το κάνει πλέον και επισήμως ο Δήμος. Το ίδιο μπορεί να πει και ο καλοπροαίρετος: αντί να κλείνει το κέντρο με ακαλαίσθητα πανό «Απέσυρε τώρα το νομοσχέδιο για την Παιδεία», θα κλείσει με 7.000 τ.μ. ελεύθερου χώρου για πεζούς και ποδηλάτες, με καλαίσθητα (ελπίζουμε) παγκάκια και χώρους πρασίνου.

Είναι ασαφής η έκβαση αυτού του σχεδίου, αλλά όλοι έπρεπε να περιμένουν το χάος της πρώτης ημέρας. Λογικό αφού ακόμη και κινητό αν αλλάξει κάποιος μπερδεύεται, πόσω δεν μάλλον αν μείνει μισή η Πανεπιστημίου. Πολλοί, ίσως οι περισσότεροι, κάτι είχαν ακούσει για τον «Μεγάλο Περίπατο», αλλά δεν ήξεραν τις λεπτομέρειες και κίνησαν πουρνό, πουρνό για να διασχίσουν το κέντρο. Άλλοι θα έχουν δίκιο αν επισημάνουν ότι και οι παράπλευροι οδοί διαφυγής είναι επίσης μπλοκαρισμένοι. Για παράδειγμα στην οδό Σόλωνος, όπου απαγορεύεται το παρκάρισμα, είναι τριπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα· «που να τ' αφήσω;». Κάποιοι θα θυμηθούν εκείνη την παλιά απόφαση της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής που απαγορεύει την κυκλοφορία των φορτηγών εν γένει οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας τις ώρες 7:00-14:30 και 17:00-21:00. Ένας που ξεφορτώνει κατά τις ώρες αιχμής κάνει την ίδια ζημιά με τον «Μεγάλο Περίπατο».

Δεν γνωρίζουμε αν, σε αντίθεση με άλλες μητροπόλεις της Δύσης, λειτουργήσει και στην Αθήνα η λογική «περισσότερος χώρος για πεζούς και ποδηλάτες και λιγότερος για τα αυτοκίνητα»· να υπενθυμίσουμε ότι υπάρχουν πόλεις που το κέντρο είναι τελείως κλειστό σε Ι.Χ. Όσο για τις αντιδράσεις ο Καναδός κωμικός Μορτ Σαλ θα μπορούσε να είχε πει: Συντηρητικός είναι κάποιος που πιστεύει πως τίποτε δεν πρέπει να δοκιμάζεται για πρώτη φορά. Φιλελεύθερος συντηρητικός είναι κάποιος που πιστεύει ότι πρέπει να δοκιμάσει κάτι για πρώτη φορά· αλλά όχι τώρα.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Ελλάδα: Τελευταία Ενημέρωση