ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Προδρόμου για τετράμηνα: Να μην δραματοποιούμε τα πράγματα

Έτοιμο για βελτιώσεις και διαφοροποιήσεις παρουσιάζεται το Υπουργείο Παιδείας, αν παραστεί ανάγκη

ΚΥΠΕ

Το Υπουργείο Παιδείας είναι έτοιμο κάνει βελτιώσεις και να εξετάσει διαφοροποιήσεις, αν χρειαστεί, σε σχέση με τις εξετάσεις τετράμηνων, δήλωσε ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, Πρόδρομος Προδρόμου. Απαντώντας σε ερώτηση για τις εξετάσεις τετραμήνων, ο κ. Προδρόμου είπε ότι η διαδικασία προχωρά ομαλά και τα όσα είδαν μέχρι στιγμής είναι πολύ ικανοποιητικά.

«Μιλάμε για μια διαδικασία μιας τμηματικής εξέτασης, δεν πρέπει να δραματοποιούμε τα πράγματα, η έμφασή μας είναι στην παιδαγωγική προσέγγιση, στη διδασκαλία, στην υπόλοιπη αξιολόγηση των παιδιών που το μεγαλύτερο μέρος της δεν είναι εξέταση. Είναι η συνεχής αξιολόγηση μέσα από την επαφή με τους εκπαιδευτικούς, μέσα από εργασίες τις οποίες έχουν την ευκαιρία να κάνουν ή με άλλες τακτικές -της ρουτίνας- διαγνωστικές διαδικασίες μέσα στην τάξη», πρόσθεσε.

Ανέφερε, παράλληλα, ότι ο σκοπός είναι να διευκολυνθεί το έργο των εκπαιδευτικών και για αυτό, όπως είπε θα συνεχιστεί ο διάλογος επί μονίμου βάσεως. Πρόσθεσε ότι αμέσως τις επόμενες μέρες θα αρχίσει επαφές με όλες τις συνδικαλιστικές εκπαιδευτικές οργανώσεις αλλά και με τις οργανώσεις των εκπροσώπων των γονέων και των παιδιών.

Όπως είπε, ο σκοπός, είναι να στηριχθεί το παιδαγωγικό έργο των εκπαιδευτικών, αφού το ζητούμενο είναι η ποιότητα στην εκπαίδευση. Ταυτόχρονα, πρόσθεσε, θα πρέπει να διευκολυνθεί το έργο των γονιών, της οικογένειας και των ίδιων των παιδιών.

Σημείωσε ότι ένα από τα κριτήρια για το τι πρέπει να γίνεται στη μέση εκπαίδευση, είναι το επίπεδο γνώσεων που πρέπει να έχει κάποιος για αν συνεχίσει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Ζήτησε «να μην αναλωνόμαστε σε άσκοπες συζητήσεις». Όπως είπε, υπάρχουν αντικειμενικές μετρήσεις του τι πρέπει να καταφέρουμε στο δημόσιο σχολείο και είπε ότι το Υπουργείο αντλεί σε εμπειρογνωμοσύνη και έχουν γίνει μεγάλες μελέτες πριν προχωρήσουν στις μεταρρυθμίσεις που εφαρμόζονται.

Πρόσθεσε ότι βλέποντας στην πράξη και τα τετράμηνα είναι έτοιμοι να κάνουν και βελτιώσεις και οτιδήποτε έχει παρατηρηθεί που θα πρέπει να γίνεται διαφορετικά θα εξεταστεί.

«Δεν είναι αυτοσκοπός να οργανώσουμε διαφορετικά την λειτουργία του δημόσιου σχολείου, ο σκοπός είναι η ποιότητα, να υπάρχουν αποτελέσματα τα οποία δεν μετρούνται μόνο με τους αριθμούς και τους βαθμούς αλλά με αυτό που όλοι αισθανόμαστε και θα το καταλάβουμε όταν έχουμε ακόμα καλύτερο σχολείο, πρώτα απ’ όλα για τα παιδιά», είπε.

Συνάντηση με τη Σύνοδο των Πρυτάνεων των κυπριακών πανεπιστημίων

Ο κ. Προδρόμου συναντήθηκε την Τετάρτη με τη Σύνοδο των Πρυτάνεων των κυπριακών πανεπιστημίων.

Όπως είπε, ήταν επιλογή η πρώτη συνάντηση να γίνει με τους εκπροσώπους του πανεπιστημιακού κόσμου για να υπογραμμιστεί η έμφαση που δίνει η Κυβέρνηση στην εκπαίδευση μέσα από μια ολιστική αντιμετώπιση, λαμβάνοντας υπόψη και τις εγκύκλιες σπουδές αλλά και την πανεπιστημιακή εκπαίδευση και την έρευνα. Υπογράμμισε ότι υπάρχει μια πολύ καλή συνεργασία του Υπουργείου με τη Σύνοδο των Πρυτάνεων αλλά και με τα πανεπιστήμια τόσο τα κρατικά όσο και τα ιδιωτικά η οποία θα συνεχιστεί.

Όπως είπε φαίνεται ότι στις μέρες μας η Κύπρος γίνεται ένα περιφερειακό κέντρο πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και είπε ότι πρέπει να δοθεί ιδιαίτερα έμφαση στη διεθνοποίηση του τομέα αλλά και στην έρευνα. Στον χώρο της έρευνας, ανέφερε, υπάρχουν πολλά περιθώρια και στον πανεπιστημιακό τομέα αλλά και σε άλλους εξειδικευμένους φορείς.

Πρόσθεσε ότι η δημιουργία του Υφυπουργείου Ψηφιακού Μετασχηματισμού Έρευνας και Καινοτομίας είναι στην ίδια κατεύθυνση.

Ανέφερε ακόμα ότι το Υπουργείο επενδύει και περιμένει πολλά από τα πανεπιστήμια της Κύπρου και θα έχει διαρκή συνεργασία μαζί τους, με την Κυβέρνηση να είναι αρωγός και να παίρνει όλα τα μέτρα επιτελικού σχεδιασμού για να υπάρξει μια ολοκληρωμένη εθνική στρατηγική για την πανεπιστημιακή εκπαίδευση αλλά και την σχέση της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και του Πανεπιστημίου με την κοινωνία και την οικονομία. Πρόσθεσε ότι το πολιτιστικό, μορφωτικό επίπεδο και η κουλτούρα της κοινωνίας, γενικότερα κερδίζει ήδη πολλά και περιμένει περισσότερα από τον πανεπιστημιακό κόσμο.

Ο Πρόεδρος της Συνόδου των Πρυτάνεων, Γιώργος Δημοσθένους, ευχαρίστησε τον Υπουργό Παιδείας για αυτή την πρώτη συνάντηση και είπε ότι ο κάθε πρύτανης είχε την ευκαιρία να θέσει τους δικούς του προβληματισμούς στο πλαίσιο αυτής της γνωριμίας.

Πρόσθεσε ότι με τον Υπουργό θα συναντηθούν ξανά στην επόμενη Σύνοδο Πρυτάνεων που θα γίνει εντός Ιανουαρίου, όπου όλα αυτά που σήμερα έχουν εγερθεί θα συζητηθούν διεξοδικά σε βάθος.

Διαβεβαίωσε ότι ο στόχος της Συνόδου των Πρυτάνεων είναι η ποιότητα στην εκπαίδευση και την έρευνα, η εξωστρέφεια, η διεθνοποίηση και προσφορά στην κοινωνία και τους ανθρώπους του τόπου.

«Μέσα σε αυτό το τρίπτυχο δραστηριοτήτων των Πανεπιστημίων, νομίζω ότι είμαστε όλοι έτοιμοι να θέσουμε τις βάσεις της επόμενης πενταετίας, δεκαετίας, για την πορεία, την αναβάθμιση και την σωστή παρουσία των πανεπιστημίων μας, όχι ως πανεπιστήμια της Κύπρου, αλλά ως πανεπιστήμια που καταγράφονται στο διεθνή χάρτη και η Κύπρος ως προορισμός ποιοτικών φοιτητών οι οποίοι θα αναδείξουν τον τόπο μας, πραγματικά όχι ως περιφερειακό, αλλά ως ένα διεθνές κέντρο ποιοτικής πανεπιστημιακής εκπαίδευσης», είπε.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η Ημερίδα με θέμα: «Μετανάστευση και Εκπαίδευση: Πολιτικές και πρακτικές σε μια περίοδο αστάθειας» ...
Δελτίο Τύπου
 |  ΠΑΙΔΕΙΑ
X