ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

«Βαρύ» πρόστιμο για το YouTube λόγω ανάρμοστων βίντεο

Μία συμφωνία που επιτεύχθηκε εξωδικαστικά και αναμένεται να πάρει το πράσινο φως από το υπουργείο Δικαιοσύνης

ΑΜΠΕ

H Google και η θυγατρική της YouTube, η οποία κατηγορείται για παραβίαση της νομοθεσίας εκθέτοντας τα παιδιά σε ανάρμοστα βίντεο ή συλλέγοντας προσωπικά δεδομένα που τα αφορούν, δέχτηκαν να πληρώσουν πρόστιμο ρεκόρ 170 εκατομμυρίων δολαρίων στις ΗΠΑ και να προστατεύουν καλύτερα τα δεδομένα των παιδιών που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα.

Η συμφωνία αυτή που επιτεύχθηκε εξωδικαστικά και αναμένεται να πάρει το πράσινο φως από το υπουργείο Δικαιοσύνης είναι η σημαντικότερη μέχρι σήμερα σε μια υπόθεση που αφορά την προστασία της ιδιωτικής ζωής των παιδιών, ανακοίνωσε σήμερα η υπηρεσία προστασίας των καταναλωτών (FTC).

Τον Απρίλιο του 2018, 23 οργανώσεις προστασίας των ψηφιακών δικαιωμάτων και προστασίας της παιδικής ηλικίας κατέθεσαν αγωγή στην Αρχή Προστασίας Καταναλωτών. Οι ενάγουσες κατηγορούσαν το YouTube ότι συλλέγει προσωπικές πληροφορίες ανηλίκων (εντοπισμός, χρησιμοποιούμενη συσκευή, τηλεφωνικούς αριθμούς) χωρίς οι γονείς να το γνωρίζουν, και τις χρησιμοποιεί για να επιτρέπει στοχοθετημένες διαφημίσεις.

H FTC θα πάρει 136 από τα 170 εκατομμύρια δολάρια του προστίμου και τα υπόλοιπα 34 εκατομμύρια θα πάνε στο υπουργείο Δικαιοσύνης της πολιτείας της Νέας Υόρκης.

"Το Youtube επαίρετο προς τις επιχειρήσεις που ήταν πιθανοί πελάτες για τη δημοτικότητά του στα παιδιά", υπογράμμισε ο επικεφαλής της Αρχής Τζόζεφ Σάιμονς. "Ωστόσο, όταν επρόκειτο να τηρήσει τον νόμο, η επιχείρηση αρνήθηκε να αναγνωρίσει ότι ένα μέρος της πλατφόρμας της προοριζόταν σαφώς για τα παιδιά. Δεν υπάρχει καμιά δικαιολογία για τον τρόπο με τον οποίο το YouTube παραβίασε τον νόμο".

Η εξωδικαστική συμφωνία, στην οποία οι δύο δημοκρατικοί επίτροποι της FTC αντιτάχθηκαν κρίνοντάς την όχι αρκετά σοβαρή, αναγκάζει το YouTube να αλλάξει τις μεθόδους του.

"Θα επεξεργαζόμαστε τα δεδομένα αυτών που κοιτάζουν τα παιδικά προγράμματα στο YouTube σαν να προέρχονται από ένα παιδί, οποιαδήποτε κι αν είναι η ηλικία του θεατή", δήλωσε η Σούζαν Βοϊτσίτσκι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του YouTube, σε ανακοίνωση που εκδόθηκε μετά την ανακοίνωση της συμφωνίας.

Η συλλογή δεδομένων θα περιοριστεί σε αυτά που είναι απαραίτητα για την καλή λειτουργία της υπηρεσίας και δεν θα υπάρχουν πλέον στοχοθετημένες διαφημίσεις γι' αυτό το είδος περιεχομένου όπως και η δυνατότητα να γίνονται σχόλια, διευκρίνισε.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΑΜΠΕ

Social: Τελευταία Ενημέρωση

Από ψηφιακό χώρο συνάντησης του κοινωνικού μας κύκλου, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δείχνουν να μετατρέπονται όλο και περισσότερο ...
Kathimerini.gr
 |  SOCIAL
Τη στιγμή που υπάρχει μια ομαδική συνομιλία για το κάθε τι, πώς μπορούμε να κάνουμε υγιή χρήση των τσατ χωρίς να χάνουμε ...
Kathimerini.gr
 |  SOCIAL
Δεν σχετίζεται η παγκόσμια εξάπλωση του Facebook με τα ψυχολογικά προβλήματα, σύμφωνα με μελέτη του Ινστιτούτου Ιντερνετ ...
ΠΗΓΗ: Reuters
 |  SOCIAL