ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 
 
ΝΕΑ

Πώς η πανδημία επιτάχυνε τις τεχνολογικές αλλαγές στην εργασία

Της Ιωάννας Κυριάκου

Παρουσίαση του οικονομολόγου και συγγραφέα Daniel Susskid στο Digital Agenda Cyprus Summit

Η τεχνολογία αποτελεί αναπόσπαστο εργαλείο της καθημερινότητας πολλών ανθρώπων, τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο. Η πανδημία έχει αναμφίβολα αναδείξει τον καθοριστικό ρόλο που η τεχνολογία μπορεί να διαδραματίσει στην ομαλή διεξαγωγή επαγγελματικών και άλλων δραστηριοτήτων, σε εποχές κρίσεων. Ο οικονομολόγος και συγγραφέας Daniel Susskid, κατά την παρουσίασή του στο 4ο Digital Agenda Cyprus Summit, ανέλυσε τις τεχνολογικές τάσεις που επικρατούν στον επαγγελματικό τομέα, υπό τη σκιά της Covid-19. 


 Δείτε ΕΔΩ το σημερινό πρόγραμμα του Digital Agenda Cyprus Summit


Ο κ. Susskid επεσήμανε αρχικά ότι πολλοί άνθρωποι έχουν εξοικειωθεί με την ιδέα ότι η τεχνολογία έχει προκαλέσει σοβαρό αντίκτυπο στους χειρωνακτικούς κλάδους, όπως η γεωργία, οι κατασκευές και η βιομηχανία. Η χρήση της τεχνολογίας στους εν λόγω κλάδους, συνέτεινε στο να αυξηθεί κατά πολύ η παραγωγή, με λιγότερο, ωστόσο, εργατικό δυναμικό. Τόνισε ότι κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και σε κλάδους όπως η ιατρική, η νομική, η εκπαίδευση κ.ο.κ., οι οποίοι κατακλύζονται από νέα τεχνολογικά δεδομένα. 

Δίνοντας ορισμένα παραδείγματα, ο κ. Susskid ανέφερε ότι στον τομέα της εκπαίδευσης, περισσότεροι φοιτητές υπέβαλαν αίτηση να παρακολουθήσουν online μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Harvard μέσα σε έναν χρόνο, απ’ ότι σε ολόκληρη την ιστορία του. Στην ιατρική, μια ομάδα ερευνητών στο Stanford ανακοίνωσε πρόσφατα την ανάπτυξη ενός προγράμματος το οποίο, μόνο με την καταχώρηση μιας φωτογραφίας μιας φακίδας, μπορεί να διαπιστώσει κατά πόσο αυτή η φακίδα είναι καρκινογόνα. Εταιρεία που ασχολείται με την τεχνητή νοημοσύνη, υπό την ιδιοκτησία της Google, ανακοίνωσε πρόσφατα την ανάπτυξη ενός προγράμματος που μπορεί να διαγνώσει μέχρι και 50 διαφορετικά προβλήματα όρασης. Στην δημοσιογραφία, το Associated Press άρχισε να χρησιμοποιεί αλγόριθμους που παράγουν ηλεκτρονικές αναφορές κερδών. Επιπρόσθετα, το 1/3 του υλικού που διαβάζει ο αναγνώστης στο Bloomberg παράγεται από αυτοματοποιημένα συστήματα και όχι από πραγματικούς δημοσιογράφους. Η καθολική εκκλησία, το 2011, δημιούργησε εφαρμογή η οποία βοηθά κάποιον να προετοιμαστεί για εξομολόγηση, δίνοντάς του μάλιστα την δυνατότητα να επιλέξει την «αμαρτία» που διέπραξε.

Η πρόκληση της τεχνητής νοημοσύνης

Κατά την παρουσίασή του ο κ. Susskid εστίασε στην τεχνητή νοημοσύνη και τις συνέπειες που μπορεί να προκαλέσει. Τόνισε ότι τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης, σε αντίθεση με τον άνθρωπο, μπορούν να διαχειριστούν ένα σημαντικό όγκο δεδομένων. Έφερε ως παράδειγμα το πρόγραμμα που ανέπτυξαν οι ερευνητές στο Stanford, εξηγώντας ότι αυτό που το καθιστά ικανό να προχωρήσει σε διάγνωση είναι οι χιλιάδες ενσωματωμένες παρόμοιες περιπτώσεις που έχει στο σύστημά του, τις οποίες αναλύει και συγκρίνει. Είναι γι’ αυτό το λόγο, που όπως υποστήριξε ο κ. Susskid, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να διαχειριστεί περιπτώσεις αβεβαιότητας καλύτερα από τον άνθρωπο. Μια πρόσφατη έρευνα, η οποία εστίασε σε 820 επαγγέλματα στην Αμερική, διαπίστωσε ότι μόνο το 5% των επαγγελμάτων μπορούσαν να αυτοματοποιηθούν. Διαπίστωσε επίσης ότι 60% των συγκεκριμένων επαγγελμάτων περιλάμβαναν ατομικά καθήκοντα, 30% των οποίων μπορούσαν να αυτοματοποιηθούν. Σύμφωνα με τον κ. Susskid η εν λόγω έρευνα αποδεικνύει ότι η τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί πράγματι μια πρόκληση για το επαγγελματικό μέλλον. 

Συζήτηση κατά τη διάρκεια της παρουσίασης με τίτλο «The future of work after zoom» με τους Daniel Susskind, Nikos Drosos, Michalis Zinieris, Antonis Polemitis.

Η επίδραση της πανδημίας και η σημασία της εκπαίδευσης

Στο καταληκτικό κομμάτι της παρουσίασής του ο κ. Susskid αναφέρθηκε στην πανδημία, κάνοντας λόγο για ένα τεχνολογικό πείραμα.  Η Covid-19, εξήγησε, δημιούργησε ένα νέο κίνητρο προς την αυτοματοποίηση και επιτάχυνε αυτές τις τεχνολογικές αλλαγές. Υποστήριξε ότι η καλύτερη αντίδραση στις τεχνολογικές προκλήσεις τα επόμενα 5 με 10 χρόνια είναι, μεταξύ άλλων, η εκπαίδευση της ανθρωπότητας στο να εκτελεί καθήκοντα που δεν μπορούν να αυτοματοποιηθούν, που περιλαμβάνουν, δηλαδή, ανθρώπινη κρίση και δημιουργικότητα, ή να εκπαιδευτεί στο να χτίζει συστήματα τεχνητής νοημοσύνης. Τέλος, ο κ. Susskid  επεσήμανε ότι η προθυμία για εκπαίδευση πρέπει να παραμένει ζωντανή καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής ενός ανθρώπου, και όχι μόνο στα αρχικά στάδια.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ Συνδεθείτε

ΑΛΛΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ

ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ