ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Η Apple προσπερνάει τη Meta στα γυαλιά εικονικής πραγματικότητας

Με το headset Vision Pro η Apple μπαίνει στην αγορά της εικονικής πραγματικότητας, αλλάζοντας τα δεδομένα στον κλάδο

Kathimerini.gr

Το ντεμπούτο των γυαλιών εικονικής πραγματικότητας της Apple σηματοδοτεί ένα σημείο καμπής για τη βιομηχανία, δήλωσαν τα στελέχη ορισμένων σημαντικών παικτών στον χώρο της επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας, καθώς καλωσόρισαν τον ανταγωνισμό από τον αμερικανικό τεχνολογικό γίγαντα.

Η Apple παρουσίασε τα γυαλιά Vision Pro, τερματίζοντας μήνες εικασιών ότι ο κολοσσός ετοιμαζόταν να κυκλοφορήσει το δικό του προϊόν VR.

Τα γυαλιά θα επιτρέπουν στους χρήστες να βλέπουν τις εφαρμογές με έναν νέο τρόπο στους χώρους γύρω τους (σ.σ. φανταστείτε όσα δείχνει η οθόνη του κινητού σας στον αέρα). Οι χρήστες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα μάτια και τα χέρια τους για να περιηγηθούν στις εφαρμογές και να αναζητήσουν ό,τι θέλουν να βρουν με τη φωνή τους.

Με το σετ μικροφώνου-γυαλιών, οι χρήστες μπορούν να παρακολουθούν ταινίες, μεταξύ άλλων σε 3D με χωρικό ήχο, να βλέπουν τις δικές τους φωτογραφίες ή βίντεο και να παίζουν βιντεοπαιχνίδια. Μπορούν επίσης να δουλεύουν χρησιμοποιώντας εφαρμογές τηλεδιάσκεψης. Τα γυαλιά θα είναι διαθέσιμα από 3.499 δολάρια στις αρχές του επόμενου έτους, με την υψηλή τιμή τους, πάντως, να μην περνάει απαρατήρητη στα social media. Η βιομηχανία VR αγωνίζεται εδώ και πολύ καιρό να ληφθεί σοβαρά υπόψη, με τους καταναλωτές να θεωρούν ότι αυτές οι συσκευές χρησιμοποιούνται κυρίως για τα παιχνίδια, παρά σαν κάτι που μπορεί να ενσωματωθεί στην καθημερινή τους ζωή.

Η Meta, παλαιότερα γνωστή ως Facebook, έχει ποντάρει ολόκληρο το μέλλον της στην ιδέα ότι οι άνθρωποι θα εμπλακούν σε εικονικούς κόσμους μέσω προϊόντων VR, όπως η σειρά ακουστικών της Meta Quest και το κοινωνικό παιχνίδι Horizon Worlds VR, σε ένα δίκτυο από τεράστιους εικονικούς κόσμους γνωστό ως «metaverse».

Αλλά η Meta δεν έχει βρει ακόμη ευρεία εμπορική απήχηση για το προϊόν της και χάνει δισεκατομμύρια δολάρια από την επένδυσή της στην τεχνολογία κάθε χρόνο.

Οι πωλήσεις γυαλιών εικονικής πραγματικότητας έχουν υποαποδώσει τον τελευταίο καιρό, ιδιαίτερα καθώς οι καταναλωτές παλεύουν με μια απότομη αύξηση του κόστους ζωής. Ο ερευνητικός όμιλος NPD Group είπε στο CNBC τον περασμένο Δεκέμβριο ότι οι πωλήσεις ακουστικών VR στις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 2% το 2022 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, στο 1,1 δισ. δολάρια.

Ωστόσο, στελέχη του κλάδου εκτιμούν ότι η κυκλοφορία του προϊόντος της Apple σηματοδοτεί ένα σημαντικό ορόσημο για την αναδυόμενη αγορά μεικτής πραγματικότητας (συνδυασμός του πραγματικού περιβάλλοντος ενός χρήστη με το ψηφιακά δημιουργημένο περιεχόμενο). «Η είσοδος της Apple στη μεικτή πραγματικότητα με το Vision Pro είναι μια σημαντική στιγμή για ολόκληρη τη βιομηχανία μας», είπε ο Urho Konttori, επικεφαλής τεχνολογίας της φινλανδικής Varjo, που κατασκευάζει ακουστικά εικονικής πραγματικότητας.

«Ελπίζουμε ότι σήμερα είναι το σημείο καμπής για τους καταναλωτές και ότι θα αρχίσει να αποτελεί μέρος της καθημερινότητάς τους, με πολλά υποσχόμενες εφαρμογές για ψυχαγωγία, προσωπική παραγωγικότητα και επικοινωνία», πρόσθεσε.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Νέα: Τελευταία Ενημέρωση