ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Προβολή ομοφοβικού βίντεο: Υπερβολικές θεωρούν τις αντιδράσεις γονείς και θεολόγοι

Υποστηρίζουν ότι ο εκπαιδευτικός έχει το δικαίωμα να προβάλει στην τάξη υλικό το οποίο θα βοηθήσει στη διεξαγωγή εποικοδομητικού διαλόγου

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Υπερβολικές θεωρούν τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν από την προβολή ομοφοβικού βίντεο σε τελειόφοιτους μαθητές κατά τη διάρκεια των θρησκευτικών σε Λύκειο της Λευκωσίας, οι γονείς Μέσης Εκπαίδευσης και οι θεολόγοι της ΟΕΛΜΕΚ. Υπενθυμίζεται ότι το βίντεο που προβλήθηκε στους μαθητές φέρει τον τίτλο «ο Μητροπολίτης Μεσογαίας Νικόλαος αποδομεί μέσα σε 3 λεπτά την ομοφυλοφιλία». Ο Μητροπολίτης αναφέρει μεταξύ άλλων ότι «για να γίνει ψυχοσωματική ένωση πρέπει να είναι συμπληρωματικοί οι άνθρωποι. Όχι ίδιοι. Δεν ενώνονται δύο άνδρες μαζί, ούτε δύο γυναίκες. Συμπληρωματικοί ανατομικά είναι ένας άνδρας και μια γυναίκα».

Το βίντεο

Μιλώντας στον «ΣΠΟΡ FM 95.0» και την εκπομπή «ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΕΙΔΗΣΕΩΝ», ο Πρόεδρος της Συνομοσπονδίας Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης, Λοΐζος Κωνσταντίνου, υποστήριξε ότι η επιλογή της εκπαιδευτικού να προβάλει ένα τέτοιο βίντεο δεν ήταν και η πιο εύστοχη, ωστόσο η φασαρία η οποία εκτυλίχθηκε ήταν υπερβολική. Ο εκπαιδευτικός, εξήγησε, έχει τη δυνατότητα να προβάλει και να παρουσιάσει υλικό για να βοηθήσει κάποια συζήτηση μέσα στην τάξη. «Ήταν καθαρά δική της πρωτοβουλία να συνδέσει το βίντεο με το μάθημα, ωστόσο δεν ταυτίζεται επί των κεφαλαίων που θα έπρεπε να διδάξει και δεν είναι η γραμμή του Υπουργείου», πρόσθεσε. Τόνισε ότι οι μαθητές της Γ’ Λυκείου είναι ώριμοι, δικαιούνται να διαφωνήσουν και να διεξαχθεί ένας γόνιμος διάλογος. Την ίδια ώρα εξέφρασε τη θέση ότι δεν υπήρχε σκόπιμη επιβολή θέσεων εκ μέρους της εκπαιδευτικού.

Από την πλευρά του ο Γενικός Γραμματέας των Θεολόγων της ΟΕΛΜΕΚ, Γιάννης Αντωνιάδης, ανέφερε στην «ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΕΙΔΗΣΕΩΝ» ότι ένας εκπαιδευτικός δικαιούται να προβάλει μέσα στο μάθημα του οτιδήποτε κρίνει ότι μπορεί να προκαλέσει εποικοδομητικό διάλογο και να δημιουργήσει απορίες στους μαθητές. Είπε ότι δεν θεωρεί πως το βίντεο προσβάλλει οποιονδήποτε και ότι ο τρόπος που παρουσιάστηκε το θέμα παρέσυρε την εκπαιδευτικό και τους μαθητές στον «κανιβαλισμό των social media». Το μάθημα των θρησκευτικών, σημείωσε, έχει στόχο να αναπτύξουν οι μαθητές τις ανάλογες δεξιότητες ζωής «οι οποίες είναι και ψυχοσωματικές». Όταν γίνεται μια καταγγελία, τόνισε, δεν σημαίνει ότι είναι και βάσιμη.

Ακούστε τις δηλώσεις των δύο από το 25ο λεπτό μέχρι και το 48ο. 

Διέταξε έρευνα το Υπουργείο Παιδείας

Υπενθυμίζεται ότι το περιστατικό είδε το φως της δημοσιότητας όταν η ανεξάρτητη βουλεύτρια Αλεξάνδρα Ατταλίδου έθιξε το θέμα ενώπιον της χθεσινής συνεδρίας της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, όπου συζητείτο η στρατηγική για την ισότητα των φύλων. Σύμφωνα με όσα δήλωσε χθες στην «Κ», η κα Ατταλίδου ενημερώθηκε για το περιστατικό από δυσαρεστημένο γονέα αλλά και μέσα από ανάρτηση που κυκλοφορεί στην πλατφόρμα «Χ», από τις 26 Ιανουαρίου. Στην Επιτροπή η κα Ατταλίδου απηύθυνε ερώτηση προς το Υπουργείο για το αν η ύλη των μαθημάτων περιλαμβάνει την προβολή τέτοιων βίντεο, λαμβάνοντας αρνητική απάντηση. Μάλιστα, το Υπουργείο Παιδείας διέταξε έρευνα προκειμένου να διευκρινιστεί τι ακριβώς ισχύει.

Επιστολή Μυλωνά - Σαββίδη σε Αθηνά Μιχαηλίδου

Πάντως ο σάλος ο οποίος προκλήθηκε γύρω από το θέμα έφερε την αντίδραση του Προέδρου της Επιτροπής Παιδείας και βουλευτή του ΔΗΚΟ, Παύλου Μυλωνά, ο οποίος απέστειλε επιστολή στην Υπουργό Παιδείας, αναφέροντας ότι «θεωρεί φασιστική την ενέργεια της Αλεξάνδρας Ατταλίδου και ταυτόχρονα δείκτη αδυναμίας από μέρους σας να αντιμετωπίσετε τέτοια φαινόμενα απαγόρευσης μετάδοσης ιδεών στα σχολεία μας με σεμνό και μετριοπαθή τρόπο». Στην επιστολή του σημειώνει ότι «με τον ίδιο τρόπο που τα παιδιά της τρίτης λυκείου ή γενικότερα αυτών των ηλικιών ενημερώνονται για τις θέσεις του ΛΟΑΤΚΙ κινήματος και άλλων, πρέπει να αφεθεί στην κρίση των παιδιών αυτών η κριτική σκέψη». Προσθέτει ότι η «επιστημονική κοινότητα δεν μπορεί να φιμωθεί ούτε βεβαίως και η δημοκρατική αρχή της ελευθερίας έκφρασης, ενημέρωσης και εκπαίδευσης των παιδιών μας, αναλόγως του ποιοι φωνασκούν ή απειλούν επανειλημμένα για συγκεκριμένα θέματα».

Την επιστολή του κ. Μυλωνά σχολίασε η κα Ατταλίδου με ανάρτησή της στην πλατφόρμα «Χ», κάνοντας λόγο για ανεπίτρεπτη άγνοια από τον Πρόεδρο της Επιτροπής Παιδείας για το τι εστί φασισμός. «Ο φασισμός πηγάζει από το μίσος και στοχεύει πάντα τους ευάλωτους», τόνισε. 

Πάντως, ερωτηθείς από την «Κ» αν θα προχωρήσει σε οποιαδήποτε περεταίρω βήματα μετά την επιστολή στην Υπουργό Παιδείας, ο κ. Μυλωνάς είπε ότι δεν θα δώσει συνέχεια στο θέμα. «Επιμένουμε στις θέσεις μας, δεν χρειάζεται να κάνουμε θόρυβο», τόνισε. Σημείωσε ότι συνεργάστηκε πολλές φορές με την κα Ατταλίδου αλλά διαφωνεί με τον τρόπο που ανέδειξε το ζήτημα, χαρακτηρίζοντας απαράδεκτα τα φαινόμενα κανιβαλισμού. Από την πλευρά της η κα Ατταλίδου αναμένει τα αποτελέσματα της έρευνας του Υπουργείου Παιδείας. Σημειώνεται ότι επιστολή στην Αθηνά Μιχαηλίδου έστειλε και ο Αντιπρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας, Χρύσανθος Σαββίδης, αναφέροντας ότι «στις μέρες μας οτιδήποτε αντιβαίνει τις απόψεις της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας να χαρακτηρίζεται αμέσως “ομοφοβικό”. Όπως ο σεξουαλικός προσανατολισμός είναι αναφαίρετο δικαίωμα του καθενός, έτσι θα πρέπει να είναι και η ελευθερία της έκφρασης των ιδεών. Γι ‘αυτό και θεωρώ επιεικώς απαράδεκτο και αντιδημοκρατικό να “φιμώνεται” ένας εκπαιδευτικός και να μην μπορεί ελεύθερα να ασκήσει το λειτούργημά του». 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση