ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Ο σχεδιασμός ενός ηλεκτρικού οχήματος

Τα νέα μοντέλα σχεδιάζονται από μία λευκή σελίδα

ΑΜΠΕ

Μπαίνουμε στην εποχή της ηλεκτροκίνησης και ο σχεδιασμός ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αποτελεί σημαντικό στοιχείο της φιλοσοφίας της εκάστοτε αυτοκινητοβιομηχανίας.

Τα νέα μοντέλα σχεδιάζονται από... λευκή σελίδα, ενώ θα πρέπει να τηρείται μια σειρά παράμετροι που παίζουν σημαντικό ρόλο στην εξοικονόμηση της ενέργειας.

Η αεροδυναμική σε ένα ηλεκτρικό όχημα αποτελεί το «κλειδί» του θέματος, καθώς πρέπει να έχει την καλύτερη δυνατή. Για να επιτευχθεί αυτό, τα φτερά αποτελούν φυσική συνέχεια του βασικού όγκου, του δίνουν υπόσταση, ενώ η πίσω πλευρά ακολουθεί σκόπιμα χαμηλωμένο προφίλ για καλύτερο συντελεστή οπισθέλκουσας.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαθέτουν σειρά μπαταριών, που για τους σχεδιαστές αποτελεί έναν πραγματικό πονοκέφαλο, αφού θα πρέπει να τις τοποθετήσουν χαμηλά στο σασί και σε μέρος του αυτοκινήτου όπου θα εξασφαλίζεται η ποιοτική οδήγηση, η απόλυτη ασφάλεια σε κλωβό για την περίπτωση ατυχήματος. Λόγω του βάρους των μπαταριών, τα εξαρτήματα θα πρέπει να είναι ελαφρύτερα, αλλά περισσότερο ανθεκτικά. Αυτός είναι και ο λόγος που τα περισσότερα μέρη ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου κατασκευάζονται με ίνες άνθρακα.

Σε ένα αυτοκίνητο οι τροχοί παίζουν σημαντικό ρόλο. Πόσο μάλλον σε ένα ηλεκτρικό που θα του προσδίδουν καλή εμφάνιση. Η μείωση του βάρους συνδέεται άμεσα με την αύξηση της εμβέλειας, καθώς ελαφρύτερο αυτοκίνητο, σημαίνει μεγαλύτερη αυτονομία. Επίσης οι μεγάλοι τροχοί βοηθούν στη διοχέτευση του αέρα στα φρένα που για να είναι αποδοτικά δεν θα πρέπει να ανεβάσουν μεγάλες θερμοκρασίες.

Αν υπάρχει ένα πράγμα που καθορίζει την εμφάνιση των νέων ηλεκτρικών μοντέλων, αυτό είναι το εμπρόσθιο άκρο του, καθώς δεν υπάρχει πλέγμα εξαερισμού με το οποίο είναι εφοδιασμένα όλα τα οχήματα με κινητήρα καύσης. «Η ιδέα του μπροστινού άκρου είναι εντελώς νέα. Είναι σχεδιασμένο με λειτουργικές εισόδους αέρα μεγάλου μεγέθους για να τον οδηγήσει στα μέρη όπου είναι απαραίτητο», αναφέρει ο σχεδιαστής της Seat, Alberto Torrecillas.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΑΜΠΕ

Αυτοκίνηση: Τελευταία Ενημέρωση