ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Σουβλάκι αγάπη μου

Η αφρικανική πανώλη των χοίρων στην Κίνα μπορεί να «χτυπήσει» τα ελληνικά ψητοπωλεία και να στείλει την τιμή στα ύψη

Kathimerini.gr

ΓΙΟΥΛΗ ΕΠΤΑΚΟΙΛΗ

Αγαπάμε όλες τις κουζίνες, ως λαός είμαστε ανοιχτός σε πειραματισμούς και νέες γεύσεις, σε περουβιανά και κινεζικά, σε σούσι και σε τάπας, σε μπουρίτο και κοτόπουλο ταντούρι. Μέχρι σήμερα όμως τίποτα δεν έχει απειλήσει τη μεγάλη μας αγάπη, που κάθεται ακλόνητη στο πιο ψηλό διατροφικό βάθρο. Ποια είναι αυτή; Μα φυσικά το σουβλάκι: η γαστρονομική μας σταθερά, το αρχαίο μας έδεσμα, ο «κάνδαυλος» του γαστρονόμου Αθήναιου, το πιο φθηνό γρήγορο γεύμα των Ελλήνων. Η πρώτη μας ίσως επιλογή όταν θέλουμε να φάμε κάτι στο... πόδι, που να είναι νόστιμο και να χορτάσει την πείνα μας.

Επόμενο, λοιπόν, ήταν και μόνο στην προοπτική της ανόδου στην τιμή του, να υπάρξει θύελλα αντιδράσεων. Το πρόβλημα δεν είναι εγχώριο, αλλά made in China. Η αφρικανική πανώλη των χοίρων στην Κίνα μπορεί να «χτυπήσει» τα ελληνικά ψητοπωλεία και να στείλει την τιμή στα ύψη. Προς το παρόν, από το υπουργείο Οικονομικών τηρείται στάση αναμονής. Οι διεθνείς τιμές θα δώσουν τον τόνο, πάντως τα νέα δεν είναι και τόσο καλά, καθώς από τον Φεβρουάριο στο χρηματιστήριο εμπορευμάτων του Σικάγου η τιμή του χοιρινού αυξήθηκε σε ποσοστό 43%.

Η Κίνα παράγει κάθε χρόνο περισσότερους από τους μισούς χοίρους στον κόσμο, οπότε γίνεται αντιληπτό ότι η αναχαίτιση της ασθένειας είναι πρώτη προτεραιότητα. Δυστυχώς, μέσα σε έξι μήνες έχουν σφαγιαστεί σχεδόν 1 εκατ. χοίροι, καθώς τα μέτρα για την αντιμετώπιση της ασθένειας δεν αποδίδουν άμεσα. Επιπλέον, η αφρικανική πανώλη έχει εξαιρετικά υψηλά ποσοστά θνησιμότητας για τους χοίρους, δεν προσβάλει όμως τους ανθρώπους.

Η ευθραυστότητα της διατροφικής αλυσίδας σε μια αγορά ενιαία και σε μεγάλο βαθμό αλληλοεξαρτώμενη είναι ένα βασικό θέμα. Το άλλο, είναι εσωτερικό, ελληνικό, αφορά τη γαστρονομική μας ταυτότητα, η οποία κλονίζεται στην προοπτική να φτάσει το σουβλάκι τα 4 ευρώ και να γίνει απαγορευμένος καρπός για πολλούς καταναλωτές.

O καφές ακρίβυνε όπως και το αλκοόλ. Το τσιγάρο το ίδιο. Οπως και πολλά άλλα είδη. Το σουβλάκι όμως είναι μια άλλη ιστορία, που θα «πονέσει» τον Ελληνα καταναλωτή πολύ περισσότερο. Κι αυτό εξηγεί τις αντιδράσεις και το γεγονός ότι έχει γίνει πρώτο θέμα. Το σουβλάκι είναι κάτι πολύ περισσότερο από πίτα γύρο ή πίτα καλαμάκι, με ή χωρίς τζατζίκι. Είναι μια αγαπημένη συνήθεια που δεν θέλουμε να αποχωριστούμε.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Ελλάδα: Τελευταία Ενημέρωση

Νέα υπηρεσία για το οργανωμένο έγκλημα, με ενισχυμένες αρμοδιότητες ώστε να ακολουθεί τα ίχνη του χρήματος
 |  ΕΛΛΑΔΑ