ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Προδρόμου για μαθητές Ειδικής Εκπαίδευσης: Λυπάμαι που γίνεται αυτή η συζήτηση

«Υπάρχει ένα βασικό δεδομένο, το οποίο φαίνεται ότι ξεχνάμε», ανέφερε ο υπουργός Παιδείας

ΚΥΠΕ

Το μεγαλύτερο μέρος των εκπαιδευτικών έχει εργαστεί ευσυνείδητα και έχουν κάποιοι κατακτήσει δυνατότητες που δεν υπήρχαν προηγουμένως, είπε ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Πρόδρομος Προδρόμου, προσθέτοντας ότι οι εκπαιδευτικοί είναι αυτές τις μέρες μέσα στα σχολεία και καλούνται να υποστηρίξουν τα παιδιά για το υπόλοιπο χρονικό διάστημα, να σχεδιάσουν την επόμενη χρονιά.

Ο Υπουργός Παιδείας επισκέφτηκε το πρωί της Παρασκευής το Γυμνάσιο Ακρόπολης, στη Λευκωσία, και σε δηλώσεις του μετά το πέρας της επίσκεψης, είπε ότι στις 24 του μηνός ξεκινούν οι τρεις πρώτες πτήσεις προς Ελλάδα μεταφέροντας φοιτητές. «Είναι η δεύτερη μέρα σήμερα για τα Γυμνάσια και για τα Δημοτικά. Βεβαίως, για τα παιδιά που είναι σήμερα εδώ είναι η πρώτη μέρα», πρόσθεσε και σημείωσε ότι είναι με ικανοποίηση που διαπιστώνουν ότι τα σχολεία είναι οργανωμένα και έτοιμα.

«Και για αυτό θέλω να υπογραμμίσω και την δουλειά που έχουν κάνει οι Διευθύντριες, οι Διευθυντές με τη συνεργασία βέβαια των εκπαιδευτικών, αλλά ιδιαίτερα και το βοηθητικό προσωπικό. Οι προσπάθειες που γίνονται αυτό τον καιρό για τον καθαρισμό των σχολείων είναι πραγματικά αξιοθαύμαστες. Ευχαριστούμε τις εργαζόμενες, κυρίως γυναίκες είναι, γιατί κάνουν πολλαπλάσιο έργο για να ανταποκριθούν σε αυτές τις συνθήκες όπου η απολύμανση είναι το άλφα και το ωμέγα», συμπλήρωσε. Όπως είπε ο κ. Προδρόμου, τα παιδιά είναι στις τάξεις, παρακολουθούν τα μαθήματα τους.

«Διαπιστώνουμε ότι είναι με ευχαρίστηση που βρέθηκαν ξανά στο σχολείο και θα το επαναλάβω ότι αυτές τις ημέρες εκτός από το να καλύψουμε ένα μέρος της απώλειας διδακτικού χρόνου, εξίσου, αν όχι μεγαλύτερη σημασία, έχει το ότι στο σχολείο δίνεται ένα μάθημα υπεύθυνης κοινωνικής συμπεριφοράς, υγειονομικής προφύλαξης, είναι κάτι που μας χρειάζεται, όλο το επόμενο διάστημα, όχι μόνο στο σχολείο. Τα παιδιά, με την εμπειρία της συνεύρεσης με την ομάδα των συμμαθητών/ριών, των εκπαιδευτικών τους, μέσα σε μια ομάδα μαθαίνουν τους βασικούς κανόνες αποστάσεων, υγιεινής προστασίας. Ελπίζουμε, λοιπόν, ότι συνεχίζοντας έτσι και ως κοινωνία και ως χώρα, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε αυτή την εμπειρία των τελευταίων εβδομάδων και τον Σεπτέμβριο να είμαστε πλήρως προετοιμασμένοι. Τα σχολεία νομίζω ότι περνούν αυτές τις εξετάσεις με πολύ καλό βαθμό», πρόσθεσε.

Σε ερώτηση ότι ούτε σήμερα επέστρεψαν οι μαθητές που φοιτούν στην Ειδική Εκπαίδευση και αν προκύπτει κάτι νεότερο, ο κ. Προδρόμου είπε ότι «λυπάμαι που γίνεται αυτή η συζήτηση, γιατί υπάρχει ένα βασικό δεδομένο, το οποίο φαίνεται ότι ξεχνάμε».

«Βασικός κανόνας μέσα στα σχολεία και οπωσδήποτε για τη συμπεριφορά μας είναι οι αποστάσεις δύο μέτρων. Το ξέρουν και οι γονείς, ότι τα περισσότερα από αυτά τα παιδιά δεν είναι δυνατόν να μπουν μέσα στο σχολείο και να τηρηθούν αυτοί οι κανόνες. Θα κινδύνευαν και τα ίδια τα παιδιά και οι συνοδοί, οι βοηθοί και το εκπαιδευτικό προσωπικό και είναι κάτι το οποίο κανένας δε μας επέτρεπε να το κάνουμε αστόχαστα. Θα πρέπει να εξεταστούν οι περιπτώσεις. Δεν είναι δουλειά των στελεχών του Υπουργείου Παιδείας. Έχουμε στην Επιτροπή που έχει γίνει, ειδικούς γιατρούς, οι οποίοι μπορούν να συμβουλεύσουν τι πρέπει να γίνει για το κάθε παιδί», συμπλήρωσε.

Όπως ανέφερε ο κ. Προδρόμου, έχουμε καθήκον να εξασφαλίσουμε το δικαίωμα στην εκπαίδευση των παιδιών αυτών που φοιτούν στις Ειδικές Μονάδες, γιατί βεβαίως όλα τα παιδιά έχουν δικαίωμα να είναι στο σχολείο και είναι υποχρέωση μας να τα έχουμε στο σχολείο, αλλά έχουμε εξίσου ιερή υποχρέωση την προστασία της υγείας τους.

«Άρα, λοιπόν, θα πρέπει ψύχραιμα να δούμε πώς θα χειριστούμε αυτό το ζήτημα, γιατί σχολείο δεν εξαντλείται στο μήνα Μάιο και μερικές ημέρες του Ιουνίου. Το τι θα πρέπει να αποφασιστεί τώρα, θα πρέπει να μας προετοιμάζει και για το τι θα κάνουμε ενδεχομένως με την επανέναρξη της σχολικής χρονιάς. Άρα, λοιπόν, ας συνεργαστούν οι γονείς, οι κηδεμόνες, οι θεράποντες ιατροί με την Ειδική Επιτροπή. Σε πολλές περιπτώσεις οι αποφάσεις και οι προφυλάξεις θα είναι εύκολες. Σε άλλες περιπτώσεις θα χρειαστεί να μας υποδείξουν τι πρέπει να γίνει. Εκεί, όπου χρειάζονται πρόσθετα μέτρα προφύλαξης, υγειονομικής προστασίας, θα τα πάρουμε», σημείωσε.

Ο Υπουργός Παιδείας είπε ότι το προηγούμενο διάστημα «έχουμε λάβει υπόψιν και τους γονείς , που αγωνιούσαν και επικοινώνησαν μαζί μας, αλλά ακόμα και οργανωμένα σύνολα, συνδικαλιστική οργάνωση, η οποία απευθύνθηκε στο Υπουργείο Παιδείας, η ΠΕΟ συγκεκριμένα, ζητώντας να αποφύγουμε το να θέσουμε σε κίνδυνο τους συνοδούς που είναι με αυτά τα παιδιά και συγκεκριμένα, μας ανέφεραν ότι με βάση τις ανάγκες που έχουν αυτά τα παιδιά μέσα στο σχολείο, ανάγκες παιδιών που δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τον εαυτό τους ήθελαν να μάθουν τι θα γίνει με τους εργαζόμενους».

«Άρα λοιπόν ψύχραιμα πρέπει να δούμε όλες τις διαστάσεις. Δεν είναι ώρα ούτε για διαμαρτυρίες ούτε για μονομέρειες, πρέπει να δούμε σφαιρικά και για το καλό των παιδιών και για την λειτουργία των σχολείων και βεβαίως να δούμε με ποιο τρόπο εξασφαλίζουμε την φοίτηση τους. Το να τα βάλουμε σήμερα ή χτες μέσα στα σχολεία αδιακρίτως, πρώτα απ΄ όλα θα θέταμε σε κίνδυνο τα ίδια τα παιδιά αυτά», πρόσθεσε.

Σε ερώτηση αν θα επιστρέψουν τα παιδιά αυτά πίσω στις σχολικές μονάδες, ο κ. Προδρόμου είπε ότι αποφασίσει η Επιτροπή. «Μπορεί και αύριο ακόμα. Αναλόγως των περιπτώσεων. Δεν είναι κάτι αυτό το οποίο είναι θέμα πολιτικής απόφασης ή γραφειοκρατικής διάκρισης. Θα πρέπει υπεύθυνα μια Επιτροπή, που αποτελείται από γιατρούς να συμβουλεύσει τι θα γίνει», ανέφερε.

Απαντώντας σε ερώτηση για την τεχνολογία και τον εξοπλισμό, ο κ. Προδρόμου είπε ότι εάν το εκπαιδευτικό προσωπικό ήταν το Μάρτιο στα σχολεία για να γίνει αυτό που γίνεται τώρα, τέλος Μαΐου, ήδη θα είχαμε διορθώσει πολλά πράγματα.

«Δυστυχώς, τότε επέμεναν οι εκπαιδευτικοί και το αποδεχτήκαμε ότι έπρεπε να πάμε αμέσως στο σπίτι. Εάν από τότε, όπως πρέπει να γίνεται, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, βασικά με έδρα το σχολείο είχαμε λειτουργήσει, θα είχαν διαπιστωθεί και οι ανάγκες και θα είχαμε ήδη τρέξει για δύο - τρεις μήνες να κάνουμε τις βελτιώσεις που χρειάζονται», πρόσθεσε. Όπως είπε, δεν πειράζει και τώρα ακόμα θα πρέπει να καταγραφεί η κατάσταση.

«Το να λέμε ότι σε κάποια σχολεία λείπουν οι Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές ή θέλει ενίσχυση το διαδίκτυο, αυτό έπρεπε να το πούμε και πέρσι και πρόπερσι και πριν τρία χρόνια. Το διαπιστώνουμε τώρα. Θα πρέπει ενόψει και των αναγκών που πιθανώς να υπάρξουν και την επόμενη χρονιά , αλλά και κυρίως ενόψει του γεγονότος ότι η ηλεκτρονική διάσταση, η ψηφιακή τεχνολογία, δεν θα έλεγα έχει μπει στη ζωή μας, εδώ και χρόνια έχει μπει στη ζωή μας , αλλά έχει γίνει συνείδηση ότι είναι απαραίτητη και στην εκπαίδευση και στο δημόσιο σχολείο και μπορεί το δημόσιο σχολείο, το απέδειξε, να κάνουμε όλες αυτές τις προετοιμασίες, να βάλουμε τα δυνατά μας, να δώσουμε τον εξοπλισμό που χρειάζεται», σημείωσε. Όπως ανέφερε ο κ. Προδρόμου, δεν γίνονται αυτά τα πράγματα από την μια στιγμή στην άλλη, με μια μαγική κίνηση.

«Γίνονται με οργάνωση, με δουλειά και για αυτό είναι που λέμε ότι είναι ευκαιρία τώρα που οι εκπαιδευτικοί είναι μέσα στο σχολείο, από εκεί απ΄ όπου κατά κανόνα θα πρέπει να γίνεται και η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, να προετοιμαστούμε κατάλληλα», πρόσθεσε. Ερωτηθείς πότε αναχωρούν για Ελλάδα οι πρώτοι φοιτητές, ο κ. Προδρόμου είπε πως όπως το είχαν πει ήταν έτοιμες πράγματι οργανωμένες πτήσεις και ξεκινούν οι τρεις πρώτες πτήσεις στις 24 του μηνός.

«Υπάρχουν και στη συνέχεια ορισμένες πτήσεις. Έχουμε κάνει ότι μπορούσαμε και ευτυχώς η πρωτοβουλία του Προέδρου βρήκε θετική ανταπόκριση από τον Πρωθυπουργό, τον κ. Μητσοτάκη. Ευχαριστούμε την ελληνική Κυβέρνηση, τον Πρωθυπουργό. Προσωπικά ευχαρίστησα και την Υπουργό, την κα. Κεραμέως, και τον Υφυπουργό, τον κ. Διγαλάκη, με τον όποιο όλες αυτές τις μέρες ήμασταν σε επικοινωνία και μας βοήθησαν. Προσωπικά έχω μιλήσει και με τους Πρυτάνεις των περισσότερων Πανεπιστημίων γιατί είναι σίγουρα αυτοί οι φοιτητές και οι φοιτήτριες που έχουν εργαστηριακά μαθήματα και κλινικές , αλλά πιθανώς να είναι και άλλες περιπτώσεις, και παρακαλέσαμε να δείξουν μια κατανόηση στο γεγονός ότι οι Κύπριοι βρέθηκαν και έμειναν εδώ στην Κύπρο», συμπλήρωσε.

Ο κ. Προδρόμου είπε ότι το επόμενο διάστημα όμως, «νομίζω από τις 9 Ιουνίου, θα ξεκινήσουν και οι κανονικές, και θα μπορούν και οι υπόλοιποι φοιτητές να επιστρέψουν». «Στο Υπουργείο είχαμε καταγράψει στην πλατφόρμα περισσότερους από 2.000, οι οποίοι ήθελαν να επιστρέψουν. Αντιλαμβάνομαι ότι κάποιοι θα φύγουν με ναυλωμένες πτήσεις γιατί είναι πιο επείγον. Το κόστος του ναύλου θα καλυφτεί από τον καθένα που θα ταξιδέψει σε συνεργασία με τις εταιρείες», πρόσθεσε.

Όσον αφορά τους εκπαιδευτικούς, ο κ. Προδρόμου είπε ότι το μεγαλύτερο μέρος των εκπαιδευτικών έχει εργαστεί ευσυνείδητα και έχουν κάποιοι κατακτήσει δυνατότητες που δεν υπήρχαν προηγουμένως.

«Έχουμε τον πυρήνα, το πρόπλασμα ενός συστήματος εξ αποστάσεως εκπαίδευσης το οποίο θα αναπτύξουμε. Είναι τώρα η ευκαιρία βέβαια να γίνει και σύνοψη. Θα μάθουμε και από τους μαθητές και από τις τάξεις, που έχει γίνει, πόσο έχει γίνει εξ αποστάσεως εκπαίδευση, θα δούμε αδυναμίες, θα τις διορθώσουμε. Και το κυριότερο είναι να αναπτύξουμε πιο οργανωμένα το πρόγραμμα αυτό. Το επόμενο διάστημα θα ολοκληρωθεί και ένα θεσμικό πλαίσιο για να έχουμε πλήρη ανάπτυξη των ψηφιακών δυνατοτήτων και φυσικά, οι εκπαιδευτικοί ξέρουν πλέον και έχει γίνει συνείδηση ότι πρώτον μπορούν και πρέπει να επιμορφωθούν και δεύτερον ότι υπάρχει ανάγκη να κατακτήσουν και αυτά τα μέσα διδασκαλίας αλλά επιπρόσθετα να αναπτύξουμε και το αντίστοιχο παιδαγωγικό περιεχόμενο. Εξ αποστάσεως εκπαίδευση δε σημαίνει ότι αυτό που γίνεται κανονικά στην τάξη μεταδίδεται ηλεκτρονικά . Υπάρχουν πάρα πολλές επιπρόσθετες δυνατότητες, εποπτικά μέσα, τα οποία πρέπει να αναπτυχθούν», ανέφερε.

Ο κ. Προδρόμου είπε ότι οι εκπαιδευτικοί είναι αυτές τις μέρες μέσα στα σχολεία και καλούνται να υποστηρίξουν τα παιδιά για το υπόλοιπο χρονικό διάστημα, να σχεδιάσουν την επόμενη χρονιά. «Θα συνεργαστούμε παρά τις κατά καιρούς και κατά τόπους απόψεις ή αιτήματα που ακούγονται. Η συνεργασία είναι σε γενικές γραμμές σε καλό επίπεδο», κατέληξε.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση