ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Επιφυλάσσεται για περισσότερα η ΠΣΕΜ

Η ΟΕΛΜΕΚ κατέληξε στις εισηγήσεις που θα υποβάλει στον Υπ. Παιδείας, ενώ οι γονείς ανησυχούν

Πέραν των τρεισήμισι χιλιάδων μαθητών έφτασαν από όλες σχεδόν τις πόλεις και επαρχίες της Κύπρου, το πρωί της Πέμπτης 16/01, ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα της ΠΣΕΜ για πορεία και συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το Προεδρικό Μέγαρο. Ο λόγος της κινητοποίησής τους ήταν η απαίτησή τους, διά του συνδικαλιστικού οργάνου τους, της ΠΣΕΜ, για κατάργηση των εξετάσεων τετραμήνων. Το τι μέλλει γενέσθαι φαίνεται ότι θα ξεκαθαρίσει στο προσεχές διάστημα, καθώς οι μαθητές αναμένουν τις αντιδράσεις εκ μέρους της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας, ενώ επιφυλάσσονται για περαιτέρω μέτρα αντίδρασης, σε περίπτωση που δεν διαπιστώσουν ότι γίνονται κινήσεις για ικανοποίηση του αιτήματός τους. Την ίδια ώρα, η ΟΕΛΜΕΚ συνέταξε την λίστα των εισηγήσεών της προς τον Υπουργό και περιμένει την συνάντηση, ενώ ανησυχίες εκφράζονται από τους γονείς για τις συνέπειες στα παιδιά τους.

Στην ομιλία του, ο Πρόεδρος της ΠΣΕΜ, Γιάννης Λαπήθιος, ανέφερε ότι η κινητοποίηση των μαθητών στέλνει το ξεκάθαρο μήνυμα ότι επιθυμούν ένα σχολείο που θα παρέχει ολόπλευρη μόρφωση και δεν θα αποτελεί εξεταστικό κέντρο. Ταυτόχρονα, τόνισε ότι η επιθυμία των μαθητών δεν είναι η επιστροφή στο προηγούμενο σύστημα αξιολόγησης, αλλά την διενέργεια 90λεπτων διαγωνισμάτων, τα οποία θα γίνονται ενδοσχολικά (όχι κεντρικά) και χωρίς εξεταστική περίοδο. Ο Πρόεδρος της ΠΣΕΜ, μιλώντας στην «Κ», δεν παρέλειψε να ξεκαθαρίσει την θέση της Επιτροπής, ότι, δηλαδή, τάσσεται υπέρ της αξιολόγησης ανά τετράμηνο, αλλά χωρίς τις εξετάσεις και με πραγματική μείωση της ύλης. Σε σχέση με το αίτημά τους για ενδοσχολικά διαγωνίσματα, ο Γιάννης Λαπήθιος εξήγησε ότι αυτό προκύπτει από το γεγονός ότι το κάθε σχολείο έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες, για τον λόγο αυτό ενδεχομένως οι εκπαιδευτικοί ή/και οι μαθητές σε ένα σχολείο να μην είναι έτοιμοι για εξέταση την ίδια χρονική περίοδο με τους συναδέλφους τους σε άλλο σχολείο.

Στην συνέχεια, ο Πρόεδρος της ΠΣΕΜ κληθείς να σχολιάσει την προσέλευση των μαθητών στην εκδήλωση διαμαρτυρίας, ανέφερε ότι μέχρι και μία ώρα πριν από το καθορισμένο τους ραντεβού στην Λευκωσία, ο ίδιος διαπίστωσε μεγάλο ενθουσιασμό από τους μαθητές, ενώ έκανε και λόγο για επιτυχία. Ερωτηθείς για τα επόμενα βήματα, είπε ότι η ΠΣΕΜ θα περιμένει την αντίδραση της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας. Σε περίπτωση που δεν γίνουν κινήσεις προς την κατεύθυνση της ικανοποίησης του αιτήματός τους, την κατάργηση, δηλαδή, των εξετάσεων ανά τετράμηνο, οι αντιδράσεις των μαθητών θα ενταθούν. Ερωτηθείς αν έχουν συζητηθεί κάποια συγκεκριμένα μέτρα, ο Γιάννης Λαπήθιος απάντησε ότι αυτά θα αποφασιστούν στο προσεχές μέλλον, αφού φαίνεται ότι υπάρχει μαζικότητα και οι μαθητές είναι συνειδητοποιημένοι. Επίσης, είπε, στην απόφασή τους θα προσμετρήσει και η ικανοποίηση ή μη των μαθητών από τις βαθμολογίες τους, οι οποίες αναμένονται περί τα τέλη Ιανουαρίου.

Εισηγήσεις από ΟΕΛΜΕΚ

Παράλληλα με την πορεία διαμαρτυρίας των μαθητών, το συνδικαλιστικό όργανο των καθηγητών της μέσης εκπαίδευσης πραγματοποίησε την δική του συνεδρία, για την διαμόρφωση των θέσεων και των εισηγήσεών του προς τον Υπουργό Παιδείας, για την βελτίωση της αξιολόγησης ανά τετράμηνο. Πηγές από την ΟΕΛΜΕΚ ανέφεραν στην «Κ» ότι οι προβληματισμοί για τον νέο τρόπο αξιολόγησης των μαθητών διατηρούνται, αν και εντός της οργάνωσης υπάρχουν και οι αντίθετες απόψεις. Την Πέμπτη, ωστόσο, κατά την συνεδρία, οριστικοποιήθηκαν οι εισηγήσεις των καθηγητών, που θα υποβληθούν στον Υπουργό Παιδείας, κατά την συνάντηση που θα έχουν, ενδεχομένως και εντός της ερχόμενης βδομάδας.

Η ΟΕΛΜΕΚ κατέληξε σε πέντε εισηγήσεις, οι οποίες πιστεύεται ότι θα επιλύσουν σημαντικά προβλήματα τα οποία παρουσιάστηκαν κατά το πρώτο τετράμηνο. Συγκεκριμένα:

1. Οι εξετάσεις των τετραμήνων να πραγματοποιούνται μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων
2. Οι εξετάσεις να πραγματοποιούνται με κλειστά τα σχολεία
3. Να γίνει αυστηρός έλεγχος της ύλης, ώστε να ανταποκρίνεται στο χρονικό πλαίσιο του διδακτικού χρόνου (να μην είναι δυσανάλογη)
4. Οι μαθητές να μην πρέπει να αξιολογούνται επί ολόκληρης της διδακτέας ύλης του τετραμήνου, ώστε να ελαχιστοποιείται το άγχος για τους ίδιους και τους εκπαιδευτικούς, ως προς τον χρόνο κάλυψής της.
5. Να καταργηθεί η 20λεπτη γραπτή αξιολόγηση στα μη εξεταζόμενα μαθήματα, ενώ στα εξεταζόμενα να είναι προαιρετική, κατά την κρίση του εκπαιδευτικού.

Οι απουσίες και το Υπουργείο

Κι ενώ μαθητές και εκπαιδευτικοί τηρούν την δική τους στάση έναντι των εξετάσεων ανά τετράμηνο, η ανησυχία αρχίζει να πλανάται πάνω από τα κεφάλια των γονέων, σε σχέση με το θέμα των αδικαιολόγητων απουσιών. Οι ίδιοι οι μαθητές έχουν επίγνωση των επιπτώσεων εις βάρος τους την Πέμπτη 16/01, ενώ φαίνεται ότι γνωρίζουν ότι θα υποστούν τις ίδιες συνέπειες και στο μέλλον, αν αποφασίσουν να εντείνουν τα μέτρα διαμαρτυρίας τους. Όπως πληροφορείται η «Κ», ήδη υπήρξαν κάποιες αντιδράσεις από γονείς για την συμμετοχή των παιδιών τους στην συγκέντρωση διαμαρτυρίας και αφορούσαν τις αδικαιολόγητες απουσίες εις βάρος τους. Η ανησυχία μεγαλώνει, καθώς η ΠΣΕΜ εξετάζει περαιτέρω δυναμικές κινητοποιήσεις στο προσεχές μέλλον, αν δεν εισακουστούν τα αιτήματά της.

Όπως πληροφορούμαστε, ωστόσο, το Υπουργείο Παιδείας δεν προσβλέπει σε βαρύτερες «ποινές» κατά των μαθητών και εξακολουθεί να ζητά να προσέλθουν στον διάλογο, με στόχο την επίλυση των προβλημάτων τα οποία αναγνωρίζεται ότι παρουσιάστηκαν κατά το πρώτο τετράμηνο. Εξάλλου, για τον ίδιο τον Υπουργό Παιδείας, πρώτιστο μέλημα είναι η αξιολόγηση του πρώτου σκέλους των τετραμήνων και οι επαφές με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, από τα οποία θα λάβει εισηγήσεις για βελτιωτικά μέτρα. Η πρόθεση αυτή του Υπουργείου, παρά τις όποιες αντιδράσεις, χαιρετίζεται από την πλειοψηφία των εμπλεκομένων.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση