ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Μήπως η επόμενη σειρά που θα λατρέψει το κοινό γραφτεί από chatbot;

Στο γκρουπ αυτών που θορυβήθηκαν από την επιδεξιότητα της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης, μπορεί κανείς τώρα να προσθέσει και τους σεναριογράφους

Όταν το συνδικάτο που εκπροσωπεί τους συγγραφείς του Χόλιγουντ παρουσίασε τον κατάλογο για τις διαπραγματεύσεις των συμβάσεων με τα στούντιο αυτή την άνοιξη, κυριαρχούσε το βασικό ζήτημα των αποζημιώσεων.

Παρακάτω, το έγγραφο είχε όμως μια ενότητα με τον τίτλο ”Επαγγελματικά πρότυπα και προστασία στην απασχόληση των συγγραφέων”, όπου το σωματείο ανέφερε ότι στοχεύει στη «ρύθμιση της χρήσης υλικού που παράγεται με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης».

Στο γκρουπ των προγραμματιστών ηλεκτρονικών υπολογιστών, των κειμενογράφων μάρκετινγκ, των ταξιδιωτικών συμβούλων, των δικηγόρων και των εικονογράφων κόμικς που ξαφνικά θορυβήθηκαν από την επιδεξιότητα της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης, μπορεί κανείς τώρα να προσθέσει και τους σεναριογράφους.

«Δεν αποκλείεται την επόμενη φορά που θα διαπραγματευτούμε να μας πουν απλώς “ξέρετε κάτι, δεν χρειάζεται”, δήλωσε ο Μάικ Σουρ, δημιουργός του “The Good Place” και συνδημιουργός του “Parks and Recreation”. «Έχουμε την τεχνητή νοημόσυνη που δημιουργεί ψυχαγωγικό περιεχόμενο το οποίο ικανοποιεί τους ανθρώπους».

Ο κ. Σουρ, ο οποίος συμμετέχει στην επιτροπή διαπραγματεύσεων του Σωματείου Συγγραφέων της Αμερικής, δήλωσε ότι το συνδικάτο επιθυμεί να «τραβήξει μια γραμμή και να πει: “Οι συγγραφείς είναι άνθρωποι”».

Την ίδια ώρα, οι ιστορικοί προειδοποιούν ότι τα συνδικάτα έχουν αποτύχει να χαλιναγωγήσουν τις νέες τεχνολογίες που επιτρέπουν την αυτοματοποίηση. «Αδυνατώ να βρω ένα συνδικάτο που τα κατάφερε», δήλωσε ο Τζέισον Ρεσνικοφ, επίκουρος καθηγητής ιστορίας στο Πανεπιστήμιο του Groningen στην Ολλανδία, ο οποίος μελετά την εργασία και την αυτοματοποίηση.

Τον Δεκέμβριο, η Apple εισήγαγε μια υπηρεσία που επιτρέπει στους εκδότες βιβλίων να χρησιμοποιούν αφηγητές τεχνητής νοημοσύνης με ανθρώπινο ήχο, μια καινοτομία που θα μπορούσε να εκτοπίσει εκατοντάδες ηθοποιούς φωνής που βγάζουν τα προς το ζην ερμηνεύοντας ηχητικά βιβλία. Στην ιστοσελίδα της εταιρείας αναφέρεται ότι η υπηρεσία θα ωφελήσει ανεξάρτητους συγγραφείς και μικρούς εκδότες.

Οι ηθοποιοί φοβούνται ότι τα στούντιο θα χρησιμοποιήσουν την τεχνητή νοημοσύνη για να αντιγράψουν τις φωνές τους. «Το έχουμε δει αυτό να συμβαίνει – υπάρχουν ιστότοποι με βάσεις δεδομένων που έχουν φωνές χαρακτήρων από βιντεοπαιχνίδια και κινούμενα σχέδια», δήλωσε η Λίντσι Ρουσώ, ηθοποιός.

Οι ηθοποιοί επισημαίνουν ότι τα στούντιο χρησιμοποιούν ήδη τεχνητή νοημοσύνη για να αναπαράγουν ορισμένες κινήσεις ή τις εκφράσεις του προσώπου τους. Το μπλοκμπάστερ του 2018 “Black Panther” βασίστηκε αρκετά σε αυτή την τεχνολογία.

Παράλληλα, οι συγγραφείς του Χόλιγουντ έχουν αρχίσει να ανησυχούν όλο και περισσότερο, καθώς το ChatGPT έχει συγγραφικές ικανότητες.

Ο Τζον Όγκουστ σεναριογράφος ταινιών όπως “Οι άγγελοι του Τσάρλι” και “Ο Τσάρλι και το εργοστάσιο σοκολάτας”, δήλωσε ότι ενώ η τεχνητή νοημοσύνη είχε περάσει σε δεύτερη μοίρα έναντι της αποζημίωσης, το συνδικάτο έθεσε βασικά αιτήματα σχετικά με το θέμα.

«Μια τρομερή περίπτωση του τύπου “Ω, διάβασα τα σενάριά σας, δεν μου άρεσε η σκηνή, οπότε έβαλα το ChatGPT να ξαναγράψει τη σκηνή” – αυτό είναι το εφιαλτικό σενάριο για εμάς», δήλωσε ο κ. Όγκουστ.

Η SAG-AFTRA, το συνδικάτο των ηθοποιών, λέει ότι περισσότερα από τα μέλη της υπογράφουν συμβάσεις στις οποίες τα στούντιο διεκδικούν το δικαίωμα να χρησιμοποιούν τις φωνές τους για άλλες δουλειές.

Ένα πρόσφατο συμβόλαιο της Netflix επεδίωκε να παραχωρήσει στην εταιρεία την ελεύθερη χρήση μιας προσομοίωσης της φωνής ενός ηθοποιού «με όλες τις τεχνολογίες και διαδικασίες που είναι σήμερα γνωστές ή θα αναπτυχθούν στο μέλλον, σε όλο το σύμπαν και στο διηνεκές».

Η Alliance of Motion Picture and Television Producers, η οποία διαπραγματεύεται με τα διάφορα συνδικάτα που εκπροσωπούν σεναριογράφους, ηθοποιούς και σκηνοθέτες για λογαριασμό των μεγάλων στούντιο του Χόλιγουντ, αρνήθηκε να σχολιάσει.

Xαρακτηριστική είναι πάντως το πως αντέδρασαν πιλότοι και φροντιστές πριν αρκετά χρόνια στο ζήτημα της αυτοματοποίησης. Μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1990, το πλήρωμα των αεροπλάνων είχε μειωθεί στα δυο άτομα στις περισσότερες εγχώριες εμπορικές πτήσεις. Από τότε έχουν δεν έχουν γίνει περικοπές ή μειώσεις παρά την εξέλιξη της τεχνολογίας.

«Το δίχτυ ασφαλείας που έχεις όταν βρίσκεσαι ψηλά από το έδαφος – είναι δύο άρτια εκπαιδευμένοι, έμπειροι, ξεκούραστοι πιλότοι», δήλωσε ο σμηναγός Ντένις Τέιγερ, εκπρόσωπος της ένωσης πιλότων Allied Pilots Association, η οποία εκπροσωπεί τους πιλότους της American Airlines. Μέχρι σήμερα, οι πτήσεις διάρκειας άνω των εννέα ωρών απαιτούν τουλάχιστον τρεις πιλότους.

Η αντικατάσταση ορισμένων γιατρών από την τεχνητή νοημοσύνη, την οποία κάποιοι ειδικοί προέβλεπαν ότι επίκειται σε τομείς όπως η ακτινολογία, δεν έχει επίσης υλοποιηθεί. Αυτό οφείλεται εν μέρει στα όρια της τεχνολογίας και στο κύρος των γιατρών, οι οποίοι έχουν εισέλθει σε συζητήσεις υψηλού κινδύνου σχετικά με την ασφάλεια και την ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης.

Το αν οι σεναριογράφοι θα έχουν παρόμοια επιτυχία θα εξαρτηθεί τουλάχιστον εν μέρει από το αν υπάρχουν εγγενή όρια στις μηχανές που υποτίθεται ότι κάνουν τη δουλειά τους.

Πηγή: New York Times

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Νέα: Τελευταία Ενημέρωση