ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Κ. Νικηφόρου: Αντεπιτίθεται σε τρία μέτωπα στην ΟΕΛΜΕΚ

Ο νόμος για τα τετράμηνα, οι κανονισμοί λειτουργίας των σχολείων και οι «μυστικές» συναντήσεις στη Λεμεσό

Του Μιχάλη Παναγιώτου

Το τελευταίο διάστημα στο χώρο της δημόσιας Παιδείας κυριαρχούν οι προστριβές, οι αλληλοκατηγορίες και τα «παιχνίδια» επίρριψης ευθυνών για τα όσα τεκταίνονται τους τελευταίους μήνες. Από τα κεντρικά πρόσωπα όλο αυτό το διάστημα και ο πρόεδρος των Οργανωμένων Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης Κυριάκος Νικηφόρου, ο οποίος μέσα από μια δημοσιογραφική διάσκεψη τη Δευτέρα (30/09) επιχείρησε να δώσει τη δική του εκδοχή για όλα όσα του προσάπτει η ΟΕΛΜΕΚ για παρεμβάσεις στις μεταθέσεις εκπαιδευτικών και συμπαιγνία με το Υπουργείο Παιδείας σε θέματα μεταρρυθμίσεων.

Ο κ. Νικηφόρου επιχείρησε μέσα από τρείς θεματικούς άξονες να υπεραμυνθεί των ενεργειών του, αλλά και να επιρρίψει ευθύνες για την όλη κατάσταση στην οργάνωση των καθηγητών, ειδικότερα σε ότι έχει να κάνει με τα τετράμηνα.

Ο νόμος των τετραμήνων

Ο κ. Νικηφόρου προέβη αρχικά σε μια ιστορική αναδρομή που ξεκινά από το 2016, θέλοντας να καταδείξει ποίοι ήταν αυτοί που διαμόρφωσαν το Νόμο για την Αξιολόγηση του Μαθητή, και κυρίως ποίοι άλλαξαν τη στάση τους αργότερα. «Η πρόταση για τις εξετάσεις ανά τετράμηνο κατατέθηκε από το Υπουργείο Παιδείας το καλοκαίρι του 2016» σημείωσε αρχικά ο κ. Νικηφόρου για να συνεχίσει λέγοντας «ότι η ΟΕΛΜΕΚ, που συμμετείχε στην Επιτροπή, συμφώνησε με την πρόταση ως τέθηκε από το Υπουργείο Παιδείας. Επίσης η ΟΕΛΜΕΚ με αποφάσεις του ΚΔΣ και ΠΣΓΑ συμφώνησε με τις Εξετάσεις 4μήνων» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Σε ένα άλλο σημείο της τοποθέτησης του για το συγκεκριμένο κεφάλαιο, ο πρόεδρος των γονέων Μέσης Εκπαίδευσης τόνισε ότι «οι Γονείς ζήτησαν αναβολή της παρουσίασης του νόμου στη Βουλή για 3 μήνες ούτως ώστε να διεξαχθεί διάλογος και να μπουν οι ασφαλιστικές δικλείδες που ζητούσαν οι γονείς. Ανάμεσα σε αυτές και η καθολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και η αξιολόγηση τους. Η ΟΕΛΜΕΚ συνέχισε να στηρίζει την Πρόταση». Η στάση της ΟΕΛΜΕΚ άλλαξε κατά τον κ. Νικηφόρου τον Φεβρουάριο του 2018, όταν η οργάνωση είχε αλλάξει ηγεσία.

Οι «μυστικές» συναντήσεις

Ξεχωριστό κεφάλαιο στη διάσκεψη αποτέλεσαν και οι όχι και τόσο μυστικές συναντήσεις πλέον σε ξενοδοχεία της Λεμεσού, σε μια προσπάθεια να γεφυρωθεί το χάσμα και να συναποφασιστεί από όλους το νέο Σύστημα Αξιολόγησης, ειδικότερα σε ότι αφορά τα τετράμηνα. «Τον Ιούλιο 2019, ο βουλευτής κος Πανίκος Λεωνίδου, καταθέτει ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας (Κ.Ε.Π.) πρόταση για την Αξιολόγηση του Μαθητή. Η πρόταση ως επί το πλείστον συμφωνούσε με την πρόταση της ΟΕΛΜΕΚ» σημείωσε ο κ. Νικηφόρου σε μια προσπάθεια να καταδείξει πως η σημερινή αρνητική στάση της οργάνωσης φέρει σημεία αντίφασης, για να προχωρήσει στις αποκαλύψεις για τις «μυστικές» συναντήσεις λίγες μέρες πριν την Ολομέλεια της Βουλής.

«Το Σάββατο, στο ξενοδοχείο Πεύκος, συναντήθηκαν οι κύριοι Πανίκος Λεωνίδου, Κυριάκος Νικηφόρου, Κώστας Χατζησάββας, Κωνσταντίνος Κωνσταντόπουλος, Ανδρέας Ιωσήφ. Στην πορεία καλέστηκε και ο Υπουργός Παιδείας για συζήτηση κάποιων προνοιών. Στη συζήτηση με τον Υπουργό δεν συμμετείχαν οι κ. Χατζησάββας και Κωνσταντόπουλος».

» Την Κυριακή συναντήθηκαν στο ξενοδοχείο Κούριο οι κ. Πανίκος Λεωνίδου, Κυριάκος Νικηφόρου, Κώστας Χατζησάββας, Κωνσταντίνος Κωνσταντόπουλος και Γιάννος Σωκράτους. Αφού συζητήθηκε και αποφασίστηκε ότι το νέο πλαίσιο είναι αποδεκτό από όλους, Κυριάκος Νικηφόρου και Πανίκος Λεωνίδου επικοινώνησαν με τον Υπουργό. Ο Υπουργός αποδέχτηκε το νέο πλαίσιο», ανέφερε χαρακτηριστικά για να σημειώσει με νόημα πως «δυστυχώς όμως η Εκπαιδευτική Οργάνωση υπαναχώρησε αμέσως μετά την ψήφιση του Νόμου και αθέτησε την συμφωνία, με τα γνωστά συνεπακόλουθα».

Κανονισμοί Λειτουργίας Σχολείων

Ένα άλλο σημαντικό κεφάλαιο έχει να κάνει με τους Κανονισμούς λειτουργίας των δημοσίων σχολείων. Η επιτροπή που δημιούργησε το Υπουργείο με τη συμμετοχή όλων των αρμοδίων φορέων για επικαιροποίηση των κανονισμών δεν έχει καταλήξει ακόμη και μετά την έναρξη της σχολική χρονιάς σε μια συνολική απόφαση. Και για αυτή την εξέλιξη ο κ. Νικηφόρου στρέφει τα πυρά του στην ΟΕΛΜΕΚ, μιας και κατά τον ίδιο «, η νέα ηγεσία αμφισβήτησε τις αποφάσεις σε κάποια από αυτά και ζήτησε να επαναληφθεί η συζήτηση για τα θέματα που διαφωνεί. Αυτό δημιούργησε εντάσεις στην Επιτροπή και καθυστερεί τη λήψη αποφάσεων και συνεπώς την έκδοση των αναγκαίων εγκυκλίων».

Χαρακτηριστικό παράδειγμα κατά τον κ. Νικηφόρου το ζήτημα των κινητών τηλεφώνων στα σχολεία. «Η προηγούμενη ηγεσία της Οργάνωσης ζήτησε από την Επιτροπή όπως εφαρμοστεί πλήρη απαγόρευση της χρήσης εντός των σχολικών μονάδων. Η εισήγηση της Οργάνωσης εγκρίθηκε από την Επιτροπή με μόνους διαφωνούντες του μαθητές» ήταν η αρχική του τοποθέτηση, λέγοντας εν συνεχεία πως «η νέα ηγεσία όμως έφερε νέα πρόταση για απαγόρευση της χρήσης και μεταφοράς των κινητών μόνο στην τάξη». Σημείωσε παράλληλα πως όταν οι Γονείς αντέδρασαν για αυτή τη στάση η νέα ηγεσία της ΟΕΛΜΕΚ αρνήθηκε πως υπήρξε θέση τους η πλήρη απαγόρευση και αμφισβήτησαν την τοποθέτηση περί του αντιθέτου, τόσο του Προέδρου μας όσο και του προέδρου της Επιτροπής» ήταν η χαρακτηριστική του επισήμανση.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση