ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Ξεκινά ο «Μεγάλος Περίπατος»

Η αρχή των παρεμβάσεων γίνεται σήμερα από τη λεωφόρο Βασιλίσσης Ολγας και την Ηρώδου του Αττικού

Kathimerini.gr

ΕΥΑ ΚΑΡΑΜΑΝΩΛΗ

Ξεκινούν από σήμερα οι παρεμβάσεις και οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο κέντρο της Αθήνας στο πλαίσιο των έργων για τον «Μεγάλο Περίπατο» που στόχο έχει την απόδοση της Αθήνας «σε όλους», Αθηναίους και τουρίστες, μέσω της αύξησης του ελεύθερου χώρου για τη κυκλοφορία των πεζών αλλά και των ποδηλάτων.

Η αρχή των παρεμβάσεων γίνεται σήμερα από τη λεωφόρο Βασιλίσσης Ολγας και την Ηρώδου του Αττικού, όπου θα δημιουργηθούν οι πρώτες ζώνες προτεραιότητας για πεζούς και ποδήλατα. Εκεί, από σήμερα το πρωί ξεκινούν περιορισμοί στην πρόσβαση των Ι.Χ. με την εξαίρεση συγκεκριμένων κατηγοριών οχημάτων. Ακολούθως, από το πρωί της Κυριακής αναμένεται να ξεκινήσουν οι παρεμβάσεις στη πλατεία Συντάγματος και την οδό Πανεπιστημίου, με αντίστοιχους περιορισμούς στην κυκλοφορία, ενώ οι παρεμβάσεις στο ιστορικό κέντρο-εμπορικό τρίγωνο της πόλης αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές Ιουλίου.

Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς και τις μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί, ο «Μεγάλος Περίπατος», θα δώσει τέλος στις εικόνες με τις παρκαρισμένες μοτοσικλέτες στα πεζοδρόμια, δημιουργώντας 2.000 θέσεις στάθμευσης δικύκλων, ενώ θα αυξήσει και τις θέσεις των ταξί στις 12 πιάτσες που θα δημιουργηθούν.

«Το κέντρο ανοίγει για όλους και όχι μόνο για τα Ι.Χ. όπως γίνεται σήμερα. Ο “Μεγάλος Περίπατος” αλλάζει την Αθήνα. Βάζει τέλος στα μηχανάκια πάνω στα πεζοδρόμια και δίνει 2.000 θέσεις στάθμευσης δικύκλων, δίνει 50.000 τ.μ. ελεύθερου χώρου και αυξάνει την ταχύτητα των διαδρομών των λεωφορείων. Επιτρέπει στα μαγαζιά και τις επιχειρήσεις να δουλεύουν ανεμπόδιστα. Μακριά από την άναρχη στάθμευση και το κυκλοφοριακό χάος. Εδώ ξεκινά μία επανάσταση ισορροπίας. Είναι η επανάσταση στο δικαίωμα της μετακίνησης του πεζού, του ποδηλάτη και του επιβάτη», σημείωσε με αφορμή την εκκίνηση των εργασιών ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης, τονίζοντας ότι το κέντρο δεν πρόκειται να κλείσει σε καμία φάση του έργου.

Στις οδούς και τις λεωφόρους στις οποίες θα υπάρξουν παρεμβάσεις και περιορισμοί στην κυκλοφορία θα επιτρέπεται η διέλευση ΜΜΜ, οχημάτων μονίμων κατοίκων, οχημάτων ατόμων με αναπηρίες, ηλεκτροκίνητων μέσων μεταφοράς, οχημάτων που κινούνται από και προς τους χώρους στάθμευσης, οχημάτων εξυπηρέτησης ξενοδοχείων, ταξί για επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών, οχημάτων τροφοδοσίας και αποστολών εμπορικών καταστημάτων, οχημάτων ταχυμεταφορών και διανομών καταστημάτων εστίασης (σ.σ. τα οποία θα πρέπει ωστόσο να τηρούν το όριο ταχύτητας των 20 χλμ./ώρα), οχημάτων πελατών εμπορικών καταστημάτων οι οποίοι έχουν να μεταφέρουν βαριά προϊόντα, οχημάτων έκτακτης ανάγκης, οχημάτων δημοσίων υπηρεσιών και τραπεζών, οχημάτων εξυπηρέτησης δικτύων οργανισμών κοινής ωφελείας.

Δημοτική Αστυνομία

Κατά τη διάρκεια των έργων δεν θα κλείσει κανένας δρόμος και στις εισόδους και τις εξόδους των σημείων που θα γίνουν παρεμβάσεις θα υπάρχει Δημοτική Αστυνομία η οποία θα ενημερώνει τους οδηγούς για τις εναλλακτικές διαδρομές που θα μπορούν να ακολουθήσουν προκειμένου να φτάσουν στον προορισμό τους ή για τους κανόνες εισόδου στις οδούς με περιορισμένη κυκλοφορία. Αν ο λόγος εισόδου είναι η στάθμευση σε χώρο πάρκινγκ, το όχημα μπορεί να εισέλθει και ο οδηγός πρέπει να επιδείξει το παραστατικό της στάθμευσης κατά την έξοδό του στους δημοτικούς αστυνομικούς. Το ίδιο ισχύει και για τα ταξί, τα οποία θα ελέγχονται για την επιβίβαση και την αποβίβαση του πελάτη τα τελευταία πέντε λεπτά εντός της περιοχής από την οποία εξέρχεται.

Τέλος, υπάρχει πρόβλεψη για είσοδο στις ζώνες περιορισμένης κυκλοφορίας λόγω ειδικών περιστάσεων, π.χ. γάμων.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Ελλάδα: Τελευταία Ενημέρωση

X