ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Καταδίκη για το «αστέρι» της Google

Ο Λεβαντόφσκι συμφώνησε να καταβάλει χρηματικό πρόστιμο 756.499 δολαρίων προς την εταιρεία Waymo, ως αποζημίωση για την οικονομική ζημία που προκάλεσε

Kathimerini.gr

Ο Αντονι Λεβαντόφσκι εθεωρείτο κάποτε πρωτοπόρος σχεδιαστής τεχνολογίας αυτοκινήτων χωρίς οδηγό στη Σίλικον Βάλεϊ της Βόρειας Καλιφόρνιας, με εταιρείες όπως η Google και η Uber να τον δοξάζουν για τις ικανότητές του στη δημιουργία λογισμικού.

Την Τρίτη, όμως, ο Λεβαντόφσκι καταδικάσθηκε σε φυλάκιση 18 μηνών από δικαστήριο της πολιτείας για κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας, έχοντας υποκλέψει απόρρητα δεδομένα για την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης από την Google. Την ίδια ώρα, αναγνωρίζοντας τον κίνδυνο που παρουσιάζει η εξάπλωση του κορωνοϊού στα σωφρονιστικά καταστήματα της Καλιφόρνιας, το ομοσπονδιακό δικαστήριο αποφάσισε να αναστείλει προσωρινά την ποινή, έως ότου υποχωρήσει η πανδημία.

Ο 40χρονος Λεβαντόφσκι συμφώνησε να καταβάλει χρηματικό πρόστιμο 756.499 δολαρίων προς την εταιρεία Waymo, θυγατρική της Google, ως αποζημίωση για την οικονομική ζημία που προκάλεσε, υποκλέπτοντας τα απόρρητα στοιχεία. Ο καταδικασθείς είχε καταθέσει αίτηση πτώχευσης τον Μάρτιο, παρότι η ακίνητη περιουσία του υπολογίσθηκε από τη Δικαιοσύνη ότι ξεπερνά τα 50 εκατ. δολάρια.

«Η απόφαση σηματοδοτεί τη λήξη υπόθεσης διάρκειας τριών και πλέον ετών, ανοίγοντας για εμένα ένα νέο μακρύ δρόμο. Ευχαριστώ την οικογένεια και τους φίλους μου για την αγάπη και τη στήριξή τους», ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο Λεβαντόφσκι.

Ο 40χρονος αναδείχθηκε τα τελευταία χρόνια σε παράδειγμα προς αποφυγήν για τη Σίλικον Βάλεϊ. Εξασφάλισε εκατομμύρια δολάρια χάρη στο ταλέντο του ως προγραμματιστής στην Google και ανέπτυξε στενή επαγγελματική σχέση με τον συνιδρυτή του κολοσσού των διαδικτυακών αναζητήσεων, Λάρι Πέιτζ. Εχοντας αποφασίσει να εγκαταλείψει την Google, συμφώνησε με τον Πέιτζ να δημιουργήσει δική του νεοφυή εταιρεία, την Otto, «αλιεύοντας» ταλαντούχους συναδέλφους του, για να σχεδιάσουν μαζί λογισμικό φορτηγών χωρίς οδηγούς.

Ο Λεβαντόφσκι πούλησε λίγο αργότερα την Otto στην Uber για περισσότερα από 100 εκατ. δολάρια το 2016. Στην Uber, ο Λεβαντόφσκι κέρδισε την εμπιστοσύνη του τότε επικεφαλής της εταιρείας ταξί, Τράβις Καλάνικ, ο οποίος φιλοδοξούσε να αναπτύξει στόλο αυτόνομων αυτοκινήτων, που δεν θα χρειάζονταν οδηγό.

Το 2017, όμως, η θυγατρική της Google, Waymo, κατέθεσε αγωγή κατά της Uber για κλοπή απόρρητου λογισμικού, «δείχνοντας» τον Λεβαντόφσκι ως υπεύθυνο υποκλοπής μεγάλου όγκου ερευνητικών δεδομένων, σε μία προσπάθεια να ενισχύσει το πρόγραμμα αυτόνομης αυτοκίνησης της Uber. Προτού εγκαταλείψει τη θέση του στην Google ο Λεβαντόφσκι υπέκλεψε χιλιάδες αρχεία, σχετικά με το πρόγραμμα αυτόνομης αυτοκίνησης, σύμφωνα με το κατηγορητήριο της ομοσπονδιακής εισαγγελίας.

Τον Μάρτιο, ο Λεβαντόφσκι δήλωσε ένοχος για υποκλοπή απόρρητων εμπορικών στοιχείων, εξασφαλίζοντας συμφωνία με την εισαγγελία για άρση των υπόλοιπων κατηγοριών εις βάρος του. Οι συνήγοροι του Λεβαντόφσκι ανέφεραν ότι ο πελάτης τους είναι πρόθυμος να πραγματοποιήσει «κοινωνική εργασία», εκπαιδεύοντας εργαζόμενους εταιρειών υψηλής τεχνολογίας και πείθοντάς τους να μην υποκύπτουν στον πειρασμό υποκλοπής πνευματικής ιδιοκτησίας. «Προσφέρει τον εαυτό του ως παράδειγμα προς αποφυγήν, για να μοιραστεί την ιστορία του. Το μήνυμά του είναι ξεκάθαρο: η υποκλοπή απόρρητων εμπορικών δεδομένων είναι απόφαση ικανή να καταστρέψει τη ζωή σου».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Geek: Τελευταία Ενημέρωση

X