ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Διεθνής Βράβευση για Καθηγήτρια του CIIM

Η περιπτωσιακή μελέτη της Όλγας και της Νάνσυ που κέρδισε στο φετινό διαγωνισμό, είναι για μια εκστρατεία Crowdfunding

Δελτίο Τύπου

Το CIIM - Cyprus International Institute of Management, βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει ότι η Dr Olga Kandinskaia, μόνιμη καθηγήτρια στο CIIM, έχει βραβευθεί με το αναγνωρισμένου διεθνούς κύρους βραβείο Best Case Gold Award, από τον Ερευνητικό Σύνδεσμο Περιπτωσιακής Επιχειρηματικής Μελέτης Βόρειας Αμερικής (North American Case Research Association - NACRA), για την επιχειρηματική περιπτωσιακή μελέτη η οποία γράφτηκε σε κοινή συγγραφή με την Βελγίδα Καθηγήτρια Dr Nancy Huyghebaert.

Ο Ερευνητικός Σύνδεσμος NACRA είναι το κορυφαίο παγκόσμιο ερευνητικό σώμα για περιπτωσιακές μελέτες σε ακαδημαϊκό επίπεδο. Πραγματοποιεί το ετήσιό του συνέδριο κάθε Οκτώβριο ως κέντρο για την παρουσίαση των καλύτερων επιχειρηματικών περιπτωσιακών μελετών σε διαφορετικούς κλάδους διοίκησης. H Dr Kandinskaia παρουσίασε τη χρηματοοικονομική περιπτωσιακή μελέτη με τίτλο «Sizable: Crowdfunding Campaign!... Again?” », που αποτελεί κοινή πνευματική ιδιοκτησία με την Βελγίδα συνάδελφό της Dr Nancy Huyghebaert.

Στην πρόσφατη διάσκεψη του NACRA που πραγματοποιήθηκε στις 10 ως 12 Οκτωβρίου 2019 στην πόλη Tempe της Πολιτείας Αριζόνα των Ηνωμένων Πολιτειών, Η Dr. Kandinskaia κέρδισε το βραβείο Best Case Gold Award, που είναι και το ανώτατο, και διακρίθηκε από τις 72 περιπτωσιακές μελέτες που παρουσιάστηκαν στο συνέδριο του NACRA φέτος.

Αξιοσημείωτο είναι ότι για τρίτη φορά στα τελευταία δύο χρόνια, η Dr Kandinskaia κερδίζει ακόμα ένα τόσο αναγνωρισμένο βραβείο. Το 2017, κέρδισε το πρώτο βραβείο στον φημισμένο ετήσιο διαγωνισμό συγγραφής περιπτωσιακής μελέτης που διοργάνωσε το Case Center, με τη μελέτη της να παρουσιάζει την τοπική εταιρεία Engino. Ήταν η πρώτη φορά που μια σχολή διοίκησης επιχειρήσεων ή ένα πανεπιστήμιο από την Κύπρο βραβεύτηκε στο διεθνή διαγωνισμό από το Case Centre. Το 2018, η πιο πρόσφατη δημοσιευθείσα χρηματοοικονομική μελέτη της Dr. Kandinskaia σχετικά με την εγχώρια εταιρεία Zorbas Bakeries κέρδισε το βραβείο Johnathan Welch "Best Case in Accounting, Finance and Economics" στο συνέδριο της NACRA, στις 4 με 6 Οκτωβρίου 2018, στο Ορλάντο των Η.Π.Α.

Θέμα της περιπτωσιακής μελέτης που βραβεύτηκε το 2019: Crowdfunding

Η περιπτωσιακή μελέτη της Όλγας και της Νάνσυ που κέρδισε στο φετινό διαγωνισμό, είναι για μια εκστρατεία Crowdfunding που διεξήχθη το 2017 από μια Βελγική νεοσύστατη εταιρεία με την επωνυμία Sizable, που ειδικεύεται στον τομέα των ανδρικών ενδυμάτων που κατασκευάζονται από φιλικό προς το περιβάλλον μπαμπού, ευκάλυπτο και βιολογικό βαμβάκι. Βασικός πρωταγωνιστής σε αυτή τη μελέτη είναι η νεοδιορισθείσα γυναίκα Εκτελεστικός Διευθυντής της εταιρείας. Η μελέτη αποτελεί ευκαιρία να παρουσιαστεί στους φοιτητές ως μια νέα εναλλακτική μορφή συλλογικής επιχειρηματικής χρηματοδότησης, όπως είναι το μετοχικό Crowdfunding, να συζητηθούν τα πλεονεκτήματά της σε σχέση με άλλα είδη χρηματοδότησης και να γίνει μια άσκηση αποτίμησης στο πρόγραμμα Excel. Όπως ανέφερε η Όλγα: «Το Crowdfunding είναι ένα νέο καυτό θέμα στη χρηματοδότηση νεοσύστατων εταιρειών. Για ένα μάθημα αποτίμησης μιας εταιρείας, θέλαμε να δημιουργήσουμε μια περιπτωσιακή μελέτη αποτίμησης η οποία θα εισαγάγει τους φοιτητές και σε αυτή τη νέα μέθοδο χρηματοδότησης για τους επιχειρηματίες.»

Τι είναι το Crowdfunding;

«Το Crowdfunding είναι η χρήση μικρών ποσών κεφαλαίων από ένα μεγάλο αριθμό ατόμων για την χρηματοδότηση ενός νέου επιχειρηματικού εγχειρήματος. Το Crowdfunding αξιοποιεί την εύκολη προσβασιμότητα τεράστιων δικτύων ανθρώπων μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και ιστοσελίδων Crowdfunding ώστε να φέρει σε επαφή επενδυτές και επιχειρηματίες» (Ιστοσελίδα Investopedia). Έτσι, οι εταιρείες ή τα άτομα μπορούν να επιδιώξουν την εξασφάλιση χρημάτων από ένα μεγάλο πλήθος κόσμου, μέσω του Διαδικτύου, υποσχόμενοι σε αντάλλαγμα: 1) αγαθά ή υπηρεσίες (μορφή Crowdfunding που βασίζεται στην ανταμοιβή), 2) μετοχές της εταιρείας, 3) ορισμένες πληρωμές σε μετρητά (μορφή Crowdfunding που βασίζεται στο χρέος, ή Crowdfunding), 4) «να αισθάνεται κάποιος καλά για τον εαυτό του» ή ουσιαστικά τίποτα (είδος Crowdfunding που βασίζεται σε δωρεές). Όσον αφορά στις πλατφόρμες Crowdfunding, οι δύο πιο δημοφιλείς παγκόσμια, είναι οι Indiegogo και Kickstarter.

Η Εμφάνιση και Εξέλιξη του Crowdfunding

Σύμφωνα με μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία από τη Στατιστική για την Crowdfunding Βιομηχανία, την http://crowdexpert.com/crowdfunding-industry-statistics , η συνολική παγκόσμια βιομηχανία Crowdfunding είχε τον εκτιμώμενο όγκο συγκέντρωσης κεφαλαίων ύψους 33 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2015, εκ των οποίων: δάνεια με διομότιμη (peer to peer) επικοινωνία ύψους 25 δισεκατομμυρίων δολαρίων, Crowdfunding από ανταμοιβές και δωρεές ύψους 5,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ενώ το μετοχικό Crowdfunding ήταν 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια. Με άλλα λόγια, από την έναρξή της πριν από δέκα χρόνια, η Crowdfunding έχει αναπτυχθεί σε μια τεράστια βιομηχανία. Αυτό οφείλεται, εξ ολοκλήρου στο γεγονός ότι η Crowdfunding έχει πολλαπλά πλεονεκτήματα, σε σχέση με άλλες μορφές χρηματοδότησης που είναι διαθέσιμες για τις νεοσύστατες επιχειρήσεις.

Κατ’ αρχάς, η στήριξη στο Crowdfunding μπορεί να συμβάλει στη δημιουργία της αναγνωσιμότητας της μάρκας της εταιρείας. Οι επενδυτές γίνονται πελάτες και πρεσβευτές της εμπορικής μάρκας για την εταιρεία, καθώς μαθαίνουν περισσότερα για την ποιότητα των προϊόντων της. Με άλλα λόγια, η Crowdfunding δεν αφορά μόνο την εξασφάλιση χρηματοδότησης, αλλά και την παρότρυνση αυτών των επενδυτών να γίνουν πρεσβευτές για την εταιρεία. Το δεύτερο πλεονέκτημα είναι ότι η άντληση μετοχικών κεφαλαίων συνεπάγεται ότι η εταιρεία δεν θα χρειαστεί να προβαίνει σε επιπρόσθετες ενδιάμεσες πληρωμές, όπως είναι οι πληρωμές τόκων. Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι ότι η εταιρεία είναι σε θέση να προσελκύσει παθητικούς επενδυτές που είναι πρόθυμοι να διατηρήσουν τις μετοχές τους για τουλάχιστον τέσσερα χρόνια, όπως είναι οι κανόνες στο Βέλγιο. Στο Βέλγιο, το μερίδιο που μπορεί να συγκεντρώσει κάθε ένας από τους επενδυτές στη νεοσύστατη εταιρεία, δεν μπορεί να υπερβεί το 30%. Συνεπάγεται, ότι κανένας αλλοδαπός δεν μπορεί να αναλάβει τον έλεγχο της εταιρείας. Εξάλλου, πολύ συχνά, καθίσταται δυνατή η απόκτηση δανείου από θεσμικό επενδυτή, όταν το Crowdfunding βελτιώσει τη μετοχική βάση της εταιρείας (και τον συντελεστή φερεγγυότητας). Επίσης, το γεγονός ότι η εταιρεία μπορεί για ακόμα μια φορά να πείσει άλλους ανθρώπους να επενδύσουν χρήματα και να αγοράσουν τα προϊόντα της μπορεί να δημιουργήσει επιπλέον επικύρωση στην αγορά, γεγονός που μπορεί να αυξήσει την εμπιστοσύνη άλλων επενδυτών προς τη βιωσιμότητα της εταιρείας και στα προϊόντα της. Έτσι, οι πλείστοι μπορούν να παρέχουν αξιόπιστες μαρτυρίες ότι υπάρχει αγορά για τα προϊόντα της εταιρείας. Το τελευταίο πλεονέκτημα είναι ότι αποτελεί μια καλή εναλλακτική λύση όταν είναι δύσκολο για την εταιρεία να λάβει τραπεζικό δάνειο, και αυτό συμβαίνει συνήθως όταν μια νεοσύστατη εταιρεία δεν βγάζει ακόμα κέρδη. Όσον αφορά στην άντληση μετοχικών κεφαλαίων από θεσμικούς επενδυτές ή μέσω του χρηματιστηρίου, αυτό είναι συχνά αδύνατο για μικρές και μη κερδοφόρες νεοσύστατες επιχειρήσεις.

Το Crowdfunding σε Διάφορες Χώρες

Αξίζει να σημειωθεί ότι η χρήση του Crowdfunding σε διάφορες χώρες εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το νομοθετικό πλαίσιο της κάθε χώρας. Τα καλύτερα αποτελέσματα φαίνονται μέχρι στιγμής στο Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο διαθέτει την πιο εξελιγμένη αγορά Crowdfunding στον κόσμο σήμερα, χάρη στο διορατικό τρόπο με τον οποίο οι ρυθμιστικές αρχές ασχολήθηκαν με την αγορά του Crowdfunding.

Με την πάροδο του χρόνου, οι εκστρατείες Crowdfunding έγιναν όλο και πιο δημοφιλείς μεταξύ των επιχειρηματιών στο Βέλγιο, επειδή οι τράπεζες, ως αποτέλεσμα της νέας κανονιστικής ρύθμισης που προέκυψε από την οικονομική κρίση του 2008 και του 2009, δεν ήταν πλέον πρόθυμες να χορηγήσουν δάνεια σε νεοσύστατες εταιρείες. Ταυτόχρονα, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση του Βελγίου προσπάθησε να τονώσει την επιχειρηματικότητα ενθαρρύνοντας το Crowdfunding μέσω διαφόρων φορολογικών πλεονεκτημάτων για τους επενδυτές, στο πλαίσιο του λεγόμενου Φορολογικού Καταφυγίου (Tax Shelter). Από τον Ιούλιο του 2015, το σχέδιο Tax Shelter επέτρεψε στους επενδυτές να μειώσουν το φόρο εισοδήματος που πληρώνουν, όταν επενδύουν στα μετοχικά κεφάλαια νεοσύστατων επιχειρήσεων, είτε απευθείας, είτε μέσω πλατφόρμας Crowdfunding. Περιορίζοντας παράλληλα τους κινδύνους μιας τέτοιας επένδυσης. Με τον τρόπο αυτό, η Crowdfunding έγινε μια ενδιαφέρουσα επιλογή τόσο για τις νεοσύστατες εταιρείες όσο και για τους επενδυτές, υπό την προϋπόθεση ότι η εταιρεία πληρούσε ορισμένους όρους.

Περιπτωσιακές Μελέτες για Γυναίκες στις Επιχειρήσεις

«Ήμασταν ευτυχείς που βρήκαμε αυτή την ενδιαφέρουσα πραγματική ιστορία και έχουμε γράψει αυτή την περιπτωσιακή μελέτη στην οποία ο κύριος πρωταγωνιστής είναι γυναίκα», σχολίασε η Όλγα. «Όπως έδειξαν πρόσφατες έρευνες, οι γυναίκες αντιπροσωπεύουν περίπου το 50% των απόφοιτων σχολών διοίκησης επιχειρήσεων και το 36% είναι κάτοχοι MBA. Ωστόσο, παρά την ισχυρή παρουσία τους στα εκπαιδευτικά προγράμματα διοίκησης, οι γυναίκες απουσιάζουν αισθητά από τις επιχειρηματικές περιπτωσιολογικές μελέτες. Οι περιπτωσιακές μελέτες πληροφορούν τους φοιτητές για τις επιχειρηματικές διαδικασίες, τη λήψη αποφάσεων, τη στρατηγική και ηγεσία και τις διοικητικές προκλήσεις, καθώς προωθούν τη γνώση για το φύλο χωρία αυτό να επιδιώκεται.

Και η Dr Olga Kandinskaia πρόσθεσε: «Θα ήθελα να αδράξω της ευκαιρίας, ώστε να εκφράσω τις ειλικρινείς μου ευχαριστίες προς την Βελγίδα συνάδελφο Dr Nancy Huyghebaert, για αυτή την πολύ ενδιαφέρουσα διεθνή συνεργασία καθώς και τους φοιτητές του προγράμματος, MSc Financial Services, που φοιτούσαν στο CIIM την άνοιξη του 2019, οι οποίοι επέδειξαν ενθουσιασμό στο να δοκιμάσουν μια νέα περιπτωσιακή μελέτη ως μέρος του μαθήματός τους με θέμα την Αποτίμηση Εταιρείας.»

Οι Απόψεις των Φοιτητών

Η Alice Karlson, φοιτήτρια του προγράμματος MSc Financial Services και Διευθύντρια Χρηματοδότησης της εταιρείας 3CX, δήλωσε: «Βρήκα το μάθημα στο θέμα Αποτίμηση Εταιρείας στο CIIM πολύ ενδιαφέρον, χρήσιμο και πρακτικό. Ως μέρος της χρηματοπιστωτικής βιομηχανίας, είναι εξαιρετικά σημαντικό να κατανοήσουμε τις τεχνικές πίσω από την αποτίμηση της εταιρείας, αλλά ακόμα πιο σημαντικό είναι να χρησιμοποιούμε αυτές τις τεχνικές στην πράξη. Ήταν υπέροχο που εργάστηκα σε μια περιπτωσιακή μελέτη για νεοσύστατη επιχείρηση όπως είναι η Sizable. Βρήκα ότι ήταν εύκολο να γίνει ο συσχετισμός και ότι η περίπτωση αυτή, είναι πολύ σχετική με το επιχειρηματικό περιβάλλον που υπάρχει σήμερα».

Η Ραφαέλλα Χατζηκυριάκου, επίσης φοιτήτρια του προγράμματος MSc Financial Services του CIIM και Δικηγόρος στο Δικηγορικό Γραφείο Prountzos & Prountzos LLC / EY Law Cyprus, δήλωσε: «Έχοντας ένα πιο θεωρητικό υπόβαθρο, το μάθημα αποδείχτηκε πολύτιμο καθώς απέκτησα πρακτική γνώση των διαφορετικών μεθόδων αποτίμησης. Χρησιμοποιώντας μια υπαρκτή εταιρεία όπως η Sizable ως πραγματικό παράδειγμα, εφαρμόσαμε στην πράξη όσα μάθαμε μέσα από τη σειρά μαθημάτων, αποκτώντας ταυτόχρονα βαθύτερη κατανόηση των χαρακτηριστικών κάθε μεθόδου αποτίμησης, τους κύριους στόχους, πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Επιπλέον, το μάθημα με βοήθησε να βελτιώσω τις δεξιότητές μου στη χρήση του προγράμματος Microsoft Excel.»

Η Dr Olga Kandinskaia είναι Επίκουρη Καθηγήτρια Χρηματοοικονομικών και Διευθύντρια του Προγράμματος MSc Business Management στο CIIM - Cyprus International Institute of Management olga@ciim.ac.cy

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Δελτίο Τύπου

Υγεία: Τελευταία Ενημέρωση