ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Η διαδικασία για τους μαθητές της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

Ποια είναι τα βήματα που πρέπει να ακολουθούνται

Του Αντρέα Γιωργαλλά

Του Αντρέα Γιωργαλλά

Αντιδράσεις έχουν προκληθεί στο άκουσμα της είδησης ότι δύο μαθητές της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης έχουν μείνει ανεξεταστέοι αφού κλήθηκαν να συμπληρώσουν το ίδιο γραπτό, με τον ίδιο βαθμό δυσκολίας με τους υπόλοιπους μαθητές. Η πρώτη περίπτωση σχετίζεται με 13χρονη μαθήτρια με σύνδρομο Down που «κόπηκε» στα μαθηματικά και η δεύτερη αφόρα μαθητή με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ) σε γυμνάσιο της Λευκωσίας που έμεινε ανεξεταστέος σε τρία μαθήματα. 

Το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού ήδη έχει ενημερωθεί για τα δύο περιστατικά και όπως δήλωσε ο αρμόδιος υπουργός θα γίνουν οι απαραίτητες έρευνες. Σχετικά με την 13χρονη ο κύριος Χαμπιαούρης είπε «ότι έχουν δοθεί οδηγίες να επισκεφθούν το σχολείο και την οικογένεια εκπαιδευτικοί ψυχολόγοι, αρμόδιοι λειτουργοί, επιθεωρητές, ο επαρχιακός επιθεωρητής, η αναπληρώτρια διευθύντρια Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης και άλλοι, για να μπορέσουμε να δούμε πως μπορούμε να διαχειριστούμε την περίπτωση και να νιώσει το παιδί ευτυχισμένο». Όσον αφορά την δεύτερη περίπτωση το υπουργείο με ανακοίνωση του, κάλεσε τον καθηγητικό σύλλογο να εξαντλήσει όλη του την επιείκεια στην αντεξέταση Ιουνίου.

Η διαδικασία που πρέπει να τηρείται σε τέτοιες περιπτώσεις

Σε συνομιλία μας με δασκάλα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης μας αναφέρθηκε ότι υπάρχει μια σειρά διαδικασιών που γίνονται από τα σχολεία Μέσης και Δημοτικής εκπαίδευσης, ώστε οι μαθητές να μπορούν να παρακαθίσουν σε εξετάσεις χωρίς να αντιμετωπίσουν προβλήματα. Συγκεκριμένα στην έκτη τάξη του δημοτικού οι μαθητές παρακολουθούνται από ψυχολόγο και στην συνέχεια επαναξιολογούνται από τον δάσκαλο της ειδικής εκπαίδευσης και τον δάσκαλο της τάξης τους. Αυτή η αξιολόγηση πηγαίνει στα γυμνάσια ώστε οι καθηγητές να έχουν ολοκληρωμένη εικόνα για τον κάθε μαθητή και να μπορούν διαχειριστούν την κάθε υπόθεση ξεχωριστά. Όπως μας έχει αναφερθεί είναι δικαίωμα των μαθητών που έχουν μαθησιακές δυσκολίες ή σύνδρομα να δέχονται κάποιες διευκολύνσεις κατά την ώρα της εξέτασης.

Για παράδειγμα δικαιούνται να συμπληρώσουν διαφοροποιημένο δοκίμιο το οποίο θα είναι κατανοητό αναλόγως με την περίπτωση. Επίσης μπορούν να έχουν μέντορα-καθηγητή, κάποιον δηλαδή που θα τους καθοδηγεί την ώρα που συμπληρώνουν το γραπτό. Σε περίπτωση που αυτό δεν είναι εφικτό οι μαθητές δικαιούνται να έχουν επεξηγήσεις από τον υπεύθυνο καθηγητή επί του δοκιμίου . Μπορούν ακόμα να έχουν περισσότερο χρόνο για τη λύση του δοκιμίου ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις που παραβλέπονται και τα ορθογραφικά λάθη.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Αντρέα Γιωργαλλά

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση