ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Οι καταναλωτές να διεκδικούν τα δικαιώματα τους, λέει η Υπ. Προστ. Καταναλωτή

Ζητούμενο είναι η δημιουργία αισθήματος ασφάλειας και εμπιστοσύνης στις συναλλαγές

ΚΥΠΕ

Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή με αφορμή της Παγκόσμιας Ημέρας Καταναλωτή, παροτρύνει τους Κύπριους καταναλωτές να γνωρίζουν και να διεκδικούν τα δικαιώματα τους.

Σε ανακοίνωση της αναφέρει ότι η Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή αποτελεί ευκαιρία για την ανάδειξη των δικαιωμάτων των καταναλωτών, τα οποία ωστόσο πρέπει διαρκώς να βρίσκονται στο κέντρο του ενδιαφέροντος.

Ζητούμενο, σημειώνεται, είναι η δημιουργία αισθήματος ασφάλειας και εμπιστοσύνης στις συναλλαγές, ως βάσης για την ανάπτυξη και την τόνωση της οικονομικής δραστηριότητας.

Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, σημειώνει ότι θα συνεχίσει τις προσπάθειές της προς επίτευξη του στόχου αυτού και δεν θα διστάζει να χρησιμοποιεί όλες τις δυνατότητες που της δίνει η νομοθεσία.

Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή παραθέτει κάποια βασικά δικαιώματα, που κάθε καταναλωτής πρέπει να γνωρίζει:

Εγγυήσεις

• Όταν αγοράζετε καινούρια προϊόντα, είτε από κατάστημα είτε ηλεκτρονικά, δικαιούστε, ελάχιστη νόμιμη εγγύηση διάρκειας 2 ετών χωρίς επιπλέον κόστος.
• Εάν το προϊόν που αγοράσατε αποδειχτεί ελαττωματικό ή δεν ταιριάζει στις προδιαγραφές της διαφήμισής του, δικαιούστε δωρεάν επισκευή ή αντικατάσταση των αγαθών και, εάν αυτό δεν είναι δυνατό, μείωση της αξίας των αγαθών ή υπαναχώρηση από τη σύμβαση.

Πληροφορίες που πρέπει να παρέχονται στους καταναλωτές

• Πριν δεσμευτείτε να αγοράσετε ένα προϊόν ή υπηρεσία, ο πωλητής/έμπορος οφείλει να σας παρέχει ορισμένες βασικές πληροφορίες με απλό και κατανοητό τρόπο.
• Μεταξύ άλλων, ο πωλητής/έμπορος οφείλει να σας ενημερώσει για τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος/υπηρεσίας, τη συνολική τιμή, τους όρους πληρωμής και παράδοσης, την προθεσμία παράδοσης, τη διάρκεια της σύμβασης, την πολιτική που εφαρμόζει για την αντιμετώπιση παραπόνων, καθώς και να σας υπενθυμίσει την ύπαρξη νόμιμης εγγύησης.

Αγορές από το διαδίκτυο ή εκτός καταστήματος

• Αν αγοράσετε ένα προϊόν εξ αποστάσεως (πχ. από το διαδίκτυο) ή εκτός καταστήματος (πχ. πωλήσεις πόρτα-πόρτα), έχετε δικαίωμα υπαναχώρησης εντός 14 ημερών. Μπορείτε να ακυρώσετε την παραγγελία σας για οποιονδήποτε λόγο εντός αυτού του χρονικού διαστήματος - έστω κι αν αλλάξατε γνώμη.
• Αντίθετα, αν αγοράσετε προϊόντα από κατάστημα, βάσει της ευρωπαϊκής νομοθεσίας δεν έχετε νόμιμο δικαίωμα να επιστρέψετε τα προϊόντα. Ωστόσο, πολλά καταστήματα παρέχουν οικειοθελώς στους καταναλωτές το δικαίωμα επιστροφής ή αλλαγής προϊόντων εντός συγκεκριμένης προθεσμίας. Ζητήστε να ενημερωθείτε για την πολιτική επιστροφών που εφαρμόζει το κάθε κατάστημα.

Διαφημίσεις και αθέμιτες εμπορικές πρακτικές

• Η νομοθεσία απαγορεύει τις παραπλανητικές και επιθετικές εμπορικές πρακτικές και σας προστατεύει από αυτές. Έχετε δικαίωμα σε αξιόπιστες διαφημίσεις και ακριβείς πληροφορίες.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Κύπρος: Τελευταία Ενημέρωση