ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Οι πολιτικοί στο TikTok: Το skateboard και «ο θείος με τη νεολαία»

Πώς Κυρ. Μητσοτάκης και Στ. Κασσελάκης αξιοποιούν το TikTok προκειμένου να προσεγγίσουν με πολιτικά μηνύματα τη νέα γενιά

Kathimerini.gr

Σταύρος Παπαντωνίου

Στη Βουλή μπορεί να μην έχουν συγκρουστεί ακόμα –και αυτό ίσως αργήσει ακόμα και τρία χρόνια– αλλά συγκρούονται με διαφορετικό τρόπο, μέσω της πλατφόρμας TikTok. Ο λόγος για τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τον Στέφανο Κασσελάκη που έχουν επιλέξει πλέον τη δημοφιλέστερη πλατφόρμα στις ηλικίες 18-24 ώστε να περάσουν θέσεις και πολιτικά μηνύματα.

Είναι αλήθεια ότι ο πρωθυπουργός εισήγαγε το TikTok στην πολιτική επικοινωνία ήδη πριν από τις εκλογές και αυτό του βγήκε. Η Νέα Δημοκρατία κατάφερε –όχι μόνο για αυτόν τον λόγο αλλά σαφώς βοήθησε και η χρήση της πλατφόρμας– να πρωτεύσει και στις νέες ηλικίες καθώς στους 17-24 ετών έλαβε 28,7% έναντι 18,9% του ΣΥΡΙΖΑ.

Σφοδρή αντίδραση

Με μία μικρή παύση ο κ. Μητσοτάκης εξακολουθεί και μετά τις εκλογές να χρησιμοποιεί το TikTok ως βασικό μέσο πολιτικής επικοινωνίας. Το τελευταίο του βίντεο μάλιστα, με το οποίο διαφήμισε το Youth Pass όπου 112.000 νέοι έχουν κάνει αίτηση ώστε να λάβουν 150 ευρώ με τη μορφή ψηφιακής χρεωστικής κάρτας για να τη χρησιμοποιούν σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς του πολιτισμού, του τουρισμού και των μεταφορών έγινε viral.

O λόγος ήταν η επιλογή του κ. Μητσοτάκη να βάλει καπέλο και να κάνει skateboard, κάτι που προκάλεσε την αντίδραση του κ. Κασσελάκη. Πάλι μέσω TikTok. O πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ με ένα ιδιαίτερα σκληρό βίντεο επιτέθηκε κατά μέτωπο στον πρωθυπουργό για την υψηλή ανεργία στους νέους που, όπως είπε, είναι η μεγαλύτερη στην Ευρώπη, για τις τιμές στο σούπερ μάρκετ και την ενέργεια, θέματα που αφορούν σχεδόν κάθε ελληνικό σπίτι.

Ο Στέφανος Κασσελάκης όμως μίλησε και στη γλώσσα των νέων και του TikTok. Kαυτηριάζοντας την εμφάνιση του πρωθυπουργού με το καπέλο και skateboard και τη δωρεά των 150 ευρώ τον χαρακτήρισε ως τον «θείο που κάθεται με τη νεολαία και δίνει φραγκοδίφραγκα». Η επιλογή του χαρακτηρισμού ήταν ιδιαίτερα σκληρή και δείχνει πως ο κ. Κασσελάκης θέλει να εκμεταλλευτεί –όσο αυτό είναι εφικτό– και τη διαφορά των 20 ετών που τον χωρίζουν με τον πρωθυπουργό.

Οι ακόλουθοι

Οι αριθμοί, πάντως, δεν είναι υπέρ του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ. Δεν είναι μόνο το γεγονός πως η Νέα Δημοκρατία κέρδισε με σχεδόν 10 μονάδες τον ΣΥΡΙΖΑ στις μικρές ηλικίες, αλλά και οι ίδιοι οι αριθμοί του ΤikTok.

O πρωθυπουργός χρησιμοποιώντας «επαγγελματικά» το συγκεκριμένο μέσο έχει καταφέρει να αποκτήσει 250.000 followers έναντι «μόλις» 75.000 του Στέφανου Κασσελάκη.

Ο Νίκος Ανδρουλάκης –αν και δεύτερο κόμμα πλέον– βρίσκεται αρκετά πιο πίσω με 16.500 followers.

Θεωρείται δεδομένο πως το TikTok θα παίζει από εδώ και στο εξής πρωτεύοντα ρόλο στην επικοινωνία, όχι μόνο γιατί έχει νεαρότερους χρήστες, αλλά και επειδή δίνει πολύ περισσότερες δυνατότητες από το παρηκμασμένο Facebook που απευθύνεται κυρίως στους Millennials, τη γενιά που γεννήθηκε την εικοσαετία 1980-2000.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
Μαξίμου  |  ΣΥΡΙΖΑ  |  Social  | 
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Ελλάδα: Τελευταία Ενημέρωση

Νέα υπηρεσία για το οργανωμένο έγκλημα, με ενισχυμένες αρμοδιότητες ώστε να ακολουθεί τα ίχνη του χρήματος
 |  ΕΛΛΑΔΑ