ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Πεντάγωνο: Τουλάχιστον 50 επιθέσεις των Χούθι σε πλοία από το φθινόπωρο

Οι επιθέσεις των ανταρτών έχουν διαταράξει σε μεγάλο βαθμό το διεθνές θαλάσσιο εμπόριο

Kathimerini.gr

Οι αντάρτες Χούθι ευθύνονται για τουλάχιστον 50 επιθέσεις σε πλοία στα ανοικτά των ακτών της Υεμένης από το φθινόπωρο, δήλωσε σήμερα υψηλόβαθμη αξιωματούχος του αμερικανικού Πενταγώνου.

Από τα μέσα Νοεμβρίου, οι προσκείμενοι στο Ιράν σιίτες αντάρτες εξαπολύουν επιθέσεις με πυραύλους και drones εναντίον εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν. Υποστηρίζουν πως οι επιθέσεις τους αποτελούν έκφραση αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους στη Λωρίδα της Γάζας και απάντηση στις στρατιωτικές επιχειρήσεις του Ισραήλ στον παλαιστινιακό θύλακα.

«Στην Ερυθρά Θάλασσα, οι Χούθι επιδιώκουν να διαταράξουν αυτή την κρίσιμης σημασίας οδό του παγκόσμιου εμπορίου, εξαπολύοντας τουλάχιστον 50 επιθέσεις‘ σε πλοία από το φθινόπωρο, δήλωσε η Σελέστ Ουάλαντερ, υφυπουργός Αμυνας επί θεμάτων Διεθνούς Ασφαλείας.

Οι επιθέσεις των ανταρτών έχουν διαταράξει σε μεγάλο βαθμό το διεθνές θαλάσσιο εμπόριο, καθώς η διέλευση μέσω της Ερυθράς Θάλασσας και της Διώρυγας του Σουέζ είναι μια ζωτική σημασίας αρτηρία. Νωρίτερα σήμερα, το πρακτορείο Bloomberg μετέδωσε πως οι Χούθι ενημέρωσαν την Κίνα και τη Ρωσία ότι τα πλοία τους μπορούν να περνούν με ασφάλεια από την Ερυθρά Θάλασσα και τον κόλπο του Άντεν.

Οι Χούθι αλλάζουν τους εμπορικούς δρόμους

Η Ερυθρά Θάλασσα αποτελεί κομβικό σημείο για το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο, γεγονός που εκμεταλλεύονται τους τελευταίους μήνες οι Χούθι με τις επιθέσεις τους σε εμπορικά πλοία ως μέσο πίεσης προς το Ισραήλ και τους συμμάχους του.

Στις 19 Νοεμβρίου, οι αντάρτες κατέλαβαν το ισραηλινής ιδιοκτησίας «Galaxy Leader». Η κλίμακα των επιθέσεων έχει έκτοτε επεκταθεί και σε πλοία που συνδέονται με τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, αφού οι δύο χώρες εξαπέλυσαν αεροπορικούς βομβαρδισμούς κατά των Χούθι.

Οι επιθέσεις των Χούθι οδήγησαν σταδιακά σε σημαντική μείωση των διελεύσεων των πλοίων από την Ερυθρά Θάλασσα με τους πλοιοκτήτες να προτιμούν τη διέλευση γύρω από την Αφρική για λόγους ασφαλείας. Ενδεικτικά, η κίνηση των πλοίων τους τελευταίους μήνες από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας στη Νότια Αφρική έχει αυξηθεί σημαντικά.

«Ολοι οι έγκριτοι πλοιοκτήτες αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα και τη διώρυγα του Σουέζ», αναφέρει ο Πάολο Ντ’ Αμίκο, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας πετρελαιοφόρων d’Amico International Shipping SA.

Πολλά από τα πλοία που συνεχίζουν πλέον να περνούν από την Ερυθρά Θάλασσα, καλούνται να απενεργοποιήσουν τα συστήματα εντοπισμού τους. Τα δεδομένα από το Global Fishing Watch δείχνουν ότι από τον Νοέμβριο του 2023 έως τον Φεβρουάριο του 2024, συνολικά 177 ανιχνεύσεις σκαφών μήκους άνω των 15 μέτρων, είχαν κλείσει τους πομπούς τους. Πολλά πλοία διέρχονταν επίσης τη νύχτα για να αποφύγουν τις επιθέσεις.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας διαχείρισης θαλάσσιων κινδύνων Ambrey Analytics, περισσότερα από 70 επιβεβαιωμένα εμπορικά πλοία δέχθηκαν κάποιου είδους απειλή από τους Χούθι, από τις 15 Μαρτίου. Η συντριπτική πλειονότητα αυτών των απειλών χαρακτηρίστηκαν ως «ύποπτες προσεγγίσεις» ή «θεάσεις». Τέτοια περιστατικά περιλαμβάνουν κοντινά πυραυλικά χτυπήματα ή σκάφη των Χούθι που εθεάθησαν κοντά σε εμπορικά πλοία.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Κόσμος: Τελευταία Ενημέρωση