ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Α. Μιχαηλίδου: Στόχος μας η καθολική εφαρμογή του Ολοήμερου Σχολείου

Η Υπουργός Παιδείας είπε πως είναι γνωστή η σημασία και η αξία του Ολοήμερου Σχολείου τόσο για την παιδεία όσο και για την κοινωνία γενικότερα

ΚΥΠΕ

Η σταδιακή επέκταση στη βάση κριτηρίων του θεσμού του Ολοήμερου Σχολείου έχει στόχο την καθολική εφαρμογή του στη δημοτική εκπαίδευση και την πιλοτική εφαρμογή του στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ανέφερε το βράδυ της Δευτέρας η Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας Αθηνά Μιχαηλίδου.

Σε χαιρετισμό της σε Ημερίδα της Ομοσπονδίας Συνδέσμων Γονέων Δημοτικής Εκπαίδευσης Λάρνακας με θέμα «Ολοήμερα Σχολεία, Προκλήσεις και Προοπτικές», που πραγματοποιήθηκε στη Λάρνακα η Δρ. Μιχαηλίδου είπε πως είναι γνωστή η σημασία και η αξία του Ολοήμερου Σχολείου τόσο για την παιδεία όσο και για την κοινωνία ευρύτερα.

«Ιδιαίτερα για τη πατρίδα μας, αφού, από τη μια, δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να επεκτείνουν τον ωφέλιμο χρόνο τους και να αναπτύξουν περαιτέρω τις δυνατότητές τους σε ένα παιδαγωγικό περιβάλλον και, αφετέρου, προσφέρει στους/στις εργαζόμενους και εργαζόμενες γονείς και κηδεμόνες τις απαραίτητες διευκολύνσεις, μέσω της δημιουργικής ενασχόλησης των παιδιών τους κατά τη διάρκεια της εργασίας τους», επεσήμανε.

Η λειτουργία των Ολοήμερων Σχολείων, συνέχισε, είναι ένα πρόγραμμα που προέκυψε από τις  ανάγκες της κοινωνίας και του σύγχρονου τρόπου ζωής. «Ο θεσμός αυτός ξεκίνησε τη σχολική χρονιά 1999-2000 πιλοτικά, σε μόλις εννέα Δημοτικά σχολεία και σήμερα το Υπουργείο Παιδείας λειτουργεί 220 ολοήμερα σχολεία,140 δημοτικά, 72 νηπιαγωγεία και 8 ειδικά σχολεία, στα οποία φοιτούν πέραν των 7 χιλιάδων παιδιών», είπε και σημείωσε πως «είναι εμφανές ότι οι αυξανόμενες ανάγκες της κοινωνίας, οδηγούν στη συνεχή επέκταση του θεσμού».

Όπως είπε η Δρ. Μιχαηλίδου, «το Προαιρετικό Ολοήμερο Σχολείο είναι από τα μεγαλύτερα προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας ως προς τον προϋπολογισμό του, με τις προσδοκίες μας για τα αναμενόμενα αποτελέσματα να είναι ανάλογες». Η λειτουργία ενός Προαιρετικού Ολοήμερου Σχολείου περιλαμβάνει τη σίτιση των παιδιών, την ολοκλήρωση της κατ’ οίκον εργασίας τους, μαθήματα αγγλικών, καθώς και άλλων μαθημάτων ενδιαφέροντος όπως Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές, Τέχνη, Θεατρική Αγωγή, Χορός και Μουσική.

Στοχεύουμε, συνέχισε, «στον εμπλουτισμό αυτών των θεμάτων, αφού η ενασχόληση με αυτές τις δημιουργικές δραστηριότητες είναι μια επιπλέον ευκαιρία για τα παιδιά να αναπτύξουν τις κλίσεις και τα ταλέντα τους, να περάσουν ποιοτικό χρόνο με τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές τους και  παράλληλα να νιώθουν χαρούμενα και δημιουργικά κατά την παραμονή τους στο σχολείο».

Μία εκ των βασικών επιδιώξεων του Υπουργείου Παιδείας είναι η δημιουργία συνθηκών στα Ολοήμερα Σχολεία, ώστε τα παιδιά που συμμετέχουν να βιώνουν ένα άνετο, δημιουργικό και οργανωμένο περιβάλλον μάθησης, τόνισε.

Αφού ανέφερε ότι λόγω της προηγούμενης της επαγγελματικής πορείας, συμμετείχε στην επιστημονική αξιολόγηση του θεσμού του Ολοήμερου Σχολείου, η Υπουργός είπε ότι τα αποτελέσματα και οι διαπιστώσεις της αξιολόγησης αυτής είναι ακόμα έγκυρα και αφορούν προϋποθέσεις που συνάδουν και με το Πρόγραμμα Διακυβέρνησης του Προέδρου της Δημοκρατίας.

Συγκεκριμένα είπε «το Ολοήμερο Σχολείο δεν πρέπει να είναι ξεκομμένο από το πρωινό σχολείο, τόσο σε παιδαγωγικό όσο και σε διοικητικό επίπεδο, χρειάζεται άμεσα Αναλυτικό Πρόγραμμα για τα μαθήματα και τις δράσεις του Ολοήμερου Σχολείου, επιβάλλεται διοικητική στήριξη, έλεγχος και αξιολόγηση του Ολοήμερου Σχολείου και επίσης επιβάλλονται ενημερωμένοι και επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί, όπως και αρκετά άλλα, για τα οποία είμαστε έτοιμοι να εργαστούμε».

Στον χαιρετισμό της η Υπουργός Παιδείας είπε ακόμα ότι το Προαιρετικό Ολοήμερο Σχολείο, είναι ένας θεσμός που στα 23 χρόνια λειτουργίας του, ωρίμασε και ενισχύθηκε σημαντικά. Σε αυτό το χρονικό σημείο διαμορφώνεται μια νέα προοπτική, είπε και σημείωσε πως «πέραν της αλλαγής στη μορφή εργοδότησης των εκπαιδευτικών, λαμβάνοντας υπόψη την τελευταία αξιολόγηση που έγινε, μπορούμε να προχωρήσουμε σε καινοτομίες και βελτιώσεις, ώστε να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις και να εμπλουτίσουμε το πρόγραμμα με βάση τις νέες εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανάγκες».

Ανέφερε επίσης ότι «η σταδιακή επέκταση στη βάση κριτηρίων του θεσμού του Ολοήμερου Σχολείου, με στόχο την καθολική εφαρμογή του στη δημοτική εκπαίδευση και την πιλοτική εφαρμογή του στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αποτελεί και έναν από τους βασικούς στόχους του προγράμματος διακυβέρνησης του Προέδρου της Δημοκρατίας».

Ταυτόχρονα συνεχάρη την Ομοσπονδία Συνδέσμων Γονέων των Δημοτικών Σχολείων Λάρνακας, για τη διοργάνωση της ημερίδας και υπογράμμισε «τη γενικότερη σημαντική συνεισφορά των Συνδέσμων Γονέων στη στήριξη του θεσμού, ιδιαίτερα στο μέρος του προγράμματος που αφορά τη σίτιση των μαθητών/ριών, αφού αναλαμβάνουν την προμήθεια του φαγητού, σύμφωνα με το εγκεκριμένο σιτηρέσιο».

Όπως είπε η Υπουργός Παιδείας «οι αλλαγές που προσδοκούμε για ένα επιτυχημένο Ολοήμερο Σχολείο, τόσο το Υπουργείο όσο και οι γονείς και κηδεμόνες των παιδιών, θα έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας όταν εφαρμοστούν με την εποικοδομητική μας συνεργασία». Το Υπουργείο επαναρχίζει τον διάλογο με την κοινωνία και όλους τους εταίρους που εμπλέκονται στην εκπαίδευση των παιδιών, «ώστε να επιτύχουμε τις απαραίτητες βελτιώσεις σε όλους τους τομείς» κατέληξε.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση