ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Ψάχνουν λύσεις για τις χαμηλές επιδόσεις στις παγκύπριες εξετάσεις

Δημήτρης Χανδριώτης και Δημήτρης Ταλιαδώρος, υπεραμύνονται του θεσμού των τετραμήνων

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Ο προβληματισμός για τα αποτελέσματα των Παγκυπρίων Εξετάσεων, συνεχίζεται με τους αρμοδίους να ψάχνουν τις λύσεις. Επ’ αυτού του θέματος, φιλοξενήθηκε στην ραδιοφωνική συχνότητα του Τρίτου Προγράμματος του ΡΙΚ, ο Προϊστάμενος της Υπηρεσίας Εξετάσεων του Υπουργείου Παιδείας, κ .Δημήτρης Χανδριώτης.

Προβληματισμός και ψυχραιμία για τα αποτελέσματα 

Χαρακτηριστικά ανέφερε πως «πρέπει οπωσδήποτε να βελτιώσουμε τα πράγματα και να μην παραδεκτούμε ήττα». Ως προς αυτό, επέλεξε να εστιάσει στον τρόπο και την ισχύουσα φιλοσοφία των Παγκυπρίων Εξετάσεων, ως το μεγαλύτερο εμπόδιο της παρούσας κατάστασης. Παρέπεμψε δε στην προτεινόμενη από το Υπουργείο νομοθεσία, που στόχο έχει να διαχωρίσει τις Παγκύπριες Εξετάσεις σε απολυτήριες και πρόσβασης. Οι όποιες αλλαγές και τα πρώτα βελτιωτικά αποτελέσματα, πρέπει κατά τον ίδιο να αναμένονται από του χρόνου. «Αυτό δεν εφαρμόστηκε γιατί δόθηκε αναβολή από τη Βουλή για τα τετράμηνα για την πρώτη και δευτέρα Λυκείου, με σκοπό να εναρμονιστούν όλα αυτά, και ένας χρόνος για το διαχωρισμό των Παγκυπριων Εξετάσεων να εφαρμοστεί τον Μάϊο του 2021.

Για το ζήτημα των τετραμήνων, ο κ.Χανδριώτης υποστήριξε εκ νέου τους σχεδιασμούς του Υπουργείου, τονίζοντας πως η νέα αυτή ρύθμιση θα αποβεί πρός όφελος των ίδιων των μαθητών. «Με τα τετράμηνα θα έχουμε διαμορφωτική αξιολόγηση και θα εμπλακεί στη μαθησιακή δραστηριότητα από το πρώτο τετράμηνο, γνωρίζοντας ξεκάθαρα την αξιολόγηση που θα τύχει. Συνολικά για όλο το έτος, το 40% θα αφορά τις γραπτές εξετάσεις, και το 60% τον προφορικό λόγο».

Σχετικά με τα αποκαρδιωτικά αποτελέσματα στο μάθημα των Νέων Ελληνικών, ο κ. Χανδριώτης επισήμανε πως «Το θέμα είναι η αξιοποίηση αυτών των διδακτικών ωρών με ένα διαφορετικό τρόπο. Όλα αυτά που πρέπει να γίνουν άμεσα, δηλαδή οι εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης μαθητών και καθηγητών». Προχώρησε ακόμη και ένα βήμα παραπάνω αναφέροντας πως «αρχές του Ιούλη θα γίνει ενημέρωση από το Υπουργείο σε σχέση με την αξιολόγηση τόσο των εκπαιδευτικών, όσο και του εκπαιδευτικού έργου».

Δημήτρης Ταλιαδώρος: Μεγάλη ευθύνη φέρουν και οι μαθητές μας

Φιλοξενούμενος επίσης στην πρωινή συχνότητα του Τρίτου Προγράμματος του ΡΙΚ βρέθηκε σήμερα και Δημήτρης Ταλιαδώρος, τέως Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ και εκ των πλέον καταρτισμένων στον τομέα της Παιδείας.  Ο κ.Ταλιαδώρος εξ’αφορμής και των τελευταίων αποτελεσμάτων των Παγκυπρίων εξετάσεων, που κατέδειξαν τη γύμνια του εκπαιδευτικού μας συστήματος, παρουσιάστηκε ιδιαίτερα ανήσυχος για τις πρόσφατες εξελίξεις.

Ερωτηθείς συγκεκριμένα για πιθανές αιτίες του «ναυαγίου» στην εξέταση των Ελληνικών, ο κ.Ταλιαδώρος δεν απέφυγε να καταδείξει τους ίδιους τους μαθητές ως υπευθύνους. «Μεγάλη ευθύνη φέρουν και οι μαθητές μας. Παρατηρούμε κάθε χρόνο να βγαίνουν από τις εξετάσεις και να λένε όπως και φέτος πολύ ευχαριστημένοι. Αυτό υποδηλώνει πως δεν αντιλαμβάνονται τι γράφουν ,και πρέπει να δούμε τι πρέπει να γίνει». Για να συνεχίσει λέγοντας πως οι όποιες πρωτοβουλίες ανελήφθησαν ήδη εδώ και τέσσερα χρόνια από την Πολιτεία, δεν δύναται να αποδώσουν καρπούς ενόσω δεν υπάρχει η σωστή κουλτούρα περί εξετάσεων.

Ερωτηθείς για την αύξηση των ωρών διδασκαλίας και το κατά  πόσο αυτές από μόνες του θα λειτουργήσουν ευεργετικά προς το ζητούμενο, ο κ.Ταλιαδώρος τόνισε πως ένα τέτοιο μέτρο από μόνο του δεν μπορεί να αποτελέσει πανάκεια. «Το θέμα να δούμε πως θα τις αξιοποιήσουμε. Είναι η υποδομή. Δυστυχώς τα παιδιά μας δεν διαβάζουν λογοτεχνία, δεν καλλιεργούν τη γλωσσική τους επάρκεια. Πρέπει και το σπίτι και οι γονείς από μικρή ηλικία να τα μάθουμε να διαβάζουν. Δυστυχώς δημιουργήσαμε μια κουλτούρα να αποστρεφόμαστε το διάβασμα».

Για το επίμαχο θέμα των τετραμήνων, ζήτημα που έχει διχάσει την εκπαιδευτική κοινότητα  της Κύπρου μέχρι και σήμερα, ο κ. Ταλιαδώρος επεσήμανε πως θεωρητικά ως μέτρο, έχει τη δυνατότητα να επιφέρει θετικά αποτελέσματα μακροπρόθεσμα, καθώς θα απαγκιστρώσει τους μαθητές από τη στείρα αντίληψη περί μελέτης μόνο στα διαγωνίσματα. «Νομίζω μπορεί να μάθουμε τα παιδιά μας πως αποδίδουν στην εξέταση. Σκοπός δεν είναι να καταπιέσουμε τα παιδιά, αλλά η εξέταση είναι μια κουλτούρα  που μπορεί να καλλιεργηθεί. Στόχος είναι να αποφορτίσουν  την πίεση των πολλαπλών διαγωνισμάτων που γίνονται, γιατί τα παιδιά δεν διαβάζουν σε καθημερινή βάση». Για να συνεχίσει σημειώνοντας πως «Η προσπάθεια εφαρμογής αυτών των τετραμήνων είναι να αποφορτιστεί το σχολικό πρόγραμμα από αυτά τα σχολικά διαγωνίσματα και όλο αυτό το εύρος των μαθημάτων».

Πέραν των τετραμήνων, ο κ.Ταλιαδώρος αναφέρθηκε και σε ένα άλλο μέτρο που δυνητικά θα αποδώσει καρπούς, και δεν είναι άλλο από τον καταμερισμό των εξετάσεων ανά εξάμηνα. Κατά τον ίδιο, είναι πολύ διαφορετικό για έναν μαθητή να πρέπει να προετοιμαστεί για εξέταση επί της μισής διδακτέας ύλης, και πολύ διαφορετικό για ολόκληρη. «Μια ύλη που ξεκινά το Σεπτέμβριο μέχρι το Μάϊο. Επιμερίζεται η εξεταστέα ύλη, οι 100 σελίδες που έχουν στην Ιστορία, θα εξετάζονται τις πρώτα 50 σελίδες το Δεκέμβριο, και οι άλλες 50 τον Μάϊο- Ιούνιο».

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση