Το ψάρι που μπορεί να ζήσει μέχρι και 100 χρόνια

Έχει επιβιώσει από την εποχή των δεινοσαύρων και θεωρούταν ότι είχε εξαφανιστεί μέχρι να εντοπιστεί ξανά το 1933

ΠΗΓΗ: skai.gr

Το ψάρι κοιλάκανθος, έχει επιβιώσει από την εποχή των δεινοσαύρων και θεωρούταν ότι είχε εξαφανιστεί μέχρι να ανακαλυφθεί τη δεκαετία του 1930.

Τώρα μια νέα μελέτη  για το νυχτερινό ψάρι που μπορεί να φτάσει το μέγεθος ενός ανθρώπου , δείχνει ότι μεγαλώνει με πολύ αργό ρυθμό και μπορεί να ζήσει για 100 χρόνια.

Επίσης αξιοσημείωτο είναι ότι τα θηλυκά  δεν μπορούν να αναπαραχθούν μέχρι τα τέλη της πέμπτης δεκαετίας της ζωής και στη συνέχεια έχουν εγκυμοσύνη που διαρκεί περίπου πέντε χρόνια. Τα αρσενικά φτάνουν στη σεξουαλική ωριμότητα μεταξύ 40 και 69 ετών, δήλωσαν Γάλλοι ερευνητές.

Με ψευδώνυμο ως «ζωντανό απολίθωμα», οι κοιλάκανθοι κινδυνεύουν τόσο πολύ που οι επιστήμονες μπορούν να μελετήσουν μόνο δείγματα που έχουν ήδη πιαστεί και είναι νεκρά.Τα αργά κινούμενα ψάρια υπήρχαν περίπου 400 εκατομμύρια χρόνια και θεωρήθηκε ότι εξαφανίστηκαν μέχρι να βρεθούν ζωντανά στα ανοικτά των ακτών της Νότιας Αφρικής το 1938

Για πολύ καιρό οι επιστήμονες πίστευαν ότι οι coelacanths έζησαν για περίπου 20 χρόνια, έως ότου μια μελέτη από Γάλλους ερευνητές υπολόγισε ότι πλησίαζε έναν αιώνα εφαρμόζοντας μια τυπική τεχνική για τη γνωριμία με τα εμπορικά ψάρια.Στο παρελθόν, οι επιστήμονες υπολόγισαν τις ηλικίες των ψαριών μετρώντας μεγάλες γραμμές σε μια συγκεκριμένη κλίμακα , όπως και οι δακτύλιοι που υποδεικνύουν την ηλικίας ενός δέντρου.

Ωστόσο, η νέα μελέτη διαπίστωσε ότι έλειπαν μικρότερες γραμμές που μπορούσαν να φανούν μόνο με πολωμένο φως - την τεχνική που χρησιμοποιήθηκε για την επεξεργασία της εποχής των ψαριών.Ο Bruno Ernande, συν-συγγραφέας της μελέτης και οικολόγος στο ινστιτούτο θαλάσσιων ερευνών της Γαλλίας, δήλωσε ότι το πολωμένο φως αποκάλυψε πέντε μικρότερες γραμμές για κάθε μεγάλη.Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι μικρότερες γραμμές συσχετίστηκαν καλύτερα με ένα έτος ηλικίας κοιλάκανθου- κάτι που υποδηλώνει ότι το παλαιότερο δείγμα τους ήταν 84 ετών.

Χρησιμοποιώντας την τεχνική, οι επιστήμονες μελέτησαν δύο έμβρυα και υπολόγισαν ότι ήταν και τα δύο περίπου πέντε ετών. Αυτό οδήγησε τους ερευνητές να εκτιμήσουν ότι η εγκυμοσύνη στους κοιλάκανθους πρέπει να διαρκέσει τουλάχιστον μισή δεκαετία.

ΠΗΓΗ: skai.gr