ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Σε εξέλιξη η ομηρία των 8 ναυτικών

Δεν έχει ακόμα υπάρξει επικοινωνία με τους απαγωγείς

Kathimerini.gr

Το θρίλερ της απαγωγής οκτώ ναυτικών από το υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοιο «Happy Lady» τη νύχτα της 30ής Δεκεμβρίου παραμένει σε εξέλιξη. Πηγές από την πλοιοκτήτρια εταιρεία Eastern Mediterranean Maritime συμφερόντων του εφοπλιστή Θανάση Μαρτίνου και το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας επισημαίνουν ότι δεν έχει ακόμα υπάρξει επικοινωνία με τους απαγωγείς και διαπραγμάτευση για την απελευθέρωση των πέντε Ελλήνων και τριών αλλοδαπών ναυτικών. Η εμπειρία από αντίστοιχα περιστατικά στο παρελθόν, εξάλλου, έχει δείξει ότι οι πειρατές - απαγωγείς πραγματοποιούν την πρώτη επαφή με τις πλοιοκτήτριες εταιρείες ένα ενάμιση μήνα μετά την αρπαγή των ναυτικών. Για τον χειρισμό της υπόθεσης πάντως, η Eastern Mediterranean Maritime έχει ήδη απευθυνθεί σε ιδιωτική εταιρεία συμβούλων με έδρα το εξωτερικό και εξειδίκευση στην αντιμετώπιση περιστατικών πειρατείας.

Η αρπαγή των ναυτικών έγινε λίγο πριν από τα μεσάνυχτα της 30ής Δεκεμβρίου (τοπική ώρα) και ενώ το χωρητικότητας 50.000 λίτρων δεξαμενόπλοιο βρισκόταν στο αγκυροβόλιο του λιμανιού Λίμπο, δύο ναυτικά μίλια ανοικτά των ακτών του Καμερούν. Οι δράστες, έξι τον αριθμό, ανέβηκαν στο πλοίο χρησιμοποιώντας ξύλινη σκάλα και κάνοντας χρήση των όπλων τους (πυροβόλησαν τουλάχιστον πέντε φορές) απήγαγαν οκτώ μέλη του πληρώματος. Στους πέντε Ελληνες απαχθέντες συγκαταλέγονται ο πλοίαρχος, ο ανθυποπλοίαρχος και ο δεύτερος μηχανικός του «Happy Lady», όπως επίσης και δύο δόκιμοι ναυτικοί. Ο Ουκρανός απαχθείς ήταν υποπλοίαρχος και οι δύο Φιλιππινέζοι απλοί ναύτες. Ενας ακόμα Ελληνας ναυτικός (πρόκειται για τον 3ο μηχανικό) τραυματίστηκε στο πόδι από επoστρακισμό σφαίρας και νοσηλεύεται εκτός κινδύνου σε νοσοκομείο της περιοχής.

Τις επόμενες ημέρες πρόκειται να επιστρέψει στην Ελλάδα, όπως άλλωστε τα περισσότερα από τα συνολικά 20 μέλη του πληρώματος. Παράλληλα, καλά ενημερωμένες πηγές ανέφεραν στην «Κ» ότι οι οκτώ απαχθέντες ναυτικοί του «Happy Lady» έχουν ήδη αντικατασταθεί από νέο πλήρωμα που ταξίδεψε εσπευσμένα στο Καμερούν. Το δεξαμενόπλοιο είχε αποπλεύσει από την Αμβέρσα με προορισμό το λιμάνι Λίμπο του Καμερούν, φορτωμένο με 50.000 λίτρα βενζίνης και πετρελαίου. Παρέμενε στο αγκυροβόλιο από τις 18 Νοεμβρίου 2019. Αν και στον κόλπο της Γουινέας, στις δυτικές ακτές της Αφρικής, καταγράφεται έξαρση σε πειρατείες και αρπαγές ναυτικών, το λιμάνι Λίμπο θεωρείτο ότι βρίσκεται έξω από το «βεληνεκές» των πειρατών. Στο δεξαμενόπλοιο δεν επέβαιναν ένοπλοι φρουροί. Αντ’ αυτού για να αποθαρρυνθούν τυχόν επίδοξοι πειρατές είχαν τοποθετηθεί περιμετρικά πλαστικά ανθρώπινα ομοιώματα, κάτι που ωστόσο δεν αποδείχθηκε αποτελεσματικό.

«Κάνουμε, σε συνεργασία με το υπουργείο Εξωτερικών και τη διαχειρίστρια εταιρεία, όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την επιστροφή των ναυτικών στη χώρα, είμαστε συγκρατημένοι αλλά αισιόδοξοι», δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης σε συνέντευξή του χθες στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ. Πρόσθεσε ότι στη Δυτική Αφρική καταγράφεται έξαρση των περιστατικών πειρατείας, «φαινόμενο που πρέπει να απασχολήσει τη διεθνή κοινότητα».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Ελλάδα: Τελευταία Ενημέρωση

X