ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Τετράμηνα και εμμονές στην κόντρα ΑΚΕΛ και Υπ. Παιδείας

Το ΑΚΕΛ «δείχνει είτε να μην παρακολουθεί γεγονότα και εξελίξεις είτε να θέλει να τα αγνοεί», σημειώνει ο υπουργός Παιδείας

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Σε δηλώσεις προέβη ο Επικεφαλής του Γραφείου Παιδείας του ΑΚΕΛ, Χρίστος Χριστοφίδης σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία, μέσα από την οποία κατηγορεί το Υπουργείο Παιδείας για την «ανετοιμότητα του να λειτουργήσει αποτελεσματικά στα νέα δεδομένα που δημιούργησε ο κορωνοϊός».

Σύμφωνα με τον κ. Χριστοφίδη, τα χαρακτηριστικά που επικρατούν σήμερα, όχι μόνο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, αλλά και για τους ίδιους τους γονείς, είναι η «αβεβαιότητα, η απουσία συνολικού σχεδιασμού και τα μη επαρκή μέσα για την ομαλή διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας».

Σε γραπτή απάντηση του προς το ΑΚΕΛ, ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας κ. Πρόδρομος Προδρόμου, υπογράμμισε ότι με την τοποθέτηση του αυτή τον ΑΚΕΛ, «δείχνει είτε να μην παρακολουθεί γεγονότα και εξελίξεις είτε να θέλει να τα αγνοεί».

Ο υπουργός παρέθεσε επισημάνσεις σχετικά με γεγονότα και δεδομένα, τα οποία, σύμφωνα με τον ίδιο, το ΑΚΕΛ μέσω της τοποθέτησής του, «παραβλέπει». Ο κ. Προδρόμου ταυτόχρονα διερωτήθηκε «τι είναι εκείνο που προβάλλει γενικότερα για την εκπαίδευση το ΑΚΕΛ;», σημειώνοντας ότι τη «συνεχώς και μονότονα επαναλαμβανόμενη πρόταση» του ΑΚΕΛ για “όχι αξιολόγηση-λιγότερη ύλη/μάθηση”».

Παράλληλα, υπογράμμισε ότι το κόμμα της αντιπολίτευσης «καλό θα ήταν να αντιληφθεί», ότι «η αντίθεση του στην αξιολόγηση, όπως και η καταδίκη του σχολείου να μη διδάσκει όσα χρειάζονται, χάριν του “συνεχώς λιγότερα”, είναι ουσιαστικά το αντίθετο εκείνων που κατά τα άλλα διακηρύσσει».

Τέλος, ο υπουργός κάλεσε το ΑΚΕΛ να σταματήσει να προσπαθεί να «παρεμποδίσει την ομαλή λειτουργία του δημόσιου σχολείου», με την συνεχή δημιουργία ζητημάτων «εκ του μη όντος», και την καλλιέργεια ενός «εντελώς επίπλαστου και αχρείαστου διλήμματος» σχετικά με το θέμα των εξετάσεων ανά τετράμηνο.

Αναλυτικά οι δηλώσεις του Επικεφαλής του Γραφείου Παιδείας του ΑΚΕΛ

Βρισκόμαστε 10 μήνες μετά την εμφάνιση της πανδημίας στον τόπο μας και το Υπουργείο Παιδείας παρουσιάζεται ακόμη ανέτοιμο να λειτουργήσει αποτελεσματικά στα νέα δεδομένα που δημιούργησε ο κορωνοϊός. Τα χαρακτηριστικά που επικρατούν σήμερα για χιλιάδες μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς είναι η αβεβαιότητα, η απουσία συνολικού σχεδιασμού και τα μη επαρκή μέσα για την ομαλή διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Πιο συγκεκριμένα:

• τα σχολεία μας δεν έχουν όλα αναβαθμισμένο διαδίκτυο και ακόμη και αυτά που έχουν τις κατάλληλες ταχύτητες έχουν προβληματικά δίκτυα
• οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές στα σχολεία μας είναι παλαιάς τεχνολογίας και δεν μπορούν να υποστηρίξουν την εξ αποστάσεως διδασκαλία
• δέκα μήνες μετά συνεχίζουν να υπάρχουν παιδιά χωρίς πρόσβαση στην τεχνολογία και κατ’ επέκταση δεν μπορούν να συμμετέχουν στην εξ αποστάσεως διδασκαλία
• η ανεξήγητη επιμονή του Υπουργείου Παιδείας όλο το προηγούμενο διάστημα στη διεξαγωγή των εξετάσεων ανά τετράμηνο βρίσκεται εκ των πραγμάτων μπροστά σε αδιέξοδο. Αυτή η ανεξήγητη επιμονή εντείνει το αίσθημα της αβεβαιότητας και της έλλειψης προγραμματισμού,
• λύσεις όπως η εκπαιδευτική τηλεόραση δεν πρόκειται να αποδώσουν τα αναμενόμενα όσο καλά προετοιμασμένες και εάν είναι, αφού αποτελούν ξεπερασμένες μεθόδους
• για ακόμη μια φορά η συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας εναπόκειται στη θέληση, την ευσυνειδησία και την αγάπη των εκπαιδευτικών μας. Η απουσία συγκεκριμένων οδηγιών και ενός οργανωμένου πλάνου λειτουργίας είναι περισσότερο από εμφανής
• σε ότι αφορά στην ειδική ενιαία εκπαίδευση θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι τα παιδιά μας θα μπορέσουν να συνεχίσουν τις θεραπείες τους σε αντίθεση με ότι έγινε στο παρελθόν.
Μπροστά σε αυτή τη δύσκολη όπως διαμορφώνεται κατάσταση καλούμε το Υπουργείο Παιδείας έστω και την υστάτη να προβεί σε εκείνα τα μέτρα και στο σχεδιασμό που χρειάζεται για να επιλυθούν τα προβλήματα και να συνεχιστεί όσο καλύτερα γίνεται η εκπαιδευτική διαδικασία.

Η απάντηση του Υπουργού Παιδείας, κ. Πρόδρομου Προδρόμου στο ΑΚΕΛ

Με χθεσινή δήλωση, το ΑΚΕΛ δείχνει είτε να μην παρακολουθεί γεγονότα και εξελίξεις είτε να θέλει να τα αγνοεί. Γι’ αυτό πρέπει να προχωρήσουμε σε κάποιες επισημάνσεις σχετικά με γεγονότα και δεδομένα, τα οποία με την τοποθέτησή του παραβλέπει.

1. Αν ήθελε, το ΑΚΕΛ θα μπορούσε να λάβει υπόψη, όπως είναι δημόσια γνωστό, ότι πριν την έναρξη αυτής της σχολικής χρονιάς το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΠΑΝ) έλαβε πρόνοια και έχει έλθει σε συμφωνία με τον τηλεπικοινωνιακό πάροχο των σχολείων, δηλαδή την ΑΤΗΚ και αυτή αναβαθμίζει τη σύνδεση όλων των σχολείων στο Διαδίκτυο και ενισχύει σε συνεργασία με τις σχολικές εφορείες, όπου χρειάζεται, την εσωτερική δικτύωση. Για τον σκοπό αυτό διατέθηκε ποσό που ξεπερνά το μισό εκατομμύριο. Οι σχετικές εργασίες έχουν ολοκληρωθεί σε όλο το εύρος της Μέσης Εκπαίδευσης και στα περισσότερα δημοτικά σχολεία. Σε κάποιες λίγες περιπτώσεις που συναντώνται ανυπέρβλητα τεχνικά προβλήματα, γίνονται προσπάθειες για να δοθούν λύσεις. Στο προηγούμενο χρονικό διάστημα τα αποτελέσματα φάνηκαν στην πράξη, αφού λύκεια και τεχνικές σχολές λειτούργησαν με εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

2. Από την προηγούμενη σχολική χρονιά και συνεχίζοντας και φέτος, το ΥΠΠΑΝ έχει θέσει στη διάθεση των σχολείων μεγάλο αριθμό ηλεκτρονικών συσκευών και πακέτων σύνδεσης στο Διαδίκτυο, προκειμένου να εξοπλισθούν παιδιά που δεν διαθέτουν τα μέσα. Συνολικά διατίθενται αυτή τη στιγμή στα σχολεία συσκευές που αντιστοιχούν σε περίπου 12% του συνόλου των μαθητών/τριών. Επομένως διερωτάται κανείς αν σε οποιαδήποτε στιγμή, κάποια άλλη κυβέρνηση είχε θέσει στη διάθεση των μαθητών/τριών και των οικογενειών τους τέτοια κάλυψη. Αφού όμως μόνιμα επικρίνει, θα ήταν ενδιαφέρον αν το ΑΚΕΛ μπορούσε να μας πληροφορήσει τι έκανε για τον εξοπλισμό των σχολείων, όπως και των οικογενειών σε ηλεκτρονικά μέσα και αν τυχόν διατέθηκαν δωρεάν συσκευές σε μαθητές/μαθήτριες όταν εκείνο άσκησε διακυβέρνηση.

3. Όσο αφορά στον εξοπλισμό των ίδιων των σχολείων, το ΥΠΠΑΝ μερίμνησε και εφαρμόζεται συγκεκριμένος σχεδιασμός για αναβάθμιση, εκεί όπου χρειάζεται, και για κάλυψη των πρόσθετων αναγκών που φάνηκαν με την ευκαιρία της έκτακτης κατάστασης που αντιμετωπίζουμε. Κάτι όμως που παρεμποδίζει την υλοποίηση αυτού του σχεδιασμού και δυσκολεύει τα σχολεία μας είναι αποφάσεις στις οποίες συνέβαλε και το ΑΚΕΛ καταψηφίζοντας τον Προϋπολογισμό. Διότι η παραλαβή πέραν των δυο χιλιάδων ηλεκτρονικών υπολογιστών που θα γινόταν ακριβώς αυτές τις μέρες, δεν μπορεί πλέον να γίνει με «δωδεκατημόρια», όπως δυστυχώς κάποιοι αποφάσισαν ότι θα λειτουργεί το κράτος σε συνθήκες πανδημίας. Γι’ αυτό τον λόγο η παραλαβή έχει ανασταλεί και κάποια σχολεία μας θα δυσκολευτούν μέσα στο επόμενο διάστημα. Θα έπρεπε να λάβουν υπόψη αυτά τα αποτελέσματα πολιτικών τους προτού επικρίνουν άλλους.

4. Για την ομαλή στελέχωση και τη λειτουργία των σχολείων, το ΥΠΠΑΝ σε συνεργασία και με την πολύτιμη συμβολή της Επιτροπής Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας, πρώτον, ολοκλήρωσε τη στελέχωση νωρίτερα από κάθε άλλη φορά και, δεύτερο, ανταποκρίνεται στην τεράστια πίεση για αντικαταστάσεις εξαιτίας των συνθηκών της πανδημίας. Περισσότερες από τρεις χιλιάδες αντικαταστάσεις έχουν ήδη γίνει μέχρι τώρα, σε ποσοστό που αντιστοιχεί περίπου σε 25% των εκπαιδευτικών, πράγμα που δεν συνέβη ποτέ προηγουμένως.

5. Είναι πραγματικά εντυπωσιακό το ότι ένα κόμμα όπως το ΑΚΕΛ αποκαλεί «ανεξήγητη επιμονή» το ότι το Υπουργείο Παιδείας εφαρμόζει τη νομοθεσία και τους Κανονισμούς για την αξιολόγηση στα σχολεία. Οι υφιστάμενοι κανονισμοί προβλέπουν αξιολόγηση, έστω και αν το ΑΚΕΛ διαφωνεί. Ανεξήγητη επιμονή είναι η συνεχιζόμενη και κατ’ εμμονή αντίδρασή τους. Αντιδρούν παρά το ότι η Βουλή κατ’ επανάληψη έχει συζητήσει και νομοθετήσει γι’ αυτό το ζήτημα. Πρόσφατα μάλιστα, με την έναρξη της σχολικής χρονιάς η Βουλή ενέκρινε και βελτιώσεις στους Κανονισμούς, μετά από εισηγήσεις που έκαναν οι εκπαιδευτικοί και οι οργανωμένοι γονείς. Ανεξήγητη δεν είναι η προσπάθεια του Υπουργείου να λειτουργήσουν τα σχολεία σύμφωνα με τους Κανονισμούς. Ανεξήγητη είναι η επιμονή του ΑΚΕΛ να πολεμά την αξιολόγηση στα σχολεία και με ιδεοληπτικά κίνητρα να προσπαθεί να παρεμποδίσει την εφαρμογή αποφάσεων και κανονισμών που εγκρίθηκαν δημοκρατικά από τη Βουλή.

Τι είναι εκείνο που προβάλλει γενικότερα για την εκπαίδευση το ΑΚΕΛ; Η συνεχώς και μονότονα επαναλαμβανόμενη πρόταση τους είναι «όχι αξιολόγηση-λιγότερη ύλη/μάθηση». Θα πρέπει όμως να προσέξουμε τη διάδοση τέτοιων αντιλήψεων. Διότι η νοοτροπία που δεν θέλει αξιολόγηση της εκπαίδευσης και προκρίνει ως «βολική» λύση τη συνεχώς μικρότερη προσπάθεια και τη «λιγότερη ύλη», στην πραγματικότητα αντιστρατεύεται το δημόσιο σχολείο.

Καλό θα ήταν να αντιληφθεί το ΑΚΕΛ ότι η αντίθεση του στην αξιολόγηση, όπως και η καταδίκη του σχολείου να μη διδάσκει όσα χρειάζονται, χάριν του «συνεχώς λιγότερα», είναι ουσιαστικά το αντίθετο εκείνων που κατά τα άλλα διακηρύσσει. Αν εφαρμοστούν τέτοιες αντιλήψεις, θα οδηγήσουν σε υποβιβασμό και απαξίωση του δημόσιου σχολείου και όσοι μπορούν και έχουν τα μέσα θα αναζητούν αλλού την απαραίτητη εκπαίδευση. Θα καταφεύγουν εκεί όπου θα παρέχεται εκπαίδευση σε όλο το ενδεικνυόμενο εύρος και θα αξιολογείται για να υπάρχει η βεβαιότητα ότι αποδίδει και βελτιώνει τους νέους και τις προοπτικές τους.

Προτού το ΑΚΕΛ, ελαφρά τη καρδία, ισχυρίζεται ότι «οι εξετάσεις ανά τετράμηνο βρίσκονται σε αδιέξοδο», θα έπρεπε να συλλογιστεί ότι με αυτό τον τρόπο λειτουργούν πλείστα σχολικά συστήματα και όλα τα πανεπιστήμια. Ενώ παραμένει ακατανόητο γιατί το ΑΚΕΛ πιστεύει ότι θα ήταν επωφελές να δίνουμε στους μαθητές και τις μαθήτριες μια μόνο ευκαιρία να αξιολογηθούν, εφ’ όλης της ύλης, στο τέλος της χρονιάς.

Καλούμε το ΑΚΕΛ να σταματήσει να προσπαθεί να παρεμποδίσει την ομαλή λειτουργία του δημόσιου σχολείου δημιουργώντας συνεχώς ζητήματα εκ του μη όντος και καλλιεργώντας ένα εντελώς επίπλαστο και αχρείαστο δίλημμα μεταξύ «εξετάσεων ανά τετράμηνο», τις οποίες αντιστρατεύεται και «εξετάσεων ανά οκτάμηνο» τις οποίες δείχνει να προτιμά, χωρίς καμία λογική εξήγηση.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση